* MONACO AAN DE MAAS 2006: 20/08/06
* VERKOOP TRIBUNEKAARTEN GESTART
Beste racefan,
Rotterdam begint zich weer op te maken voor MONACO aan de MAAS en vandaag start de verkoop van de eerste tribunekaarten!
Na alle positieve reacties op het spektakel van 7 augustus jl. zijn wij als organisatie de voorbereidingen gestart op een 2e editie op 20 augustus 2006. Samen met onze gastheer - de Gemeente Rotterdam - is een nieuw parcours bepaald met o.a. Start/Finish op de Willemsbrug. Net als bij Monaco aan de Maas in 2005 zullen de Formule 1-demo's het hoogtepunt van het programma vormen. Daaromheen zullen er tal van spectaculaire en bijzondere bolides op het parcours verschijnen, waarover je in de loop van het voorjaar meer zal horen via deze nieuwsbrief.
We hebben ook kritisch gekeken naar de zaken die in 2006 beter kunnen, zodat we een nog mooier spektakel voor het publiek kunnen verzorgen. Dit betekent ondermeer dat er alleen tribunes komen op plaatsen waar iedereen echt goed zicht op het parcours heeft.
Start kaartverkoop
De kaarten die nu in de verkoop gaan zijn tribunekaarten voor op de Verlengde Willemsbrug (tussen de Blaak en de Willemsbrug in). Deze kaarten geven - net als afgelopen jaar - ook toegang tot de Paddock na afloop van het programma op het parcours.
(N.B. De tribunekaarten die later in de verkoop gaan (Coolsingel en Pompenburg) geven geen toegang tot de Paddock.)
De prijzen zijn gelijk gebleven: EUR 60,- voor volwassenen en EUR 25,- voor kinderen van 5 t/m 12 jaar. Daarnaast zijn de administratie- en verzendkosten EUR 4,25 per kaart. >> kaarten bestellen
Vriendelijke groeten,
Rotterdam Racing
[email protected]
PSssst....tot woensdag 8 maart 12:00 uur wordt deze email alleen aan de nieuwsbrief-abonnees verstuurd.
Meer informatie: www.rotterdamracing.nl
Monaco aan de Maas 2006
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Monaco aan de Maas 2006
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat zeg je???? oooh, wacht ff...... even mijn gehoorbescherming uitdoen..... lees ik hier een spontane meet??

LUV2XLR8 schreef:De prijzen zijn gelijk gebleven: EUR 60,- voor volwassenen. Daarnaast zijn de administratie- en verzendkosten EUR 4,25 per kaart.

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik ben in 2005 met via mijn werk naar de eerste editie van Monaco aan de Maas geweest. Ze hadden een VIP-arrangement geregeld. Dus gratis toegang tot het VIP-gedeelte, gratis eten en drinken, toegang tot paddock, veel bekenden ontmoet w.o. Robert Doornbos. Eddie Jordan met z'n band zien optreden enz. Op de tribune gezeten net onder de kubuswoningen waar de Minardi-rijders hun 'donuts' maakten (het rubber zit nu nog in m'n haar...oh nee...ik heb geen haar
). Om een kort verhaal lang te maken...fantastisch!!!! Ik wil dit jaar zeker weer, maar een Monaco aan de Maas meeting lijkt me wel wat. 1 probleempje...Het centrum van Rotterdam is dan min of meer hermetisch afgesloten van de buitenwereld voor auto's. Dus hoe zouden we dat voor elkaar moeten krijgen???

"We've got a thing that's called...MINI love"
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Persbericht
Rotterdam, 18 april 2006
Monaco aan de Maas wordt BAVARIA CITY RACING
Williams F1 Team en Christijan Albers al zeker aanwezig bij race-auto spektakel in Rotterdam
Bavaria wordt voor drie jaar hoofdsponsor van het race-auto spektakel in Rotterdam, dat vanaf dit jaar Bavaria City Racing heet. Organisator Rotterdam Racing wil samen met de bierbrouwer het evenement naar een hoger nivo tillen. Met de naamsverandering kan het evenement op termijn ook in andere steden en landen plaatsvinden.
Voor de editie op zondag 20 augustus as heeft het Williams F1-team al toegezegd te zullen komen dankzij partner Philips Shavers (per 2006 official sponsor van het Williams F1-team). Ze waren met testrijder Ho-Pin Tung ook aanwezig bij de eerste editie in 2005 en komen nu met F1-coureur Nico Rosberg of Mark Webber naar Rotterdam.
Een van de hoofdrolspelers van 2005, Christijan Albers, onthulde op de persconferentie de nieuwe naam Bavaria City Racing en verzekerde de aanwezigen op 20 augustus het nodige rubber op de Willemsbrug en de Coolsingel te zullen leggen. Christijan Albers: "Het was een fantastisch spektakel en ik ben er zeker weer bij deze zomer."
Nieuw in 2006 is dat de route start óp de Willemsbrug over de Maas. Het parcours loopt verder via de Verlengde Willemsbrug, Blaak, Coolsingel, Hofplein, Pompenburg en voert in omgekeerde richting weer terug naar de finish op de Willemsbrug.
Peer Swinkels (Bavaria): "Bavaria is bier met lef, voor mannen met lef! De samenwerking met dit spectaculaire evenement is dan ook een logische keuze voor ons. Samen met de organisatie willen wij de racefans in Nederland deze zomer weer een unieke belevenis bieden."
Herman Vaanholt (Rotterdam Racing): "Met Bavaria aan boord kunnen we een grote stap vooruit zetten. En onze ambities waarmaken. Het wordt weer een mooie show op 20 augustus hier in Rotterdam. Christijan is enthousiast vanaf het eerste uur en er natuurlijk weer bij. En we zijn erg blij dat we nu ook al de komst van het Williams F1-team bekendmaken.
De naam Bavaria City Racing past perfect in de lijn van de Red Bull Air Race en de Volvo Ocean Race. Met de nieuwe naam kunnen we ook in andere steden aktief worden en inhaken op de internationale interesse voor ons concept."
Sebastian Asensio de Vries (Philips Shavers): "De passie voor technologie en ultieme prestaties raken de kern van zowel Philips Shavers als ook het Williams F1-team. We willen deze, in Nederland, unieke mogelijkheid aangrijpen om deze passie met het Nederlandse publiek te delen. Binnenkort zullen we bekendmaken welke Williams-coureur op 20 augustus op de Willemsbrug zal starten."
Nieuw dit jaar is het 'Burning Rubber' Gala op de zaterdag voor het evenement. Vaanholt: "We zullen zorgen dat deze naam eer aan gedaan wordt."
Het grootste deel van het parcours zal weer gratis voor het publiek toegankelijk zijn. Kaarten voor de tribunes, direct langs het parcours, zijn te bestellen via www.bavariacityracing.nl.
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nieuwsbrief 12 mei 2006
Uw publiekscommentatoren tijdens Bavaria City Racing:
Olav Mol en Jack Plooij!
Mister Formule 1, oftewel Olav Mol, zal samen met zijn onafscheidelijke pitreporter Jack Plooij het commentaar voor het publiek verzorgen tijdens Bavaria City Racing. Olav vanuit de vaste commentaarpositie en Jack met de microfoon in de Paddock staan met hun deskundige en entertainende commentaar garant voor een dagje echt Formule 1-gevoel.
Kaarten tribunes Verlengde Willemsbrug nu ook te koop via Ticketbox Sinds deze week zijn de kaarten voor de tribunes op de Verlengde Willemsbrug ook te koop via een van de meer dan 1.000 verkooppunten Ticketbox. Check hier waar het dichtsbijzijnde verkooppunt bij jou in de buurt is. Drive for Kids 2006: nog een paar stoeltjes te koop... Nederlandse topcoureurs (in 2005 o.a. Christijan Albers, Robert Doornbos, Nicky Pastorelli en Ho-Pin Tung) met exclusieve race-auto's rijden in Rotterdam weer voor KidsRights. En speciaal voor 20 augustus wordt er een tweede stoeltje gemonteerd, dat te koop is om in mee te rijden. De opbrengst hiervan gaat voor de volle 100% - dus zonder inhouding van kosten - naar hulpprojecten van KidsRights.
Hier is dus je kans om op het parcours van Bavaria City Racing de sensatie van een race-auto en het enthousiasme van honderdduizenden racefans te voelen!
Zie in de video van de Drive for Kids in 2005 de bijzondere ervaringen van een paar deelnemers aan de 'Drive for Kids' in 2005...
Via www.driveforkids.nl is nog een aantal plaatsen te reserveren. Twijfel niet en steun KidsRights. Vrijwilligers Bavaria City Racing 2006 Vorig jaar hebben we, mede dankzij de inzet van ruim 400 vrijwilligers, een fantastisch evenement georganiseerd. Monaco aan de Maas werd door de Rotterdammers zelfs verkozen tot het leukste evenement van 2005.
Momenteel zijn de voorbereidingen in volle gang voor Bavaria City Racing, waar we met een nieuw parcours alle Nederlandse racefans op 20 augustus a.s. weer een uniek spektakel gaan bieden. Natuurlijk zijn we ook dit jaar op zoek naar vrijwilligers! Mocht je interesse hebben in een vrijwilligersfunctie op het gebied van op- en/of afbouw, parkeerbegeleiding, steward, flyeren, posteren, merchandising, media, hospitality of op de paddock, aarzel dan niet en schrijf je bij ons in.
Je kunt onderstaand formulier downloaden en ingevuld terugsturen naar [email protected]. Zodra wij dit hebben ontvangen nemen we z.s.m. contact met je op!
MEER INFORMATIE: www.bavariacityracing.nl
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat vervelend nou als je er een paar honderd meter vandaan woont.
Volgens mij heb ik geen parkeerproblemen
Ik heb het vorig jaar gemist omdat ik toen op vakantie was.
Dus dit jaar even rekening mee houden.

Volgens mij heb ik geen parkeerproblemen

Ik heb het vorig jaar gemist omdat ik toen op vakantie was.

Dus dit jaar even rekening mee houden.
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nieuwsbrief 6 juni 2006
Maak kans op een rit in een two-seater!
Iedereen die voor 9 juni 2006 een tribunekaart voor Bavaria City Racing koopt (of al heeft gekocht!) dingt mee naar misschien wel de allermooiste prijs die er dit jaar te winnen is: meerijden in de two-seater over een volle Willemsbrug, Blaak en Coolsingel!
Het enige dat je moet doen om kans te maken op deze unieke rit is een tribunekaart kopen via deze website, waarmee je automatisch meedingt. Je kan natuurlijk ook je tribunekaarten kopen bij een van de meer dan 1.000 verkooppunten van Ticketbox, zoals Free Record Shop en Primera.
Mail je naam, je telefoonnummer en het nummer van je kaartje naar [email protected] om mee te doen.
Officiële Formula 1 Safety Car naar Rotterdam
We zijn zeer verheugd te melden dat de officiële safety car van de Formule 1 ook bij Bavaria City Racing op het parcours aanwezig zal zijn. De samenwerking tussen DaimlerChrysler Nederland en Rotterdam Racing heeft het mogelijk gemaakt dat de safety car voor het eerst in Nederland in actie is te zien.
Op 20 augustus zal dit icoon in de wereld van de Formule 1 de échte Formule 1 sfeer nog meer naar Rotterdam halen. De safety car zal voorafgaand aan de Formule 1-demonstraties een ronde rijden om vervolgens de baan vrij te geven aan de coureurs.
Voor tribunekaarthouders is de auto na afloop van het programma van dichtbij te zien én te horen in de Paddock.
Voor meer informatie surf naar www.bavariacityracing.nl
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
http://www.nu.nl/news/766489/47/Midland ... erdam.html
www.nu.nl schreef:Midland en Albers komen naar Rotterdam
Uitgegeven: 28 juni 2006 19:58
Laatst gewijzigd: 28 juni 2006 20:01
ROTTERDAM - Voor het tweede jaar op rij zal Christijan Albers met een F1-wagen door de straten van Rotterdam scheuren. Zijn Midland-team bevestigde hun komst aan de organisatoren van het "Monaco aan de Maas" evenement. Albers zelf wil de fans opnieuw een onvergetelijke dag bezorgen en belooft voluit te gaan.
"Ik ben heel blij dat ik opnieuw in actie kan komen in eigen land. Ik hoop dat heel veel fans komen kijken want ik zal er helemaal voor gaan: Maximum attack!", aldus Albers. "Bovendien heb ik het team gezegd dat het vorig jaar echt te gek was en dat de Nederlandse fans helemaal gek zijn van autosport."
Dat team (Midland) stuurt overigens niet enkel Albers, maar ook nog een tweede rijder naar Rotterdam. Wie de tweede wagen zal besturen is nog onduidelijk. Naast Midland worden ook nog andere F1-teams verwacht tijdens de tweede editie van "Bavaria Street Racing", de nieuwe naam voor het spektakel. Fans noteren 18, 19 en 20 augustus nu dus al best in hun agenda.
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als ik zondag met de Mini naar Monaco a/d Maas wil komen (Vanuit ri.Eindh. /Den Bosch). Waar kan ik mijn auto dan het best parkeren, zodat ik van daaruit het laatste stukje met de trein/metro kan gaan.
Welke P+R aan de zuidkant van Rotterdam zou het best (en snelst) zijn met voldoende parkeerplaatsen?
Of kan ik mijn auto misschien beter in breda of dordrecht parkeren en van daaruit met de trein naar Rotterdam gaan?
Welke P+R aan de zuidkant van Rotterdam zou het best (en snelst) zijn met voldoende parkeerplaatsen?
Of kan ik mijn auto misschien beter in breda of dordrecht parkeren en van daaruit met de trein naar Rotterdam gaan?
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Berry van Elk komt ook met zijn raceMINI de straten van Rotterdam onveilig maken. Zie http://www.miniracing.nl
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Onze sponsors