Stelmoter koplamp steeds vast

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
16jeffrey
One wheel wonder
One wheel wonder

Stelmoter koplamp steeds vast

10 apr 2013, 08:36

Hallo allemaal,

Ik heb een herhalend probleem met de stelmotor van mijn koplampen van mijn Mini Cooper 2003. Deze zitten steeds vast en blijft dan op de laagste stand staan. Het is bijna altijd de linker koplamp, de rechter heeft dit 1 keer gehad. De garage heeft er meerdere keren naar gekeken. Probleem heeft zich inmiddels al een keer of 5 voorgedaan. De koplamp wordt los gehaald en het motortje wordt met de hand heen en weer gedraaid om het weer los te maken. ze stellen dan alles weer bij en hij werkt weer even. 1 á 2 maanden later begint het gedoe weer. Als ik de koplamp wil verstellen dan gaat alleen de rechter op en neer, de linker gaat geen kant op, wel hoor je er een brommend geluid als je er bij staan. Het signaal komt dus wel over. De garage heeft me al eens gezegd dat een los motortje niet mogelijk is, als dit vervangen moet worden dan moet de hele koplamp worden vervangen... een dikke € 200,-

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of heeft iemand tips? Graag hoor ik ze!

Alvast bedankt.

Jeffrey
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

10 apr 2013, 10:50

Via de zoekfunctie komt er wel het 1 en ander te voorschijn over dit probleem.
Deze bijvoorbeeld.

Ron.
16jeffrey
One wheel wonder
One wheel wonder

10 apr 2013, 11:00

Bedankt. Hier hebben ze het over het omzeilen van dit probleem en over het schakelaartje naast het stuur. Dit is bij mij eigenlijk niet het probleem, die werkt wel. Ik vraag me af of er niks met het motortje te doen valt. Het motortje werkt eigenlijk wel maar hij gaat na een maand of 2 steeds weer vast zitten. De garage haalt de koplamp dan weer los, draait het motortje wat heen en weer en het werkt weer... lullig probleempje dit...
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

10 apr 2013, 11:05

Dat klopt, maar hier stond wel het deel dat het 1 geheel is, motor en lampunit.
En het was ook maar een voorbeeld wat je zou kunnen vinden met de zoekfunctie.

Het is een lullig probleem, maar misschien kun je het losdraaien van het motortje zelf leren als je niet de lampunit gaat/wil/kan vervangen.
16jeffrey
One wheel wonder
One wheel wonder

10 apr 2013, 21:24

Jep, heeft de garage ook gezegd... dat het motortje niet los valt te vervangen. De hele koplamp unit moet dan worden vervangen en dat is een duur geintje! Iemand ervaring met het loshalen van de koplamp zodat ik het motortje weer los kan draaien?
16jeffrey
One wheel wonder
One wheel wonder

11 apr 2013, 12:38

Jep, heeft de garage ook gezegd... dat het motortje niet los valt te vervangen. De hele koplamp unit moet dan worden vervangen en dat is een duur geintje! Iemand ervaring met het loshalen van de koplamp zodat ik het motortje weer los kan draaien?
16jeffrey
One wheel wonder
One wheel wonder

25 apr 2013, 07:52

Even ter info: m'n koplamp stelmotor is vanzelf weer los gegaan en hij gaat weer op en neer! hopen dat ie dat ook blijft doen...

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”