Airco Mini Cooper S '02 wordt niet koud

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
dubbel-j
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Airco Mini Cooper S '02 wordt niet koud

10 mei 2013, 11:12

Hallo mensen,

Wie wil me even op weg helpen met het volgende probleem?

Ik heb al het één en ander gegoogeld en hier op de site gezocht, maar ik kom er niet helemaal uit :(

De airco van mijn R53 van 2002 wordt niet koud. De airco is onlangs afgevuld bij een autogarage maar dit heeft helaas niet mogen baten. Wel vertelden ze dat er iets te weinig in zat (dus bij de vorige eigenaar werkte hij blijkbaar wel?). Ook hebben ze de pomp en de condensor gecontroleerd, maar alles werkt na behoren, er zijn ook geen lekkages in het druk systeem geconstateerd. Nu begonnen zij over kachelkleppen oid..

Maar herkennen jullie dit probleem? Of heeft iemand enig idee wat het kan zijn voordat ik zomaar lukraak alles ga vervangen en hoge kosten ga maken?

Je zou me er erg mee helpen!
Bedankt alvast!

:icon_top:
JR mini
Enthousiast
Enthousiast

11 mei 2013, 00:17

Heb je een handbediende airco of de automatische variant?

Het probleem kan inderdaad aan de kleppen liggen. Wanneer deze niet meer volledig werken dan krijg je een mix van koude en normale lucht. Je kunt kijken of het probleem zich voordoet bij alle ventilatiepunten. Dus een keer alles op de voorruit, een keer alles op het lichaam en een keer alles naar de voeten. Zowel links als rechts voelen. Je kunt ook de recirculatieknop gebruiken zodat je nog meer kunt uitlsluiten.
dubbel-j
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

11 mei 2013, 16:42

JR mini schreef:Heb je een handbediende airco of de automatische variant?

Het probleem kan inderdaad aan de kleppen liggen. Wanneer deze niet meer volledig werken dan krijg je een mix van koude en normale lucht. Je kunt kijken of het probleem zich voordoet bij alle ventilatiepunten. Dus een keer alles op de voorruit, een keer alles op het lichaam en een keer alles naar de voeten. Zowel links als rechts voelen. Je kunt ook de recirculatieknop gebruiken zodat je nog meer kunt uitlsluiten.
Ik heb de automatisch airco, climate control. Ik heb inderdaad allerlei standen al geprobeerd (voeten, hoofd, voor ruit etc.), ook de circulatie knop uit gedaan. Deze springt automatisch aan als ik hem op 'automatisch' zet (deden mijn volkswagens niet, dus ik weet niet of dat zo hoort), maar ook als ik die knop uit doe veranderd er niks..
Zijn die kleppen erg duur? Zou het nog iets anders (kleiners) kunnen zijn? Is er een bepaald kwaaltje bij deze modellen bekend?

Thanx in ieder geval JR!
dubbel-j
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

13 mei 2013, 16:04

Inmiddels is het opgelost! Het bleek de koppeling van de aircopomp te zijn die het had begeven.. :o

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”