Vervangen zuigers

Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7213
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

17 mei 2013, 09:09

daiel kom je zo vaak bij de dealer dan.. ik heb input vanuit de garage in den haag en Amersfoort.. en daar zijn er al wat binnen gebracht. en kan je zelfs vertellendat er eentje bij amersfoort en eentje bij den haag een heel nieuw blok hebben gekregen. blok in een keer geswapped.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

17 mei 2013, 09:14

ja ik kom regelmatig bij de dealer :wink:
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7213
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

17 mei 2013, 09:15

ahh ok :wink:

Dan zou hij je dat misschien ook kunnen vertellen.. of misschien moeten ze huh mondje houden van mini nederland..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

17 mei 2013, 09:18

zal dan wel want ik heb het nog nooit gehoord.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7213
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

17 mei 2013, 09:19

Dan heb je het nu vernomen via mij.. :mrgreen:
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

17 mei 2013, 09:24

ik ben zo'n type die het dan zelf ook graag wil zien of horen van een stock r56 cooper s eigenaar voor ik overtuigd ben :oops:
Jij praat natuurlijk in het voordeel van Beek en ik juist ten nadele ....
Als iemand met een stock mini cooper s r56 zuigerproblemen heeft en die krijgt daardoor een rekening van 3000 euro onder zijn neus gedrukt dan ben ik ervan overtuigd dat die internet forums zal opzoeken en zijn verhaal zal doen en ik ben dat niet tegen gekomen :roll:
En ga nou niet vertellen dat niet iedereen met een mini cooper een forum bezoekt of gebruik maakt van internet :lol:
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7213
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

17 mei 2013, 10:02

ik snap niet wat je bedoeld met voordeel en jij ten nadele. ik heb ook gewoon rekening gepresenteerd gekregen. Net zoals jij. alleen voor mij is het om de hoek. En jij ik drink er wel eens koffie en steek soms een handje uit de mouw als ze die hand ff nodig hebben.

Wie hard wilt trappen/rijden moet/kan soms op de blaren zitten. Kijk naar alle jongens die echt aan tunen zijn. neem bijvoorbeeld Berthil/franklyn/Ducks/Dave. Die zijn ook druk met vervanging en verbeteringen en soms komen daar goed keuzes bij kijken en soms ook niet.
Dus dat kost ook geld. Alleen wij plukken daar de vruchten van.. wat we dus niet moeten kopen of doen.

Bij ons is het misschien de tuning, rij eigenschap, een van de vorige eigenaren. maandag ochtend auto. er zijn meer dingen aan te wijzen of misschien schuld te geven. BTW mijn auto reed nog op software van PPE.
Is het K.. ja.. ( en nog steeds had nu een leuke roadster voor de deur kunnen hebben) Is er wat met het MINI blok ja.. Wat te doen. En splinter nieuwe kopen. zodat er gelijk een nieuw blok ingehangen wordt met de hartelijke groeten van MINI nederland.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

17 mei 2013, 21:06

Ik zou een tweedehands blok kopen. Heb ik ook gedaan, kosten €350. Van een forumlid. Dan dat blok reviseren, dus kop flowen, gesmede zuigers en drijfstangen, nieuwe sterkere klepveren en de distributieketting vervangen. Dan ben je ongeveer €2000,- kwijt maar dan heb je wel een blok die vermogen aankan. Als je dan ook nog je turbo aan laat pakken kun je met gemak naar de 270pk.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

17 mei 2013, 21:21

franklyn85 schreef:
ClubmanCooperS schreef:
schreef:Zuigers van CP zijn net zo duur. Keuze uit CR 10.5 en 9.5, ik heb de laatste gekozen, op 77mm.
Neem gewoon de CP zuigers die zijn echt van goede kwaliteit :D
Help: CP=Cooper? CR= Compression Ratio?

Hoe hoger de compressie hoe meer PK? PK= (shakeit)!!
Na mijn weet verhoog je nooit compressie met je zuigers...
Hoe wou je dat dan doen, door een dunnere koppakking te nemen?

CP is het merk. Woesser heeft ze en ik dacht Wiseco nu ook. Zuigers+gesmede drijfstangen kost ongeveer €1150,-

CP heeft oem compressieratio of met lagere compressie 9.5:1 om met meer druk te rijden. Woessner alleen oem en Wiseco oem en 9.75:1. Je kan ook oem CR nemen en een high performance koppakking laten maken die 1mm dikker is om zodoende de CR te verlagen. Oem is 0.9mm.

Maar deze zuigers zou ik alleen monteren samen met gesmede zuigers van bv ZRP of Sqat.

Hier mijn goodies:

- CP gesmede zuigers+ ZRP drijfstangen;
- high performance krukaslagers+drijfstanglagers;
- high performance koppakking;
- uprated valve springs Supertech;
- ARP headstuds+mainbolts;
- 12mm stainless uitlaatspruitstukflange;
- 2x LSD bearings.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Beetle op 26 mei 2013, 19:46, 5 keer totaal gewijzigd.
ClubmanCooperS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Beek en Donk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:48

17 mei 2013, 22:14

Bedankt voor de toelichtingen!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”