Nix's R50 - nieuwe F54 Clubman besteld

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 mei 2013, 08:56

Nix schreef:Ja inderdaad, had je gezegd. Dan misschien toch maar een Rotary aanschaffen dan. :?
speedy schreef:licht niet aan de producten maar aan de machine maar dat had ik je al verteld :wink:
de lak is te zwaar aangetast (vogelpoep) en daarvoor heb je echt een Rotary nodig.
ik zou dan wel ff training nemen want daarmee kun je wel blijvende schade aanrichten :?
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 mei 2013, 08:56

ok, dat wist ik nog niet.
Volgens mij bij de 2e hit, had ik ook wat meer druk uitgeoefend en toen schoot de pad los nadat ik weer m iets schuin hield.
Weet niet of dat door verkeerd gebruik is of dat de pad niet zo stevig/goed is.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 mei 2013, 09:05

schuin houden heeft geen zin want druk punt zit toch echt in het midden van de pad en niet op de zijkant.
Kun je beter een kleine schijf kopen waar je kleine pads op kunt doen :wink:
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2013, 09:20

Goedemorgen,

Zoals je weet heb sinds kort ook een DAP en ik heb eerst heel veel nagezocht en gelezen. Ik heb wat tips van mede forum leden gehad waaronder een link naar een stappenplan misschien heb jij er ook wat aan S6

Casper

http://forum.carclean.nl/cc_postst5868/ ... 0-900.aspx
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 mei 2013, 10:15

Hi Casper,

Thx, die link had ik ook gezien en heb de stappen zo toegepast :wink: Heb ook aardig wat research gedaan en een hoop geleerd via Carclean. Geweldige shop overigens en een super service.
Casper schreef:Goedemorgen,

Zoals je weet heb sinds kort ook een DAP en ik heb eerst heel veel nagezocht en gelezen. Ik heb wat tips van mede forum leden gehad waaronder een link naar een stappenplan misschien heb jij er ook wat aan S6

Casper

http://forum.carclean.nl/cc_postst5868/ ... 0-900.aspx
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 mei 2013, 10:19

Nee klopt, alleen ik moest m een beetje schuin houden om de overgang bij de koplampen ook mee te kunnen pakken. Zelfs met de kleinste pad is dat nog lastig.
speedy schreef:schuin houden heeft geen zin want druk punt zit toch echt in het midden van de pad en niet op de zijkant.
Kun je beter een kleine schijf kopen waar je kleine pads op kunt doen :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 mei 2013, 10:38

sommige dingen moet je ook met de hand blijven doen ondanks dat je een machine hebt :lol:
ik ga ook niet echt dicht langs alle kunstof trims want dat doe ik wel met de hand.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

28 mei 2013, 22:11

Vandaag 2 hele mooie rotary-machines in de handen gehad. Niet op de auto hoor, maar zo even uit de doos om te voelen/kijken/etc. Mooie solide machines, maar voor mij, zeker als beginner, was ik er toch te huiverig voor om er 1 te nemen, en bij gebruik het lakwerk van de MINI te verpesten.
Maar als je meer ervan wilt weten, neem dan eens contact op met Arjen (forumnaam Senna da Silva), die kan je er veel van vertellen...
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 mei 2013, 12:18

Robert, bedankt voor het meedenken.
Zal er aan denken mocht ik een Rotary gaan aanschaffen.
Probeer eerst nog even of het met de tip van Daiel gaat lukken.
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 mei 2013, 23:19

Vandaag was het dak aan de beurt.
- Auto gewassen
- Dak gekleid
- Gepolijst in 2 stappen, eerst met gele pad en Monello Veloce, daarna met rode pad en Monello Finale.
Lak was al redelijk goed. Hiermee alleen de swirls weg gekregen. De wat diepere krassen en de 2 vogelpoepvlekken kreeg ik niet weg ook niet handmatig hard boenen met een MF doek en Veloce (Heeft helaas dus niet geholpen Daiel :( )

De iets lichtere krassen wel weggekregen maar pas na 2/3 of zelfs 4 hits met Veloce.
Conclusie: Rotary voor de (diepere) krassen en vogelpoepvlekken, DAP voor de Swirls.

Na de Black Hole en EXP staat het er nu iets beter voor, maar ben nog niet helemaal tevreden.

Was van plan om de achterklep, bumpers en zijkanten nog in stappen te doen, maar wacht er toch maar even mee totdat ik een Rotary heb aangeschaft. Weet nog niet wanneer, zal waarschijnlijk de PRO900 worden, prijstechnisch gezien.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

31 mei 2013, 09:46

hmm jammer dat het niet gelukt is :(
Vaak denken mensen dat de dap 900 een wonder machine is maar werkt alleen op een lak die al erg mooi is.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

31 mei 2013, 09:48

als het alleen die twee vogelpoep plekken zijn dan zou ik ff langs zo'n poets turk rijden en vragen of die de rotary er ff op zet :wink:
krassen die je met de nagel voelt krijg je ook niet weg met een rotary.
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 mei 2013, 17:37

Hmmm, dan betwijfel ik of de aanschaf van een rotary wel nodig is voor alleen op het dak 2 kleine en op de motorkap een grotere vogelpoepplek.
Of wellicht dat ik misschien een keer van iemand hier in de buurt, die een rotary heeft, gebruik mag maken.

Met de voelbare krassen kan ik voorlopig wel even mee leven.

Zal volgende week wel even kijken of ik nog met de achterkant en zijkanten aan de slag ga.
Overigens, denk erover om nog Natty's Paste Wax Blue aan te schaffen voor na de EXP, schijnt (woordspeling) dat het dan nog meer gaat glimmen?
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jun 2013, 22:58

Vandaag ff een half dagje gepoetst ...... dit keer de linkervoordeur en achterbumper.

Na wassen, kleien, polijsten (veloce en finale), black-hole en exp dit als resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Bijna geheel kras- en swirlvrij, alleen nog minimale swirls achter de deurgreep en een kleine beschadiging door geopende deur langs een betonnenmuur laten schrapen die nu wat minder is geworden.

Van achterbumper geen goede foto meer kunnen maken, te donker geworden.
Dit was hoe de bumper eruit zag voor het polijsten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog een dagje de exp laten rusten, dan de Natty's Paste Wax Red om het af te toppen.

En dan weer verder beetje bij beetje de andere delen doen.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2013, 23:13

Erg fraai geworden vanmiddag weer wat spulletjes gekocht. Ga na de eerste poging van de week nog eens een poging wagen.

:icon_top:

Terug naar “Show your ride”