Vervangen zuigers
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
daiel kom je zo vaak bij de dealer dan.. ik heb input vanuit de garage in den haag en Amersfoort.. en daar zijn er al wat binnen gebracht. en kan je zelfs vertellendat er eentje bij amersfoort en eentje bij den haag een heel nieuw blok hebben gekregen. blok in een keer geswapped.

- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik ben zo'n type die het dan zelf ook graag wil zien of horen van een stock r56 cooper s eigenaar voor ik overtuigd ben
Jij praat natuurlijk in het voordeel van Beek en ik juist ten nadele ....
Als iemand met een stock mini cooper s r56 zuigerproblemen heeft en die krijgt daardoor een rekening van 3000 euro onder zijn neus gedrukt dan ben ik ervan overtuigd dat die internet forums zal opzoeken en zijn verhaal zal doen en ik ben dat niet tegen gekomen
En ga nou niet vertellen dat niet iedereen met een mini cooper een forum bezoekt of gebruik maakt van internet

Jij praat natuurlijk in het voordeel van Beek en ik juist ten nadele ....
Als iemand met een stock mini cooper s r56 zuigerproblemen heeft en die krijgt daardoor een rekening van 3000 euro onder zijn neus gedrukt dan ben ik ervan overtuigd dat die internet forums zal opzoeken en zijn verhaal zal doen en ik ben dat niet tegen gekomen

En ga nou niet vertellen dat niet iedereen met een mini cooper een forum bezoekt of gebruik maakt van internet

- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
ik snap niet wat je bedoeld met voordeel en jij ten nadele. ik heb ook gewoon rekening gepresenteerd gekregen. Net zoals jij. alleen voor mij is het om de hoek. En jij ik drink er wel eens koffie en steek soms een handje uit de mouw als ze die hand ff nodig hebben.
Wie hard wilt trappen/rijden moet/kan soms op de blaren zitten. Kijk naar alle jongens die echt aan tunen zijn. neem bijvoorbeeld Berthil/franklyn/Ducks/Dave. Die zijn ook druk met vervanging en verbeteringen en soms komen daar goed keuzes bij kijken en soms ook niet.
Dus dat kost ook geld. Alleen wij plukken daar de vruchten van.. wat we dus niet moeten kopen of doen.
Bij ons is het misschien de tuning, rij eigenschap, een van de vorige eigenaren. maandag ochtend auto. er zijn meer dingen aan te wijzen of misschien schuld te geven. BTW mijn auto reed nog op software van PPE.
Is het K.. ja.. ( en nog steeds had nu een leuke roadster voor de deur kunnen hebben) Is er wat met het MINI blok ja.. Wat te doen. En splinter nieuwe kopen. zodat er gelijk een nieuw blok ingehangen wordt met de hartelijke groeten van MINI nederland.
Wie hard wilt trappen/rijden moet/kan soms op de blaren zitten. Kijk naar alle jongens die echt aan tunen zijn. neem bijvoorbeeld Berthil/franklyn/Ducks/Dave. Die zijn ook druk met vervanging en verbeteringen en soms komen daar goed keuzes bij kijken en soms ook niet.
Dus dat kost ook geld. Alleen wij plukken daar de vruchten van.. wat we dus niet moeten kopen of doen.
Bij ons is het misschien de tuning, rij eigenschap, een van de vorige eigenaren. maandag ochtend auto. er zijn meer dingen aan te wijzen of misschien schuld te geven. BTW mijn auto reed nog op software van PPE.
Is het K.. ja.. ( en nog steeds had nu een leuke roadster voor de deur kunnen hebben) Is er wat met het MINI blok ja.. Wat te doen. En splinter nieuwe kopen. zodat er gelijk een nieuw blok ingehangen wordt met de hartelijke groeten van MINI nederland.

- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Ik zou een tweedehands blok kopen. Heb ik ook gedaan, kosten €350. Van een forumlid. Dan dat blok reviseren, dus kop flowen, gesmede zuigers en drijfstangen, nieuwe sterkere klepveren en de distributieketting vervangen. Dan ben je ongeveer €2000,- kwijt maar dan heb je wel een blok die vermogen aankan. Als je dan ook nog je turbo aan laat pakken kun je met gemak naar de 270pk.
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
CP is het merk. Woesser heeft ze en ik dacht Wiseco nu ook. Zuigers+gesmede drijfstangen kost ongeveer €1150,-
CP heeft oem compressieratio of met lagere compressie 9.5:1 om met meer druk te rijden. Woessner alleen oem en Wiseco oem en 9.75:1. Je kan ook oem CR nemen en een high performance koppakking laten maken die 1mm dikker is om zodoende de CR te verlagen. Oem is 0.9mm.
Maar deze zuigers zou ik alleen monteren samen met gesmede zuigers van bv ZRP of Sqat.
Hier mijn goodies:
- CP gesmede zuigers+ ZRP drijfstangen;
- high performance krukaslagers+drijfstanglagers;
- high performance koppakking;
- uprated valve springs Supertech;
- ARP headstuds+mainbolts;
- 12mm stainless uitlaatspruitstukflange;
- 2x LSD bearings.
Hoe wou je dat dan doen, door een dunnere koppakking te nemen?franklyn85 schreef:Na mijn weet verhoog je nooit compressie met je zuigers...ClubmanCooperS schreef:Help: CP=Cooper? CR= Compression Ratio?schreef:Zuigers van CP zijn net zo duur. Keuze uit CR 10.5 en 9.5, ik heb de laatste gekozen, op 77mm.
Neem gewoon de CP zuigers die zijn echt van goede kwaliteit
Hoe hoger de compressie hoe meer PK? PK=!!
CP is het merk. Woesser heeft ze en ik dacht Wiseco nu ook. Zuigers+gesmede drijfstangen kost ongeveer €1150,-
CP heeft oem compressieratio of met lagere compressie 9.5:1 om met meer druk te rijden. Woessner alleen oem en Wiseco oem en 9.75:1. Je kan ook oem CR nemen en een high performance koppakking laten maken die 1mm dikker is om zodoende de CR te verlagen. Oem is 0.9mm.
Maar deze zuigers zou ik alleen monteren samen met gesmede zuigers van bv ZRP of Sqat.
Hier mijn goodies:
- CP gesmede zuigers+ ZRP drijfstangen;
- high performance krukaslagers+drijfstanglagers;
- high performance koppakking;
- uprated valve springs Supertech;
- ARP headstuds+mainbolts;
- 12mm stainless uitlaatspruitstukflange;
- 2x LSD bearings.

Laatst gewijzigd door Beetle op 26 mei 2013, 19:46, 5 keer totaal gewijzigd.
Onze sponsors