Martijn's Coopertje (covermodel P185)
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Almere
Bericht
Gisteravond een bruiloft gehad in Apeldoorn en in de buurt blijven slapen. Vandaag lekker in de zon over de Veluwe gereden, over de Posbank, binnendoor naar Deventer om daar een vriend op te zoeken. Niet eens hard oid, daar is het toch overal te druk voor, maar heerlijk rondgetoerd!

Posbank MINI by MartijnKoevoets, on Flickr

Posbank MINI by MartijnKoevoets, on Flickr
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Almere
Bericht
Vandaag weer eens naar 't Oost'n getogen om te knutselen bij Spenki. Eerst voor APK geweest, waar de auto probleemloos doorheen kwam.
Vervolgens een paar klusjes gedaan...
Te beginnen een stel vlakke onderplaten, zoals ook de MINI GP ze heeft. Aerodynamisch gezien een (kleine) verbetering, maar vooral ook bescherming voor de gehele onderkant, inclusief de rem- en brandstofleidingen. Hier zit er eentje als proef op:

Halfway Done by MartijnKoevoets, on Flickr
Deze platen zijn echter voor een Gen2 MINI (en daarmee een stuk goedkoper), maar zijn qua pasvorm aan de voorkant net iets anders. Dus de zaag erin:

Cutting by MartijnKoevoets, on Flickr

Cutting by MartijnKoevoets, on Flickr
Bij het subframe moet een beetje plaats gemaakt worden:

Cutting by MartijnKoevoets, on Flickr

Cutting by MartijnKoevoets, on Flickr
Een paar originele bevestigingspunten kunnen gebruiken, de rest vastgezet met zelfborende schroefjes. Aan de achterkant ook de originele beugeltjes gebruikt:

Bracket by MartijnKoevoets, on Flickr
Met dit als resultaat:

Result by MartijnKoevoets, on Flickr

Result by MartijnKoevoets, on Flickr
Vervolgens deze rubbers van Powerflex in het originele rubber van de onderste motorsteun geplaatst:

Powerflex Insert by MartijnKoevoets, on Flickr
Nauwelijks extra trillingen bij stationair, maar het schakelen voelt nu een stuk strakker omdat het blok minder kantelt. Vreemd gevoel, maar het is nu een stuk makkelijker om soepel te rijden:

Powerflex Insert by MartijnKoevoets, on Flickr

Powerflex Insert by MartijnKoevoets, on Flickr
Aan de achterkant zat al een tijdje een gepiep/gerammel bij lage toeren. Ik dacht dat het van de kofferklep kwam, maar de uitlaat bleek de boosdoener. Bij nadere inspectie bleek 1 van de achterste rubbers gescheurd, dus meteen maar beide vervangen:

Exhaust Hanger by MartijnKoevoets, on Flickr
Al met al weer een geslaagd klus-dagje!
Te beginnen een stel vlakke onderplaten, zoals ook de MINI GP ze heeft. Aerodynamisch gezien een (kleine) verbetering, maar vooral ook bescherming voor de gehele onderkant, inclusief de rem- en brandstofleidingen. Hier zit er eentje als proef op:

Halfway Done by MartijnKoevoets, on Flickr
Deze platen zijn echter voor een Gen2 MINI (en daarmee een stuk goedkoper), maar zijn qua pasvorm aan de voorkant net iets anders. Dus de zaag erin:

Cutting by MartijnKoevoets, on Flickr

Cutting by MartijnKoevoets, on Flickr
Bij het subframe moet een beetje plaats gemaakt worden:

Cutting by MartijnKoevoets, on Flickr

Cutting by MartijnKoevoets, on Flickr
Een paar originele bevestigingspunten kunnen gebruiken, de rest vastgezet met zelfborende schroefjes. Aan de achterkant ook de originele beugeltjes gebruikt:

Bracket by MartijnKoevoets, on Flickr
Met dit als resultaat:

Result by MartijnKoevoets, on Flickr

Result by MartijnKoevoets, on Flickr
Vervolgens deze rubbers van Powerflex in het originele rubber van de onderste motorsteun geplaatst:

Powerflex Insert by MartijnKoevoets, on Flickr
Nauwelijks extra trillingen bij stationair, maar het schakelen voelt nu een stuk strakker omdat het blok minder kantelt. Vreemd gevoel, maar het is nu een stuk makkelijker om soepel te rijden:

Powerflex Insert by MartijnKoevoets, on Flickr

Powerflex Insert by MartijnKoevoets, on Flickr
Aan de achterkant zat al een tijdje een gepiep/gerammel bij lage toeren. Ik dacht dat het van de kofferklep kwam, maar de uitlaat bleek de boosdoener. Bij nadere inspectie bleek 1 van de achterste rubbers gescheurd, dus meteen maar beide vervangen:

Exhaust Hanger by MartijnKoevoets, on Flickr
Al met al weer een geslaagd klus-dagje!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Almere
Onze sponsors



















