JJJJ, Chili Red R56 *verkocht*

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2013, 19:03

Laten we hopen dat het zoiets is Martin of nog iets simpelers, heb nu ff geen trek in een dikke rekening
PjV
Be Mini
Be Mini

07 jun 2013, 19:16

JJJJ schreef:Ik woon ook in Culemborg!! :yeah
Waar hang jij rond in drempelcity?

Ben zondagavond thuis vanaf Texel, maar zal wrs pas rond 21.00-22.00 uur zijn.
Maar als jij dan nog kan uitlezen zou perfect zijn voordat ik naar de dealer ga maandagmiddag
Dat is wel ontzettend toevallig :)
Zondagavond ben ik denk ik weg, maar maandag ben ik waarschijnlijk op kantoor, aan de industrieweg.
Afbeelding
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2013, 17:36

Nog even een update wat betreft de motorstoring

Maandagmiddag even bij Peter (PjV) langs geweest om met een obd meter de storing te bekijken.
Daaruit kwam voort dat het de diverse sensoren konden zijn, maar bijv. ook een lekkage van de uitlaat of spruitstuk.
(Ik was even bang dat het spruitstuk gescheurd zou zijn, aangezien ik in Oudeschild even niet op zat te letten en met de uitlaat langs een uitstekende putdeksel kwam.)

Bij Bert Story in Waardenburg hebben ze hetzelfde gedaan en ik kon aardig volgen welke handelingen ze aanhet doen waren.
Alle opties die uit de meter kwamen werden nagelopen en de monteur is ook nog gaan rijden met de Mini.

Uiteindelijk resultaat na verschillende onderzoeken/testen:
Luchtlekkage in het spruitstuk, gaan ze verhelpen met nieuwe pakking. (Hopenlijk blijft t daarbij)
Luchtlekkage in de uitlaat op 2 plekken die ze kunnen lassen.
Ik heb ze meteen gevraagd om de bougies te vervangen, die waren nml ook qua kmstand aan vervanging toe en de Mini hield ook al wel in voordat ik de melding kreeg.

Enige vreemde dan weer wel is dat ik aangeef dat er een rammel onder de Mini vandaan komt en dat ze me melden dat ze niets kunnen vinden wat zou kunnen rammelen.
Nu hoort zelfs mijn vrouw die rammel (komt ook uit de uitlaat trouwens) en die hoort normaal helemaal niets dus zal ze daar nog even op attenderen.

Al met al valt het me voorlopig erg mee, kostenplaatje tot nu toe zal hopenlijk op zo'n €500-€600 incl uitkomen.
Donderdag breng ik de mini weg en vrijdag als het goed is klaar.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

11 jun 2013, 19:28

pfff hoop geld ! balen dat er nog wat rammelt zeg .
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2013, 19:39

speedy schreef:pfff hoop geld ! balen dat er nog wat rammelt zeg .
Ik had op t dubbele gerekend, dus tot nu toe valt het nog mee.
Maar goed, t kan nog alle kanten op. Met een eetje pech moet de uitlaat compleet vervangen worden en dan zijn we meer kwijt.
Ik zie het vrijdag wel.
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: JJJJ, CR Cooper; uitlaat vervangen?

20 jun 2013, 20:32

Weer even een kleine update
Pakking van het spruitstuk is vervangen, lekkages in de uitlaat zijn gelast. Nieuwe bougies gestoken
Rammel in de uitlaat is er nog steeds en het vermogen onder de 3000 toeren is dramatisch.
Lampje is niet meer gaan branden, geen melding meer en dat zou dan volgens de dealer betekenen dat de Kat niet kapot zou zijn!?
Vandaag nog even langs geweest om over het vermogens verlies te hebben en toen kreeg ik weer te horen dat dat te maken heeft met de Kat!?
Losse delen zijn nu weer wel uit de Kat volgens de werkplaats-chef :s toen ik vroeg waarom er dan boven de 3000 toeren wel constant vermogen is, had hij geen verklaring.

Uitlaat zal er sowieso onderuit moeten, zodat we kunnen kijken of er wat uit komt. Aan de hand van de losse rommel/delen zal dan moeten blijken of het afkomstig is uit de Kat of uit de middendemper bijv.

Zit nu te twijfelen om de originele (enkele) uitlaat eronder te hangen, (kunnen we misschien erachter komen of de Kat naar de klote is) of om een nieuwe dubbele uitlaat te laten maken zoals het nu ook gemaakt is, of om compleet van voor tot achter te laten maken incl. Kat.
Nieuwe uitlaat moet er sowieso komen, want zo kan ik niet rijden, t rammelt als een malle! Of ik moet de uitlaat leeg kunnen schudden, dat ik er dan vanaf ben.

Ook de airco heeft t begeven, dus die moet ook nagekeken worden.
Zo heb je 2 1/2 jaar helemaal niets en zo heb je vanalles tegelijk. T gaat lekkerrr
spenki
Sponsor
Contacteer:

20 jun 2013, 21:50

Hoi.
Als ik het zo lees denk ik dat je kat stuk is.
Deze zit bij r56 aan het spruitstuk vast en gaan vaker stuk.
Bij de peugeots met dezelfde motoren hebben ze dat probleem ook.
Als er een rammel in de uitlaat zelf zou zitten kun je dat meestal
wel snel vinden als je er tegen aan slaat met hand of vuist.
Ook dat probleem bij 3000 trm duidt volgens mij op een
probleem met de kat.
Ik denk dat ie begint af te brokkelen en af en toe een stuk voor de
pijp zit waardoor ie ook slecht trekt in lage toeren.
Gr roy
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jun 2013, 10:27

Ik had dit idd ook, kat is naar de klote. Bij mij was ie los gaan zitten en was langzaam weg aan t branden op de lamda sonde. Was een erg leuke klus ja.....
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jun 2013, 11:04

tis allemaal niet handig, eerst was het de Kat, toen weer niet en nu wrs toch weer wel.
Heb al zitten kijken naar een compleet systeem incl. Kat en kwam dan rond de €725,00 uit.
Moet nog ff informeren of tie voor dat geld ook onder hangt. En dan word het gewoon weer met de links/rechts dempers. Alleen dan wat strakker weggewerkt en het geluid wat ik mooi vind.
Kan ook bij de dealer de Kat laten doen en dan weer origineel eronder, heb een offerte van ± €475,00 daar gekregen.
Maar dan gaan weer naar origineel 1 demper achter en heel braaf geluid...
dilemma, dilemma..

Wat zouden jullie adviseren? (geld uitgeven moet ik nou toch gaan doen... :mrgreen: )
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: JJJJ, CR Cooper; welke uitlaat?

21 jun 2013, 11:30

Mijn tip, doe het gewoon meteen goed.
Ik weet nog wel dat ik bij de garage voor mijn kat vervangen een offerte van 900 euro kreeg... Onderdeel was 350 euro.. Misschien dat het bij de 1.4 one weer allemaal net iets anders zit. Maar als ik in jou schoenen stond. Hele systeem laten vervangen incl de cat.
Afbeelding

spenki
Sponsor
Contacteer:

21 jun 2013, 12:39

Hoi.
Als de kat stuk is dan laat je die alleen vervangen.
Complete onzin om hele systeem te vervangen tenzij je
geld te veel hebt.
Als je versnellingsbak stuk zou zijn ga je er toch ook niet gelijk
een nieuwe motor in zetten alleen omdat ze aan elkaar geschroeft zitten??
Gr roy
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jun 2013, 13:55

Ik begrijp dat ie een heel anders dubbel systeem wilde. Dus ook een ander type achterdemper. Of zit ik er nu naast.
Afbeelding

JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jun 2013, 14:33

Batje schreef:Ik begrijp dat ie een heel anders dubbel systeem wilde. Dus ook een ander type achterdemper. Of zit ik er nu naast.
Ja en Nee Bart.
Wil graag een goede uitlaat laten we dat voorop stellen en op t moment is de uitlaat OF niet goed OF ligt vol met materiaal uit de kat of middendemper.
Dus nu kan ik de originele uitlaat er weer onder hangen, dan kunnen we hopenlijk erachter komen watbde Kat doet, of ik kan de uitlaat vervangen. Maar als de Kat eerst vervangen moet worden en daarna blijkt dat de uitlaat ook vervangen moet worden ben ik weer duurder uit.
Verder wil ik een iets diepere, zwaardere brom uit de uitlaat. En wilde de eindstukken wat meer naar binnen laten vallen. Iets minder uitsteken dus.
Vandaar de vraag eigenlijk wat te doen. En wat Roy zegt is helemaal waar natuurlijk, maar aan de andere kant; hoe vaak doen we geen dingen just for the looks!?
Mijn onderstel was ook niet aan vervanging toe... :wink: :mrgreen:
Maar wat jij zegt Bart klopt ook in mijn ogen.

Leuk he meningen!!
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: JJJJ, CR Cooper; Kat kapot

10 jul 2013, 19:29

Zo, weer eens een update hier.
Vandaag de uitlaat er onderuit laten halen en even uit elkaar laten halen en leeg geschud.
Resultaat: katalysator resten :( De kat is dus toch kaduuk...
Dus maar eens op zoek naar een geschikte kat, uiteraard is origineel de mogelijkheid, maar ook al wat advertenties gevonden waar ze het hebben over een zogeheten sportkat. Kosten wat minder dan de prijsopgave die de dealer deed, maar of het voor een normaal coopertje het effect geeft wat ze melden weet ik natuurlijk niet. En of het wel goed is etc.

Bijkomend voordeel van vandaag was wel dat de rammel weg is uit de uitlaat, dus die hoeft niet vervangen te worden.
Hij bromt weer lekker (en zelfs wat dieper dan in het begin) dus die hoeft niet vervangen te worden, scheelt weer in de kosten. Kleine aanpassingen gaan er denk ik nog wel komen, heb nog cooper uitlaat stukken liggen die nog wel passend gemaakt moeten worden (was lichte tegenvaller) en heb een paar mooie eindtips gezien die ik er ook wel onder zou willen hebben.
Afbeelding

Maar voorlopig weer zonder rammelend buizenpakket lekker rondrijden en maar weer eens op pad binnenkort.
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: JJJJ, CR Cooper; Kat kapot

10 jul 2013, 20:11

Maar loopt de motor nu dan ook weer soepel of nog niet??
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”