Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

31 mei 2013, 13:34

Ik ken nog wel 2 Roemenen die even niets te doen hebben... :X
Misterman
Be Mini
Be Mini

31 mei 2013, 14:16

Als de discussie hier verder gaat, zal ik ook maar even hier reageren omdat ik anders en privé berichten moet gaan sturen én ondertussen mijn naam hier bezoedeld wordt.

Laat ik beginnen met het feit dat ik naar eer en geweten gehandeld heb. Ik heb, na demontage van de lampen mijn xenon aftermarket setje uitgebouwd, halogeen lampen geplaats om de lampen compleet te maken, en deze GETEST! Ik weet dus 100% zeker dat ik goed werkende lampen verstuurd heb en ik ben dan ook niet bereid het boetekleed aan te trekken ten aanzien van de verwijten die mij hier gemaakt worden. De wijze waarop dit gedaan wordt en de toon die hier, ook in privé berichten, wordt aangeslagen staan mij niet aan en geven mij ook niet het gevoel dat er overleg mogelijk is over een oplossing. Er wordt mij simpelweg gezegd dat ik een oplichter ben en wat ik moet doen. Daar ben ik niet van gediend. Dat ik om half twaalf gisteravond niet meer gereageerd heb, heeft er mee te maken dat ik me afvroeg of het nu echt nuttig was om mijn best te doen om tot een oplossing te komen gezien de hevige gemoedstoestand die ik uit de bewoording van de mailtjes las. Soms leidt een korte adempauze tot bezinning. Daarbij zit ik deze week in een rouwproces en wil ik dat niet van invloed laten zijn op de manier waarop ik reageer, hoewel ik merk dat het gebeuren met de lampen en de wijze waarop ik bejegend wordt me niet in de koude kleren gaat zitten.

Toevallig heb ik tijdens het ombouwen foto's gemaakt waarop de betreffende lamp staat, deze plaats ik hieronder. Daarop is geen 'hangende lamp' te zien. Ik hoop hiermee de "jouw woord tegen mijn woord" discussie een beetje te kunnen doorbreken.

Ik ben zeer bereid tot een oplossing te komen, maar dan wel in overleg. Daveke en ik hebben destijds vastgesteld dat de halogeenset nog zo'n 150 euro inruil waard was. Dat er één lamp stuk is gegaan betreur ik erg. Ik vind de miniclub een fijne omgeving om handel mee te drijven en waardeer het vertrouwen erg.

Gezien mijn overtuiging dat ik de lamp goed heb opgestuurd, ben ik van mening dat mij geen blaam treft. Ik vind het ook totaal niet redelijk om Dave hier in zijn eentje voor op te laten draaien. Aangezien 1 lamp €75 euro waard is volgens onze afspraak ben ik bereid het leed te delen. Ik vind niet dat ik het gehele leed moet dragen. Ik ben daarom bereid de helft van de lamp (€37,50) voor mijn rekening te nemen als blijkt dat de lamp niet meer te repareren is. Dan delen we het leed en denk ik dat we beide een stapje doen om tot een oplossing te komen.

Het gaat om de lamp die hier reeds gedemonteerd is;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Misterman op 31 mei 2013, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Verkies onwetendheid wanneer kennis tot ellende leidt.
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2013, 15:03

Fair enough en sterkte in het rouwproces!
Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2013, 15:13

Adriaan schreef:Fair enough en sterkte in het rouwproces!
X 2
burn rubber not your soul

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2013, 15:20

Misterman schreef:Als de discussie hier verder gaat, zal ik ook maar even hier reageren omdat ik anders en privé berichten moet gaan sturen én ondertussen mijn naam hier bezoedeld wordt.

Laat ik beginnen met het feit dat ik naar eer en geweten gehandeld heb. Ik heb, na demontage van de lampen mijn xenon aftermarket setje uitgebouwd, halogeen lampen geplaats om de lampen compleet te maken, en deze GETEST! Ik weet dus 100% zeker dat ik goed werkende lampen verstuurd heb en ik ben dan ook niet bereid het boetekleed aan te trekken ten aanzien van de verwijten die mij hier gemaakt worden. De wijze waarop dit gedaan wordt en de toon die hier, ook in privé berichten, wordt aangeslagen staan mij niet aan en geven mij ook niet het gevoel dat er overleg mogelijk is over een oplossing. Er wordt mij simpelweg gezegd dat ik een oplichter ben en wat ik moet doen. Daar ben ik niet van gediend. Dat ik om half twaalf gisteravond niet meer gereageerd heb, heeft er mee te maken dat ik me afvroeg of het nu echt nuttig was om mijn best te doen om tot een oplossing te komen gezien de hevige gemoedstoestand die ik uit de bewoording van de mailtjes las. Soms leidt een korte adempauze tot bezinning. Daarbij zit ik deze week in een rouwproces en wil ik dat niet van invloed laten zijn op de manier waarop ik reageer, hoewel ik merk dat het gebeuren met de lampen en de wijze waarop ik bejegend wordt me niet in de koude kleren gaat zitten.

Toevallig heb ik tijdens het ombouwen foto's gemaakt waarop de betreffende lamp staat, deze plaats ik hieronder. Daarop is geen 'hangende lamp' te zien. Ik hoop hiermee de "jouw woord tegen mijn woord" discussie een beetje te kunnen doorbreken.

Ik ben zeer bereid tot een oplossing te komen, maar dan wel in overleg. Daveke en ik hebben destijds vastgesteld dat de halogeenset nog zo'n 150 euro inruil waard was. Dat er één lamp stuk is gegaan betreur ik erg. Ik vind de miniclub een fijne omgeving om handel mee te drijven en waardeer het vertrouwen erg.

Gezien mijn overtuiging dat ik de lamp goed heb opgestuurd, ben ik van mening dat mij geen blaam treft. Ik vind het ook totaal niet redelijk om Dave hier in zijn eentje voor op te laten draaien. Aangezien 1 lamp €75 euro waard is volgens onze afspraak ben ik bereid het leed te delen. Ik vind niet dat ik het gehele leed moet dragen. Ik ben daarom bereid de helft van de lamp (€37,50) voor mijn rekening te nemen. Dan delen we het leed en denk ik dat we beide een stapje doen om tot een oplossing te komen.

Het gaat om de lamp die hier reeds gedemonteerd is;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:icon_top:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 mei 2013, 17:01

Mijn idee is en blijft dat bij het plaatsen van de halogeen lamp de bevestiging stuk gegaan is. En bij het testen valt dat dan amper op, maar zit ik dus wel met een kapotte lamp. Daar kan een foto niks aan veranderen.

Om een einde aan die discussie te maken, is je voorstel prima. Dan is het voor mij klaar, maar hou ik m'n mening wel vast in deze situatie.
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

31 mei 2013, 17:19

Helaas heb ik zelf meerdere malen meegemaakt dat versturen via PostNL tot schade lijdt.
Bij PostNL kun je voor €1.30 extra dit aanvullend verzekeren. Als er dan iets gebeurd kun je het claimen bij PostNL. Oftewel de verzendkosten zijn gewoon €8.05 en ander verzend je niet !
Zelf maak ik bij 'breekbare' producten ( en breekbaar is het al heel snel) foto's tot het in de doos zit.
Daarna versturen en als ik na enkele dagen geen 'claim' heb verwijder ik de foto's.
Misschien omslachtig, maar ik wil niemand uitmaken voor oplichter maar ook zelf niet worden uitgemaakt voor oplichter.
Zo te lezen is er een mooie nette oplossing voor een probleem wat mogelijk is veroorzaakt door de pakketdienst.
Toch allemaal een fijn weekeinde
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 mei 2013, 17:36

Als er iets stuk was geweest aan de doos of de buitenkant van de lamp had ik dat wel willen geloven. Beiden zagen er echter prima uit.

Zelfs al zou ik het claimen bij TNT, ik heb geen poot om op te staan omdat de doos intact was.
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

31 mei 2013, 18:08

De doos hoeft niet altijd zichtbaar kapot te zijn om schade aan de inhoud aan te richten. Dozen zijn sterker of flexibeler dan je in eerste instantie zou verwachten.
Koplampen zijn nu niet bijster sterk tegen schokken. Ingebouwd in de auto zijn ze ook "afgeveerd" en is er rekening gehouden met het zwaarte punt en de ophanging of ondersteuning (net hoe je dit wilt zien).

PS Lijmen met een acrylaat lijm is een mogelijke oplossing, epoxy of kunststof lassen gaat niet werken.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2013, 18:19

epoxy werkt perfect :lol:

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2013, 18:39

En anders ff de soldeerbout er tegenaan, heb ik laatst nog een onmogelijk te lijmen stukje van een koptelefoon mee gefixt. :)
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2013, 18:40

Ja klopt martijn wil ook nog wel is werken :D

Afbeelding
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

31 mei 2013, 19:10

wat voor kunststof is het?
Heb zelf ook een afgebroken steun koplamp liggen deze is aan de binnenzijde van een heel hard (glasvezel versterkt) wit kunststof.
Het lijmen met epoxy of met de soldeerbout lukt me alleen bij het zwarte kunststof. dit is enigszins zacht en flexibel.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2013, 19:11

Ja klopt wel wat je zegt valt en staat ook met het soort...
Maar mij is het altijd wel gelukt dusss...

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 mei 2013, 19:20

CasR schreef:wat voor kunststof is het?
Heb zelf ook een afgebroken steun koplamp liggen deze is aan de binnenzijde van een heel hard (glasvezel versterkt) wit kunststof.
Het lijmen met epoxy of met de soldeerbout lukt me alleen bij het zwarte kunststof. dit is enigszins zacht en flexibel.
Dat witte kunststof dus

Terug naar “Show your ride”