Cooper S R53 Marinus

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
marinusrules
Be Mini
Be Mini

Cooper S R53 Marinus

21 mei 2013, 16:26

Na mezelf vorig jaar voorgesteld te hebben bij de club eigelijk niet meer actief geweest op het forum. En na de maasrit van afgelopen zondag (waar ik het mini virus helemaal te pakken heb gekregen) vond ik het toch tijd worden om een topic te starten. Ik heb de Mini in bezit sids september vorig jaar, een zwarte cooper S van 2003.

Afbeelding
Afbeelding

na 2 maanden rond gereden te hebben kon er direct gesleuteld worden, de temperatuursensor was defect. En ook gelijk een 6000K Xenon setje gemonteerd samen met 2 Pilot led stadslichtjes

Afbeelding
Afbeelding

en die zelfde week een setje zwarte 17inch Evolution wielen op gehaald in nijmegen, en de spiegelkappen wit gespoten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na een tijdje denken wat het volgende projectje moest worden, besloten om de binnenkant van de auto maar is onder handen te nemen. De dashboard panelen en downtubes verwijderd en voorzien van een carbon wrap.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het eind resultaat!

Afbeelding

Omdat het toch koud weer was en verder niks te doen had in de vrije uurtjes ook gelijk maar een setje H&R -3cm Verlagingsveren en Aero gril set besteld. En die de week erna gelijk gemonteerd op de onderste aero gril na, ik moet de moed nog verzamelen om de dremel in de bumper te zetten.. :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna lekker een paar maandjes rond gereden zonder veranderingen. En voor het eerst pech met de mini. De laatste tijd hoorde ik een vervelend tikkend geluid op de achtergrond wat alleen maar erger werd. Na het eerste garage bezoek een vacuum slang vervangen wat helaas niet mocht helpen. Daarna door een beetje zoeken op het forum terecht gekomen bij Koen Exclusief in heteren. Wat een top garage! perfecte service en geen geheimen voor de klant, werd direct geholpen! na 5 minuten zoeken was het probleem al gevonden, kettingspanner defect. Deze de week erna laten vervangen en geen getik meer gehoord. :mrgreen:
Met het betere weer opkomst ook maar even langs de bandenboer geweest voor 4 nieuwe Hankook's. Omdat die andere toch al redelijk kaal geworden waren. :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na een paar maanden niets meer aan de Mini gedaan te hebben, toch weer zin om verder te sleutelen. En de K&N ingebouwd in de Originele luchtfilterbox. Gelijk een extra lucht uitgang gemaakt in de deksel. En middags de Mini met de Sonax Profesional line behandeld. Het resultaat mag er zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een 'rustig' testritje met de K&N erop. :roll:

Afbeelding

Als laatst nog een paar foto's van de maasrit van afgelopen weekend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

24-08-2012
Afbeelding

10-12-2013
Afbeelding

Mods:

-Custom K&N hybrid airbox
-R56s eind demper met cooper voorpijp
-BAR Stage III 17% cravenspeed pully
-Rota SDX met Hankook ventus evo v12 banden
-Mintex remmen R56S Remmen met Goodride RVS remleidingen
-Cobra EVO 1 schroefset
-Kuipstoelen
-Custom rear seat delete
-Jcw carbon dashboard
-GP Km teller platen
-Aero grilles
-Aero voorbumper
-Aero skirts
-Olie temperatuur meter set origineel MINI
-GP2 diffuser
-Orranje wisser delete
-Orranje GP inserts
-Alcantara downtubes met wit stiksel
-Alcantara balgen met wit stiksel
-Alcantara dashboard met wit stiksel
-GP Wing
-Cooper spoiler

Plannen:

-Fixed camberplaten
-Wiechers clubsport rolbeugel
-QSP deepdish leder sportstuur (in bestelling)
-GP intercooler
Laatst gewijzigd door marinusrules op 15 apr 2014, 19:46, 27 keer totaal gewijzigd.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 mei 2013, 17:40

Het wordt nu wel tijd voor de onderste grill om het af te maken :)

Goed bezig!
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2013, 19:10

Idd. De onderste grill mag ook wel :)

Liefhebber.. Altijd mooi om te zien :icon_top:
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2013, 19:26

Goed bezig, mooi ding ook! Viel me afgelopen zondag al positief op, vroeg me al af waarom er geen SYR van was.

Doe die onderste grill er ook even in idd, klein klusje.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
marinusrules
Be Mini
Be Mini

21 mei 2013, 20:04

thanks voor de leuke reactie's mannen! het word idd tijd voor de onderste gril, ik denk dat ik er volgende week maar aan moet geloven... :mrgreen: Ook zijn de zwarte NL stickers onderweg >)
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2013, 20:13

Lekker bezig daar 8)
Ziet er goed uit en die onderste grill moet je idd ff fixen :lol:
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 mei 2013, 20:28

Mooie wagen! Onderste grill en scoop zijn volgens mij mooie projecten die je kan oppakken ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
relisys
One wheel wonder
One wheel wonder

21 mei 2013, 20:42

Ziet er inderdaad goed uit!

Ben alleen wel benieuwd naar het dashboard. Heb zelf ook wel eens het idee gehad om te wrappen, maar het idee van het bedekken van de airbag heeft me tot nu toe tegen gehouden... Kan dit geen kwaad?
marinusrules
Be Mini
Be Mini

21 mei 2013, 20:52

Thanks!

Dat maakt niks uit, kapje klapt gewoon open als de airbag eruit komt zit op een soort van framepje geklikt. Als je alleen dat kapje gewrapt is maakt dat niet uit, tenzij je alles aan elkaar plakt. :lol:
relisys
One wheel wonder
One wheel wonder

21 mei 2013, 22:15

Klinkt goed. Binnenkort toch ook maar eens kijken naar de mogelijkheden!

Hoe zit het met het K&N filter. Merk je dit in oppakken/vermogen/geluid?
marinusrules
Be Mini
Be Mini

21 mei 2013, 22:22

Het geluid is een stuk beter, geen geluid meer op de achtergrond maar een lekkere jank. Daar ging het ook om. Vermogen durf ik niet te zeggen, heb wel het gevoel dat die lager in de toeren wat beter aan het gas hangt en makkelijker door trekt.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2013, 11:08

Hey Marinus,

Mooi dat je nu dan toch het virus te pakken hebt gekregen. Toen ik enige tijd geleden het dashboard bij je kwam halen gaf je al aan er meer mee te willen doen en je nooit op het forum was. Even gesproken over de Maasrit en leuk dat je toch bent gekomen. Top dat de Maasrit je nu verder over de streep heeft geholpen..
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
marinusrules
Be Mini
Be Mini

22 mei 2013, 18:31

Ik vond de maasrit helemaal top! kijk nu alweer uit naar de volgende.
marinusrules
Be Mini
Be Mini

26 mei 2013, 11:00

Gister na het wassen de club en kenteken sticker geplakt. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mei 2013, 11:05