Hallo mini vrienden.
Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Raymond en ben 27 jaar. Heb vorig jaar na lang dromen eindelijk een mini cabrio gekocht! Het is een cooper met alles erop en eraan en weinig kilometers.
Helaas wilde vorige week mijn dak niet meer open. Bij dealer geweest en cabrio specialist gebeld en beide zeiden dat de reparatie duur kon uitvallen, boven de 1000 euro! Ik dacht dat ga ik niet betalen en ben zelf bezig geweest. Hen hele dak eraf gehaald en het probleem gevonden. Kapotte kabel en meganisme afgebroken.
Ik ben dus op zoek naar een ander meganisme en hoop dat iemand dat misschien nog heeft liggen.
Ik hoor graag van jullie
Groeten Raymond
Kap mechanisme
- Ray mini cabrio
- Nieuw Lid
- Ray mini cabrio
- Nieuw Lid
Bericht
Ja onderdeel gevonden. Staat onder Schuifdak-kabelset-R52-tot-2008
Vragen er 400 euro voor en zijn voor beide kanten.
Ik hoef alleen de linker te hebben.
Vragen er 400 euro voor en zijn voor beide kanten.
Ik hoef alleen de linker te hebben.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Bellen dus, en vragen of ze los verkopen 

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
De kabelset kopen en vervangen is de goedkoopste oplossing.
Als je tweedehands koopt dan koop je misschien hetzelfde probleem weer want de kabel zit bij de nieuwe sets beter vast (driepuntjes ingedrukt i.p.v. twee).
Ook zijn alle coulissen niet gelijk dus die moet je ook bij de kabelset kopen.
De dealer wil vaak meteen de hele zonnedak cassette vervangen.
Dit is helaas een probleem wat vaker voorkomt.
Ik heb het pas voor de tweede keer moeten doen, ook links
Als je tweedehands koopt dan koop je misschien hetzelfde probleem weer want de kabel zit bij de nieuwe sets beter vast (driepuntjes ingedrukt i.p.v. twee).
Ook zijn alle coulissen niet gelijk dus die moet je ook bij de kabelset kopen.
De dealer wil vaak meteen de hele zonnedak cassette vervangen.
Dit is helaas een probleem wat vaker voorkomt.
Ik heb het pas voor de tweede keer moeten doen, ook links
- Biedemeyer
- One wheel wonder
- Locatie: Boekelo
Bericht
Hier voor een half jaar geleden ook hetzelfde probleem gehad met een cabrio van '05. Hebben ook de complete kabelset en geleiders laten vervangen. Schijnt alleen een ontzettend gepruts te zijn om dit allemaal goed te krijgen. Heb het bij een bekend tuningsbedrijf laten doen, bij de dealer zou het (geloof ik) 1800 euro alleen aan materiaal al kosten.
Na aanleiding van hun verhaal zou ik er niet snel zelf aan beginnen, mocht je dat wel doen, pak dan de geleiding etc. ook direct mee.
Na aanleiding van hun verhaal zou ik er niet snel zelf aan beginnen, mocht je dat wel doen, pak dan de geleiding etc. ook direct mee.
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Als het een kabelset / Mechanisme schuifdak set L+R met onderdeel onderdeelnummer 54347 174 761 is dan kost deze nieuw minder dan €400 ( onderdelen prijs)
Dan kun je inderdaad beter een complete nieuwe set kopen dan € 400 betalen voor een gebruikte set.
Dan kun je inderdaad beter een complete nieuwe set kopen dan € 400 betalen voor een gebruikte set.
- Ray mini cabrio
- Nieuw Lid
Bericht
Vandaag weer bij dealer geweest. Als ik alles bestel ben ik ruim 670 euro kwijt. Moet namelijk r en l kant vervangen en er is ook een update geweest dus heb ook nog 2 andere onderdelen nodig. Bij mij is ook nog dat kunststof blokje gebroken dus ben eigenlijk nu op zoek naar iemand die ze vervangen heeft en ik de oude kan overnemen. Ik wil de kabel er namelijk weer aanmaken en dan werkt het volgens mij gewoon weer.
Ik hoor graag van iemand die de oude zonder kabel misschien nog heeft liggen.
Ik hoor graag van iemand die de oude zonder kabel misschien nog heeft liggen.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Dit blokje. Dit lijkt mij niet eenvoudig te vervangen en dat het nog goed gaat functioneren aangezien het een geklonken onderdeel is in het geheel.

Het zijn de nrs 11, 12 en 14 hier
De dollarprijzen zijn een goede richtlijn.
Ik heb een oude rekening opgezocht uit 2009, toen kostte het nog 288 euro bij elkaar!
Ik ben blij dat ik een set opzij heb gelegd, wat hebben ze die prijzen enorm laten stijgen.
Eigenlijk schandalig aangezien het een zwak onderdeel betreft.

Het zijn de nrs 11, 12 en 14 hier
De dollarprijzen zijn een goede richtlijn.
Ik heb een oude rekening opgezocht uit 2009, toen kostte het nog 288 euro bij elkaar!
Ik ben blij dat ik een set opzij heb gelegd, wat hebben ze die prijzen enorm laten stijgen.
Eigenlijk schandalig aangezien het een zwak onderdeel betreft.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Nou, het is bij mij ook stuk hoor...
Vanmorgen een harde knak en de rechterkant doet niet meer mee... Nu maar hopen dat het nog ff droog blijft tot vanavond en even opzoeken of er nog een noodprocedure is om de kap te sluiten totdat de reparatie kan plaatsvinden.
Zal in ieder geval zsm de prijzen opvragen van de onderdelen die hierboven worden aangegeven op realoem door Berthil.
Hopen dat de volgende kabelset langer dan 5 jaar mee gaat.

Vanmorgen een harde knak en de rechterkant doet niet meer mee... Nu maar hopen dat het nog ff droog blijft tot vanavond en even opzoeken of er nog een noodprocedure is om de kap te sluiten totdat de reparatie kan plaatsvinden.
Zal in ieder geval zsm de prijzen opvragen van de onderdelen die hierboven worden aangegeven op realoem door Berthil.
Hopen dat de volgende kabelset langer dan 5 jaar mee gaat.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Heb je net een FB bericht gestuurd.
Noodprocedure kap:
Je moet dan de motor van het zonnedak er uit halen en dan kun je het zonnedak vrij bewegen. De motor zit achter een afdek kap in de hemel n het midden en gaat met 3 schroeven gemakkelijk los. Je kan ook de motor draaien met een inbussleutel maar dat is niet aan te raden als één van de kabels geknapt is.
Als je dak nog helemaal open is moet je linksonder in de kofferbak de sluitschroef van de hydraulische pomp open draaien en dan is het dak handmatig te sluiten. MINI levert daarvoor het gereedschap in het zwarte schuimcontaintertje.
Ik heb nog even gekeken naar het nummer op de zak van de kabelset want daar heb ik de oude set in bewaard. Die heeft nummer 54347174761
Dat is de belangrijkste en op Realoem zie je dat die onderdeel uitmaakt van elke set met hoge prijs. Dat is het onderdeel waar de kabel uit los schiet.
Noodprocedure kap:
Je moet dan de motor van het zonnedak er uit halen en dan kun je het zonnedak vrij bewegen. De motor zit achter een afdek kap in de hemel n het midden en gaat met 3 schroeven gemakkelijk los. Je kan ook de motor draaien met een inbussleutel maar dat is niet aan te raden als één van de kabels geknapt is.
Als je dak nog helemaal open is moet je linksonder in de kofferbak de sluitschroef van de hydraulische pomp open draaien en dan is het dak handmatig te sluiten. MINI levert daarvoor het gereedschap in het zwarte schuimcontaintertje.
Ik heb nog even gekeken naar het nummer op de zak van de kabelset want daar heb ik de oude set in bewaard. Die heeft nummer 54347174761
Dat is de belangrijkste en op Realoem zie je dat die onderdeel uitmaakt van elke set met hoge prijs. Dat is het onderdeel waar de kabel uit los schiet.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors