Muziek vanaf iPod afspelen werkt niet meer, kabel stuk?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
16jeffrey
One wheel wonder
One wheel wonder

Muziek vanaf iPod afspelen werkt niet meer, kabel stuk?

18 mei 2013, 21:24

Hallo allemaal,

Ik heb mijn Mini Cooper 2003 nou ongeveer een jaar. In het dashboard kastje zit een kabeltje waar ik m'n iPod aan kan koppelen en zo muziek kan luisteren. Dit kabeltje zat er al toen ik m'n Mini kocht. Afgelopen donderdag werkte dit ineens niet meer. Normaal gesproken als ik op de knop "MODE" druk, dan wissel je tussen radio, CD & iPod (indien aangesloten). De optie van de iPod is er nu dus tussen weg. Hij gaat dus van radio naar CD en weer terug naar radio enz. Ik heb zelf het vermoeden dat het kabeltje stuk is. Als ik m'n auto op contact zet dan zou de iPod normaal gesproken moeten opladen en dit doet hij niet meer. Weet iemand van jullie of dit kabeltje makkelijk te vervangen is? Of kan het ergens anders aan liggen?
Alvast bedankt!!!

Gr. Jeffrey
Marcel Always Open
Cabrio-King

20 mei 2013, 03:33

Kabeltje kan inderdaad kapot zijn, maar het komt ook voor dat de stekker gewooon los raakt! (Achterin de radio unit)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
16jeffrey
One wheel wonder
One wheel wonder

20 mei 2013, 11:53

Ok, en kan die radio unit makkelijk los worden gemaakt? Heb er namelijk totaal geen ervaring mee ;)
16jeffrey
One wheel wonder
One wheel wonder

21 mei 2013, 15:57

Ik heb de radio unit gisteren losgehaald en gekeken of alle stekkertjes er nog goed in zaten, dit was het probleem niet. Toen zag ik een soort zekering (?) met een nummer 2 er op. Deze haalde ik eruit en deed het er opnieuw in. Toen pakte hij 'm ineens! De iPod laadde op en ik kon weer muziek luisteren! Waarschijnlijk is deze zekering (tenminste, ik geloof dat dat het was) los komen te zitten. Problem solved!
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2013, 17:11

kan zo maar gebeuren met die ipod interface, ik heb een poosje geleden ook gehad dat hij niet meer afspeelde (nadat ik over een klinkerweggentje reed) bleek er een kabeltje los gegaan (zitten er vrij slap in heb bij mij de stekkertjes iets bijgebogen) kabeltje vast en het werkte weer!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”