Indy Blue R53 aan de beurt...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

17 apr 2013, 01:39

Dit forum is wel een beetje doorgeslagen qua altijd maar de koeling-mods.

Voor de dagelijkse rijder met een just-above-average vermogen is extra koeling echt geen noodzaak.

Enkele voorbeelden;
- De stock intercooler is prima vergeleken met grotere IC's. het is nl met name hersteltijd die andere IC's winnen.
- Een oliekoeler is een leuke gimmick, maar niet noodzakelijk bij auto's die amper track zien. Het zorgt er namelijk ook voor dat je oleidruk lager wordt en een te lage oliedruk kan ook minder prettig werken. Als ik mijn rotrex plannen had doorgezet had ik de oliekoeler er af gehaald en was ik zonder gaan rijden. Daar zit ik nu nl nog over te dubben om dat te doen.
- Een koudere thermostaat is niet geheel noodzakelijk, het zorgt er namelijk enkel voor dat ie eerder open gaat en dus eerder begint met koelen. Wat belangrijker is, is dat je fan eerder aan gaat. Bij 95 of 100 graden ipv 110/115. De grootste bottleneck in het hele koelsysteem is namelijk de thermostaat zelf.

Je blok kan bij 135.000 km prima voorzien worden van een andere nokkenas. Doe een keer een compressie en lektest en als er weinig aan de hand is, bij een goed onderhouden auto zou ik er niet eens over nadenken. Als je al een pulley hebt gedaan is dat na de ECU tuning de grootste vermogensbrenger voor relatief weinig geld. Vanaf de nok gaat het serieus geld kosten. Een spruitstuk, luchtfilter en al die kleine dingetjes brengen namelijk amper vermogen op de plank. Vanaf dan wordt het cilinderkop e.d. voor echte winst ;)

Die achterstabi is wel een dikke aanrader! Ga dan voor een 22 mm en zet hem op de stijfste stand ;)
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

17 apr 2013, 08:28

Met oliekoeler zat ik afgelopen weekend regelmatig op 100 graden. Walter dus minimaal op 115 graden.

Ik rook je remmen wel een paar keer Walter hahaha
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

17 apr 2013, 11:39

de thermostaat hebben we al liggen dus eerst die maar eens installeren, alhoewel ik voor de daily-km echt niet boven de 100 graden kom.

wil wel vaker de bergjes in, man wat verslavend.

ja die remmen hadden het wel zwaar, maar ja wat wil je met stnd R53 klauwen en bovendien normale remleiding...

leuke klussen and ritjes in het vooruitzicht ;)
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

17 apr 2013, 12:45

Stinkende remmen zit hem in eerste instantie natuurlijk ook in de gebruikte vloeistof... setje nieuwe leidingen + betere vloeistof helpt al aardig, zeker met een paar sportievere blokjes erbij.
FiSiCa
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wormerveer
Berichten: 1258
Lid geworden op: 16 jul 2007, 11:02

18 apr 2013, 12:52

Ik heb nog een paar mooie remmen en een verlagingsset voor je in de aanbieding :wink: :wink:
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

18 apr 2013, 16:54

Lekker bezig Walter, ineens weer een hoop ideeën en leven in dit topic :).
Ach en wat thermostaat betreft, je hoeft je niet zo'n zorgen te maken met montage. Als het mis gaat zijn hier altijd mensen met tips e.d.
Gewoon mooi weer en lekker prutsen.. :roll:
Mijn thermostaat moet ook nog een keer..
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

18 apr 2013, 17:07

FiSiCa schreef:Ik heb nog een paar mooie remmen en een verlagingsset voor je in de aanbieding :wink: :wink:
:D pmpmpmpm, ow ja :O 10-pots....beetje boven budget, maar je schreofset --> pm
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

18 apr 2013, 17:08

sander_r53 schreef:Lekker bezig Walter, ineens weer een hoop ideeën en leven in dit topic :).
Ach en wat thermostaat betreft, je hoeft je niet zo'n zorgen te maken met montage. Als het mis gaat zijn hier altijd mensen met tips e.d.
Gewoon mooi weer en lekker prutsen.. :roll:
Mijn thermostaat moet ook nog een keer..
ik lees, een lente ochtend mod-dag-thermostaat montage
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

20 apr 2013, 12:14

Lekkerrr :D
Gebruikersavatar
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6369
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

20 apr 2013, 13:59

Ik zat het weekend met het water op 103-105 en als we gingen knallen dan daalde die :s. Dit althans volgens de app van Mini-connect. Zou nog steeds graag een mooie vinding willen hebben voor de olietemperatuur in een Roadster die al een always open timer heeft.... Tips welkom.
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

24 apr 2013, 00:28

iemand enig idee wat de JCW R56 BBK weegt? complete set, voor achter inclusief schijven.

Ik ga binnenkort voor het werk naar de UK en zit eraan te denken om een set mee terug te nemen in de cityhopper...ff meer kerosine erin Rob, zware vracht ;)
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

24 apr 2013, 07:25

tussen de 10 en 12 kilo is de voorzijde.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

24 apr 2013, 07:28

hier staat 36 kilo (voor/achter) maar lijkt mij erg veel maar misschien incl verpakkingen :roll:

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”