Bandensp. waarschuwing

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

Bandensp. waarschuwing

30 mar 2007, 11:09

Ik heb vandaag na 3 dagen de auto gepakt, rij met een hele irritante rammel rond. De runflat blijkt helemaal leeg te zijn, zit echt geen zuchtje lucht meer in. Grappige is dat het niet te zien is aan de auto, en nog grappiger is misschien wel dat het ook niet te zien is aan het bandenspanningswaarschuwingssysteem... Het is wel te horen, vooral buiten. Staan er 2 dames bij hun parklane, kijken ze me helemaal na terwijl ik langsreed... ja jullie begrijpen wel dat ik niet ga zitten zwaaien... ik schaam me dood!

Deze band krijgt de shell niet meer op druk, dus ik ga zo langs euromaster oid.

Weet iemand waarom het bandenspanningswaarschuwingssysteem me niet waarschuwt?
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 mar 2007, 11:27

Misschien stond het bandenspanningssysteem niet ingeschakeld? Als je straks een nieuwe band erop hebt, moet je het bandenspanningssysteem opnieuw resetten. Heb je weleens eerder een lekke band gehad en dit toen niet gereset bijvoorbeeld?
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

30 mar 2007, 12:54

ja, ik heb wel eens eerder een lekke band gehad, was een niet runflat, maar das lang geleden. Ik rij nu al een tijdje rond met een ander setje banden + velgen, en tijdens die wissel is de boel ook gereset...

Net van de BMW terug overigens, aan de band te zien dat hij al een tijdje leeg stond, en de lek zit op de rand waar het tegen de velg aan zit.... beetje rare plaats voor een lek. Maar ik mag straks weer terug, dan word de band eraf gehaald en meteen vervangen, er moet een bandje uit den haag gehaald worden namelijk dus ik ben ondertussen weer naar huis gereden... zo gezellig is het nou ook weer niet bij de bmw :mrgreen:

307 euro, kwikfit wou 199 incl alles, maar pas dinsdag en dan zou ik geen sterretje op de band krijgen dat het speciaal voor de MINI is :p
kamiel
Be Mini
Be Mini

30 mar 2007, 15:56

307 euro voor een nieuwe runflat, inclusief wisselen :s wat een belachelijk hoog bedrag, daar heb je drie nieuwe toyo's voor!!!
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mar 2007, 16:55

FunkyRAT schreef:307 euro, kwikfit wou 199 incl alles, maar pas dinsdag en dan zou ik geen sterretje op de band krijgen dat het speciaal voor de MINI is :p
Ik vind 108 euro wel flink aan de prijs voor een sterretje op je band :shock:.
Afbeelding
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!

31 mar 2007, 17:20

zou niet eens weten wat voor sterretje het is!!!

lang leven autobandenmarkt... en bij de turk om de hoek voor 10 euro omleggen en balanceren....

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”