''Allereerst mijn complimenten voor dit forum! Volgens mij ben ik inmiddels lid van 20 verschillende fora aangezien ik bij iedere auto die ik koop, mijzelf direct aansluit bij een forum!''
Ja ja. Na een lange zoektocht, eindelijk een Mini Cooper S met Works tuning gevonden die helemaal aan mijn wensen voldoet.
Mijn vorige auto was een Volvo 740 Turbo uit 1986. Inderdaad heerlijk belastingvrij en toch 180pk met alles erop en eraan! Dit was voor mij niet alleen een auto maar ook een hobby. Zonder al die moderne techniek kun je echt alles zelf doen aan de auto. Helaas gooide de regering roet in het eten om voor oldtimers weer de wegenbelasting in te voeren. Gelukkig heb ik daarom de auto vroegtijdig en voor een mooie prijs kunnen verkopen aan iemand uit België.
De mini
In eerste instantie heb ik mij gericht op het model R53. Na vele bezichtigingen en proefritjes was ik helemaal weg van deze auto. Helaas was er altijd wel iets met de auto of de prijs van de verkoper, waardoor ik deze auto's heb laten staan.
Op een dag kwam er een van boven tot onderen zwarte R56 Cooper S met Works bumper en tuning kit voorbij. Na veel gelezen te hebben op dit forum en op de rest van het internet, kwam ik erachter dat de R53-tjes eigenlijk veel leuker rijden. En dan niet te vergeten, het geluid van de compressor!
Na veel mail contact met de verkoper van de R56 dan toch maar in de auto gestapt voor een bezichtiging. De auto heeft hij gekocht bij een BMW dealer in Duitsland. Hier is te allen tijde het onderhoud uitgevoerd. Alle rekeningen waren netjes gedocumenteerd in een Mini map. Kijk, daar hou ik van! Ook de kilometerstand was hierdoor te checken!
Ook hij was altijd netjes en op tijd naar de Mini dealer geweest voor onderhoud. Pas waren de grote Works schijven en blokken nog vervangen! Voor de rest zag de auto er zowel van binnen als van buiten erg mooi uit.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ik wil een R56 en het gaat deze worden!!