Ik zal Jan eens vragen hoe ze dat bij zijn Roadster hebben gedaan.
Zal anders het weekend eens de Roadster opkrikken om de diameter van de originele pijp op te meten.
Andor R56 S -> Corbeau
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Net gecontroleerd. Factory JCW demper heeft ook 55mm net als de originele. Raar dat die kit versie dan dikker is qua diameter... 

- Andor
- Be Mini
Bericht
Pfff vandaag langs de dealer om het olie bij te laten vullen omdat het nu gemeten wordt en het ging weer leuk.
Ik keek door het raam terwijl de monteur bij ging vullen. Ik zag 'm een liter bijvullen en het flesje werd erna weggegooid.
Kreeg ik mijn sleutel terug en het blaadje waar het op wordt bijgehouden kreeg ik te horen dat er 3/4 liter weer was bijgevuld.
Ik dat dus gemeld, meneer liep even heen en weer naar de werkplaats en zei 'er is inderdaad net iets meer dan 3/4 bijgevuld. De monteur had inderdaad eigenlijk een liter moeten invullen. Maar dit maakt niet echt uit voor de meting.'
Ik: nouja, het gaat hier om of het nou wel of niet onder de norm is. Dan vind ik 25% wel veel schelen. Plus had ik dit vermoeden bij de vorige meting ook al.
Zo snap ik wel dat jullie op 1 Liter op 2000 komen en ik 1200...
Goed, het werd gecorrigeerd en verder wel netjes afgehandeld.
Nog even over 10W60 gehad en er werd mij verteld dat dit volgens BMW de beste oplossing zou zijn omdat het het veel schoner blijft.
Enfin, nog 2 metingen te gaan en dan hangt het er van af hoe ze het allemaal gaan oplossen.
Ik keek door het raam terwijl de monteur bij ging vullen. Ik zag 'm een liter bijvullen en het flesje werd erna weggegooid.
Kreeg ik mijn sleutel terug en het blaadje waar het op wordt bijgehouden kreeg ik te horen dat er 3/4 liter weer was bijgevuld.

Ik dat dus gemeld, meneer liep even heen en weer naar de werkplaats en zei 'er is inderdaad net iets meer dan 3/4 bijgevuld. De monteur had inderdaad eigenlijk een liter moeten invullen. Maar dit maakt niet echt uit voor de meting.'
Ik: nouja, het gaat hier om of het nou wel of niet onder de norm is. Dan vind ik 25% wel veel schelen. Plus had ik dit vermoeden bij de vorige meting ook al.
Zo snap ik wel dat jullie op 1 Liter op 2000 komen en ik 1200...
Goed, het werd gecorrigeerd en verder wel netjes afgehandeld.
Nog even over 10W60 gehad en er werd mij verteld dat dit volgens BMW de beste oplossing zou zijn omdat het het veel schoner blijft.
Enfin, nog 2 metingen te gaan en dan hangt het er van af hoe ze het allemaal gaan oplossen.
- Andor
- Be Mini
Bericht
Laatst nog wat leuke modjes geplaatst:
Een Weichers verstelbare strut:

En de LED MINI logo instapverlichting:

(Betere foto's volgen nog)
Met dank aan de Sam (sam`spimpmini)! Top gozer!
Ik kwam langs om 2 lampen te verkopen en reed terug met 2 lampen van hem
Verder begint het blok steeds slechter te klinken helaas
Ik ga niet meer wachten op de conclusie van Kalfsbeek en ga van de week langs een expert. Ik hoop snel van het probleem af te zijn!
Een Weichers verstelbare strut:

En de LED MINI logo instapverlichting:

(Betere foto's volgen nog)
Met dank aan de Sam (sam`spimpmini)! Top gozer!

Verder begint het blok steeds slechter te klinken helaas

- Andor
- Be Mini
Bericht
@ Speedy, het is zeker kl*te maar er wordt aan het probleem gewerkt. Ik heb hier en daar erg goede hulp en straks alles op papier om de dealer schaakmat te kunnen zetten! Ik geef hun toch de kans om na de meting alles, maar dan ook alles, goed op te lossen. Maar als er dan ook maar iets niet klopt in vergelijking wat ik dan op papier heb, dan is het helemaal klaar en dan heb ik een back up.
Onze sponsors