Heeft iemand het electrische schema van de airco?
Airco slaat niet aan, na vervangen van de koppelingsset.
alvast bedankt!
Airco schema
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Jorg1979
- Nieuw Lid
Bericht
jep, zekeringen gecontroleerd.
Ventilator weerstand vervangen door power resistor.
Ik zou de pressureswitch nog kunnen overbruggen, wanneer de pomp dan wel aanslaat kan het zijn dat de vulling te min is, of de switch zelf stuk is.
Heb de koppelingsset vervangen en nu doet de airco het niet meer vind het een beetje vreemd.
Voor de vervanging werkte de airco prima.
Een schema zou handig zijn mbt troubleshooten en signaal metingen vanaf de BC.
achja dan maar ruitje open en armpje naar buiten.........
Ventilator weerstand vervangen door power resistor.
Ik zou de pressureswitch nog kunnen overbruggen, wanneer de pomp dan wel aanslaat kan het zijn dat de vulling te min is, of de switch zelf stuk is.
Heb de koppelingsset vervangen en nu doet de airco het niet meer vind het een beetje vreemd.
Voor de vervanging werkte de airco prima.
Een schema zou handig zijn mbt troubleshooten en signaal metingen vanaf de BC.
achja dan maar ruitje open en armpje naar buiten.........
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
de aircoleidingen lopen deels over de bak heen.
aan de dunne airco leiding zit onder de accubak tegen de chassis poot een drukventiel met een stekker.
kijk eens of die erop zit.
want als die er niet goed opzit gaat je airco ook niet werken.
of je zekeringen onder de motorkap nakijken.
weet niet of je dat zekeringbakje weg heb gehaald bij demontage van de bak !?
maar als dat zo is en je sluit ze weer opnieuw aan kunnen de zekeringen ook wel eens niet goed contact maken.
aan de dunne airco leiding zit onder de accubak tegen de chassis poot een drukventiel met een stekker.
kijk eens of die erop zit.
want als die er niet goed opzit gaat je airco ook niet werken.
of je zekeringen onder de motorkap nakijken.
weet niet of je dat zekeringbakje weg heb gehaald bij demontage van de bak !?
maar als dat zo is en je sluit ze weer opnieuw aan kunnen de zekeringen ook wel eens niet goed contact maken.
- Manick
- Sponsor
Bericht
wat je zelf als eerst moet doen om zeker te zijn dat het überhaupt gaat werken is de airco vul nippels vinden, dopje er af draaien en met een pen heel kort het ventiel in drukken.
1: komt er lucht/iets met druk uit dan zit er druk in het systeem
2: er komt niks uit dan is het airco systeem leeg moet eerst gevuld worden/evt op lekkage gecontroleerd worden
heb hier het complete motor mangement schema van de Mini(wel eens waar een 2006 model) en in de begin pagina`s staat het airco systeem
Schema Mini
laat even weten of je het schema kan downloaden en succes er mee vragen hoor ik wel
gr Manick
1: komt er lucht/iets met druk uit dan zit er druk in het systeem
2: er komt niks uit dan is het airco systeem leeg moet eerst gevuld worden/evt op lekkage gecontroleerd worden
heb hier het complete motor mangement schema van de Mini(wel eens waar een 2006 model) en in de begin pagina`s staat het airco systeem
Schema Mini
laat even weten of je het schema kan downloaden en succes er mee vragen hoor ik wel
gr Manick
- Jorg1979
- Nieuw Lid
Bericht
@henne ja idd alles is los geweest.............zal eerst nogmaals alles losnemen om eea te bekijken. Dat zou het meest logische zijn.
Eerst maar de fusbox controleren en vervolgens de pressureswitch.
@Manick Super bedankt voor het schema ik denk dat het niet heel veel vesrchilt met een 2003 model.
ik ga (als mijn badkamer klaar is
) weer aan de slag.......................
Eerst maar de fusbox controleren en vervolgens de pressureswitch.
@Manick Super bedankt voor het schema ik denk dat het niet heel veel vesrchilt met een 2003 model.
ik ga (als mijn badkamer klaar is

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors