MINI R56 Cooper BRG (Nieuwe velg!)
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Wat een mafkezen, zeg! Je kunt je auto tegenwoordig echt nergens meer met een gerust hart neerzetten!
Veel sterkte met de afhandeling, Ward!

Veel sterkte met de afhandeling, Ward!
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo, maandag is de MINI naar een autoschade bedrijf geweest en daar is het grootste deel van de verf er af gehaald. Het bleek met een beetje agressieve wasbenzine zo te verwijderen, dus dat viel mee. Als je weet dat het er zit zie je nog een beetje roze waas op de streep en er zit nog wat nevel in de lak (helaas niet te zien op de foto), maar dat wordt als het goed is vrijdag verholpen.

Ik ben benieuwd hoe het er na het polijsten uitziet, maar het lijkt er op dat uiteindelijk nog wel mee valt. Neemt niet weg dat het nergens op slaat en ik niet snap hoe je het in je hoofd haalt, maar dat is een ander punt....

Ik ben benieuwd hoe het er na het polijsten uitziet, maar het lijkt er op dat uiteindelijk nog wel mee valt. Neemt niet weg dat het nergens op slaat en ik niet snap hoe je het in je hoofd haalt, maar dat is een ander punt....
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: MINI R56 Cooper BRG (Graffiti is a bitch....!)
Afgelopen vrijdag is de MINI naar het schadebedrijf geweest en daar zijn de laatste restjes Graffiti er af gehaald. Ik was bang dat het niet goed van de 'bonnet stripes' af zou gaan, maar dit blijkt erg mee te vallen. De MINI ziet er weer helemaal netjes uit en is weer klaar voor een hoop probleemloze kilometers 

- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: MINI R56 Cooper BRG (Weer helemaal netjes!)
Het is al weer een tijdje geleden dat hier een update is verschenen, maar we genieten nog steeds erg van de MINI
. Met deze foto heeft de BRG een plekje op de kalender weten te bemachtigen, dat dit een kleinere foto is mag de pret niet drukken!

Zoals sommigen misschien al in het afterparty topic hebben gelezen ging het bij de Bushrit afgelopen weekend helaas wat minder voorspoedig.... Ik ben daar namelijk in een kuil gereden, waarna de lage bandenspanning melding af ging en wij er van uit gingen dat we een lekke band hadden. Een keer lucht in geblazen, maar de band liep weer leeg, dus na de rust helaas moeten afhaken. Eenmaal thuis nog een goed gekeken en dit bleek het resultaat te zijn:

Een deuk in de velg, dus dat is flink balen. Hij trilde ook al tijdens het rijden toen we de band weer hadden opgepompt, dus er was een vermoeden.
Gister lang de dealer gegaan om de MINI te laten controleren en te kijken of er niet meer beschadigd was. Daar te horen gekregen dat waarschijnlijk alleen de velg beschadigd was en deze zou gericht worden, waardoor de schade verholpen zou moeten zijn. Tevens werd er gelijk een terugroep actie voor de thermostaat aangebracht, dus het leek mee te vallen.
Vandaag helaas te horen gekregen dat de velg toch niet meer gerepareerd kan worden en dat er een nieuwe onder moet komen
Dit duurt echter 5 werkdagen
, dus de MINI heeft nu een leenvelg en loopt tijdelijk mank
Ook kon er niet met zekerheid gezegd worden of de band nog heel was, aangezien dit op alleen op een rechte velg kon worden gezien, dus we wachten nog even in spanning af

Zoals sommigen misschien al in het afterparty topic hebben gelezen ging het bij de Bushrit afgelopen weekend helaas wat minder voorspoedig.... Ik ben daar namelijk in een kuil gereden, waarna de lage bandenspanning melding af ging en wij er van uit gingen dat we een lekke band hadden. Een keer lucht in geblazen, maar de band liep weer leeg, dus na de rust helaas moeten afhaken. Eenmaal thuis nog een goed gekeken en dit bleek het resultaat te zijn:

Een deuk in de velg, dus dat is flink balen. Hij trilde ook al tijdens het rijden toen we de band weer hadden opgepompt, dus er was een vermoeden.
Gister lang de dealer gegaan om de MINI te laten controleren en te kijken of er niet meer beschadigd was. Daar te horen gekregen dat waarschijnlijk alleen de velg beschadigd was en deze zou gericht worden, waardoor de schade verholpen zou moeten zijn. Tevens werd er gelijk een terugroep actie voor de thermostaat aangebracht, dus het leek mee te vallen.
Vandaag helaas te horen gekregen dat de velg toch niet meer gerepareerd kan worden en dat er een nieuwe onder moet komen

- marinusrules
- Be Mini
Bericht
Re: MINI R56 Cooper BRG, met een manke poot....
Balen van de velg zeg! Ik heb geluk dat m'n bijrijder het gat heeft opgemerkt en hem daardoor op een haar na heb gemist. Anders had mijn velg er net zo uit gezien...
Succes met herstel!
Succes met herstel!
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wielen met een verschillende omtrek moet je nooit op je aangedreven as zetten, da's echt killing voor je differentieel.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Goeie tip Rob. Zat op mijn telefoon en had het niet zo 123 gezien... Ff omgooien idd
- Nix
- Mod virus alert!
Bericht
Altijd vervelend schade, maar ik vroeg mij even af is dit niet (deels) te verhalen op Rijkswaterstaat? Of iig een poging daar toe?
http://www.rijkswaterstaat.nl/rws-loket ... index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rijkswaterstaat.nl/rws-loket ... index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Onze sponsors