
De MINI is uit 2005, geleverd door Bert Story in Waardenburg, daarna in onderhoud geweest bij Bert Story Nijmegen en aansluitend bij Henny van Doorn, een BMW/Mini en Hartge specialist in Nijmegen. De Mini is o.a. voorzien van een Hartge uitlaatsysteem en originele Hartge 18" Union Jacks met Pirelli P-zero Nero's. Altijd keurig op tijd z'n beurtjes gehad en hij stuurt en rijdt snaarstrak!

Vorige eigenaresse was een liefhebber en reed ook wel eens in Nijmegen. Had de auto toevallig al eens gespot. De MINI is door haar in het verleden van haar moeder overgenomen. Op papier dus 2 vorige eigenaren, in praktijk dus 1 familie. Ingeruild op een nieuwe Mini bij Ekris Velp, waar ik toevallig vorige week op bezoek was en via Linda op 'een leuke inruiler' werd gewezen. En ze had gelijk!

Een paar leuke opties die ik in de pure silver niet had en nu wel:
- Limited Slip Differential
- Harman Kardon audio
- Navigatiesysteem (incl. 2013 DVD)
- Park Distance Control
- Zwarte hemelbekleding
- Facelift xenons
- Extra getinte ruiten achter
- Alarm klasse III
Verder net zoals de pure silver lekker compleet uitgerust. Hoewel ie strikt genomen niet helemaal OEM is vanwege de Hartge velgen en uitlaat, vind ik het nu wel gaaf.. deze wordt dan ook OEM+

Een paar mods die in de planning staan:
- Aero pakket, opnieuw USA style dus met sidemarkers en inclusief de verlichte dorpellijsten (zet ik over van de pure silver, achterbumper is nieuw besteld i.v.m. de PDC en het feit dat ik geen voorstander ben van gaten boren in een goede bumper)
- Olietemperatuurmeter/voltmeter
- armsteun (wordt overgezet)
- alle JCW carbon delen zowel binnen als buiten en de alcantara hoezen (wordt overgezet, het 3-delige dashboard ben ik nog op zoek dus als iemand iets weet/heeft...!)
- JCW Shiftlight (wordt overgezet)
- Parrot Carkit (wordt overgezet)
- Ipod aansluiting (wordt overgezet)
- JCW remmen (twijfelgeval)
- JCW uitlaat (twijfelgeval)
- JCW luchtfilter (wordt overgezet)
- etc etc..
De twijfel m.b.t de JCW uitlaat en remmen is omdat de Pure Silver wellicht toch niet de verkoop in gaat. M'n pa voelt er wel iets voor om de Pure Silver over te nemen. Dit, aangezien die technisch puntgaaf is en het gewoon een cool ding is en blijft. Als die blijft, wil ik t.z.t. gaan voor R56 Works remmen zowel voor als achter voor op de Dark Silver. Dit zal pas lange termijn worden, prioriteiten liggen eerst ergens anders en aangezien ik ook aan het kijken ben voor een huisje zal deze sowieso in een lager tempo worden aangepakt. De JCW uitlaat vind ik erg gaaf, maar de Hartge auspuff die er nu onder hangt klinkt ook wel erg lekker... naar mijn idee veel meer plofjes en een wat rauwer geluid bij het op/doortrekken, erg verslavend.. overzetten kan altijd nog

Genoeg info, hier de plaatjes!
Bij Ekris op de dag dat ik ging kijken


Bij Ekris op de dag dat ik hem ging ophalen (gisteren)


Gisteren na het ophalen meteen een stukje door de Ooijpolder gereden


Vandaag nog wat foto's gemaakt





MODLIST
8 juni 2013
- brandblusser in kofferruimte
- rubberen beschermmat in kofferruimte
- bagagenetje in kofferruimte
9 juni 2013
- JCW carbon handremgreep + alcantara hoes
- JCW carbon pookknop + alcantara hoes
- JCW carbon bekerhouderringen
- JCW carbon pookring
- Armsteun
10 augustus 2013
- Aeropakket
- JCW alcantara stuur
- JCW carbon scoop
- JCW carbon downtubes
- JCW shiftlight
- JCW luchtfilter
- JCW carbon kofferklepgreep
- Parrot carkit
- Ipod interface
- extra meterset
14 augustus 2013
- JCW Remmen
1 juli 2014
- JCW carbon dashboard
23 december 2014
- JCW carbon downtubes
28 mei 2015
- JCW R95 Star Spokes op Dunlop Sport Maxx RT's
To be continued...