
Brightness' Hyper Blue R53
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Oldeberkoop
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe motortuning
Je zou het voor de grap eens moeten filmen hoe ze naar de auto kijken. 

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe motortuning
Wat uiterlijk betreft heb ik niet heel veel wensen meer over. Heb een tijdje rond gekeken voor andere wielen, maar ik heb het juiste wiel nog niet gevonden. De R95's vind ik nog steeds mooi staan, dus voorlopig blijven die eronder.
De S dakspoiler vind ik niet zo geslaagd. Die gaat mogelijk nog plaats maken voor iets anders. Ben er nog niet uit wat er dan voor in de plaats moet komen. GP spoiler (of iets soortgelijks) is niet echt mijn ding. Aero dakspoiler maakt de meeste kans. Of gewoon clean, dus zonder dakspoiler.
Wellicht vervang ik de OEM scoop in de toekomst door een ander exemplaar, zoals de M7 ram hood scoop.
Een RVS race trekoog vind ik verder ook wel iets hebben, dus misschien komt die er nog eens op.
Verder geen andere plannen voor het uiterlijk.
Wat interieur betreft vind ik het wel prima zo. Misschien nog eens een JCW stuur en een OEM meterset.
Motorisch ben ik klaar. De relatief betaalbare mods zijn nu gedaan; verdere mods vind ik het geld niet waard in verhouding tot wat ze aan prestaties leveren.
Wat het onderstel betreft heb ik nog wel wat wensen, waaronder een dikkere ARB en powerflex rubbers.
Ik denk dat hij na bovenstaande mods wel aardig af is voor me. Maar wie weet doe ik nog inspiratie op voor andere mods hier op het forum. Als iemand nog goede suggesties heeft, be my guest!
De S dakspoiler vind ik niet zo geslaagd. Die gaat mogelijk nog plaats maken voor iets anders. Ben er nog niet uit wat er dan voor in de plaats moet komen. GP spoiler (of iets soortgelijks) is niet echt mijn ding. Aero dakspoiler maakt de meeste kans. Of gewoon clean, dus zonder dakspoiler.
Wellicht vervang ik de OEM scoop in de toekomst door een ander exemplaar, zoals de M7 ram hood scoop.
Een RVS race trekoog vind ik verder ook wel iets hebben, dus misschien komt die er nog eens op.
Verder geen andere plannen voor het uiterlijk.
Wat interieur betreft vind ik het wel prima zo. Misschien nog eens een JCW stuur en een OEM meterset.
Motorisch ben ik klaar. De relatief betaalbare mods zijn nu gedaan; verdere mods vind ik het geld niet waard in verhouding tot wat ze aan prestaties leveren.
Wat het onderstel betreft heb ik nog wel wat wensen, waaronder een dikkere ARB en powerflex rubbers.
Ik denk dat hij na bovenstaande mods wel aardig af is voor me. Maar wie weet doe ik nog inspiratie op voor andere mods hier op het forum. Als iemand nog goede suggesties heeft, be my guest!

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe motortuning
Hij heeft er wel een paar gedaan, maar niet veel voor zover ik weet. Volgens mij m.n. 2nd gen MINI's met turboblok.RubenR6 schreef:Zeker dikke bak en wat een pk's! heb je hier ook al eens zien rijden.
Doet jd wel vaker mini's?
- Koenv
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Wateringen
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe motortuning p.9
Mooie waardes man, en echt een dikke bak



R53 MCS HB / Pepper White
- Hayward
- Mod virus alert!
- Locatie: Hardenberg
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe motortuning p.9
Gave auto!!!!!
Zit ook te denken aan een 1320 nokkenas. Ben benieuwd wat ze bij Beek meten. Dinwhp of rekenen ze dat om?
Die nm zijn echt top.
In mijn ogen een voorbeeld voor degene die wel wat wil tunen maar niet tot de max wil/kan/moet gaan.
Zit ook te denken aan een 1320 nokkenas. Ben benieuwd wat ze bij Beek meten. Dinwhp of rekenen ze dat om?
Die nm zijn echt top.
In mijn ogen een voorbeeld voor degene die wel wat wil tunen maar niet tot de max wil/kan/moet gaan.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe motortuning p.9
Op de rollenbankuitdraai die je bij Beek krijgt zie je de omgerekende waarden naar de krukas. Het vermogen op de wielen wordt niet weergegeven.
Misschien laat ik de auto ook nog een keer bij Beek rollen. Met alleen de 17% pulley en BAR software is hij toen bij hun op de rollenbank geweest en het lijkt mij wel leuk om de winst op dezelfde bank dan terug te zien. Daarnaast ben ik ook benieuwd wat de waarden zijn op een wat normalere dag voor NL qua temperatuur. De IC had het te zwaar op die dag (te hoge IAT's) en mogelijk valt het resultaat dan nog wat anders uit.
Misschien laat ik de auto ook nog een keer bij Beek rollen. Met alleen de 17% pulley en BAR software is hij toen bij hun op de rollenbank geweest en het lijkt mij wel leuk om de winst op dezelfde bank dan terug te zien. Daarnaast ben ik ook benieuwd wat de waarden zijn op een wat normalere dag voor NL qua temperatuur. De IC had het te zwaar op die dag (te hoge IAT's) en mogelijk valt het resultaat dan nog wat anders uit.
- Hayward
- Mod virus alert!
- Locatie: Hardenberg
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe motortuning p.9
Poh,
Dus een forse stap. Hoeveel leverde de auto met de 17% en BAR ? Zat te denken aan allereerst een 15% en Bar. Waarom heb jij gekozen voor 17%. Zou jij de tussenstap van alleen pulley weer doen of gelijk voor de nokkenas gaan?
Ik heb begrepen dat de 1320 een driveable nokkenas is. Is dat ook jouw ervaring?
Dus een forse stap. Hoeveel leverde de auto met de 17% en BAR ? Zat te denken aan allereerst een 15% en Bar. Waarom heb jij gekozen voor 17%. Zou jij de tussenstap van alleen pulley weer doen of gelijk voor de nokkenas gaan?
Ik heb begrepen dat de 1320 een driveable nokkenas is. Is dat ook jouw ervaring?
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe motortuning p.9
Met 17% pulley en BAR software leverde hij ongeveer 216 pk en 252 nm. In mijn Gallery vind je er een rollenbankuitdraai van.
Ik heb toen gekozen voor een 17% pulley omdat deze wat meer koppel geeft i.v.t. de 15% pulley. Een 15% kan de betere keuze zijn als je veel hoog in toeren rijdt (bijv. op circuit). De 17% genereert meer warmte en zou dan de prestaties negatief kunnen beïnvloeden. Bij dagelijks gebruik rij ik echter vooral in laag en middengebied en dan komt het extra koppel dat de 17% genereert m.i. beter van pas.
Als tussenstap is 17% pulley en BAR software prima. Het maakt al een behoorlijk verschil i.v.t. de standaard set-up. De set-up met nokkenas vind ik persoonlijk super, omdat de motor nog een stuk levendiger aanvoelt en over de hele linie merkbaar sterker is. Je merkt wel dat de motor stationair een stuk onregelmatiger gaat lopen. Persoonlijk hou ik daar wel van, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier op zit te wachten. Als je voor de set-up met de 1320 nokkenas gaat zou ik wel direct andere injectoren (550cc) laten steken en ook software op maat laten schrijven. Dat maakt de boel een stuk prijziger. Het is aan jezelf of je dat er voor over hebt. Succes met je keuze!
Ik heb toen gekozen voor een 17% pulley omdat deze wat meer koppel geeft i.v.t. de 15% pulley. Een 15% kan de betere keuze zijn als je veel hoog in toeren rijdt (bijv. op circuit). De 17% genereert meer warmte en zou dan de prestaties negatief kunnen beïnvloeden. Bij dagelijks gebruik rij ik echter vooral in laag en middengebied en dan komt het extra koppel dat de 17% genereert m.i. beter van pas.
Als tussenstap is 17% pulley en BAR software prima. Het maakt al een behoorlijk verschil i.v.t. de standaard set-up. De set-up met nokkenas vind ik persoonlijk super, omdat de motor nog een stuk levendiger aanvoelt en over de hele linie merkbaar sterker is. Je merkt wel dat de motor stationair een stuk onregelmatiger gaat lopen. Persoonlijk hou ik daar wel van, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier op zit te wachten. Als je voor de set-up met de 1320 nokkenas gaat zou ik wel direct andere injectoren (550cc) laten steken en ook software op maat laten schrijven. Dat maakt de boel een stuk prijziger. Het is aan jezelf of je dat er voor over hebt. Succes met je keuze!
- Hayward
- Mod virus alert!
- Locatie: Hardenberg
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe motortuning p.9
Bedankt voor je reactie.
Die van mij draait een nette 211 bij 260nm. Das alleen met een Bar tuning en een deflap(haha).
Heb inmiddels de 550 thuis. Zo af en toe de Nurburg maar verder gewoon .
Zo hier en daar krijg ik de info om voor mijzelf het beste besluit te kunnen maken. IK speel graag op zeker en vind het ook nog eens bere interessant/zelfs spannend. Nogmaals bedankt voor de info zoals al eerder bij de remmen welke ik inmiddels ook al klaar heb liggen.
Die van mij draait een nette 211 bij 260nm. Das alleen met een Bar tuning en een deflap(haha).
Heb inmiddels de 550 thuis. Zo af en toe de Nurburg maar verder gewoon .
Zo hier en daar krijg ik de info om voor mijzelf het beste besluit te kunnen maken. IK speel graag op zeker en vind het ook nog eens bere interessant/zelfs spannend. Nogmaals bedankt voor de info zoals al eerder bij de remmen welke ik inmiddels ook al klaar heb liggen.
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe motortuning p.9
Nice! Dit blijft ook een erg gave bak!



- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - new mods, new PICS
Afgelopen 2 weken weer bezig geweest met modden:
- Whiteline achter-stabi - DONE
- RVS Race Sleepoog - DONE
- Sticker Tuning - DONE
Verder de auto ff schoongemaakt.
PICS





- Whiteline achter-stabi - DONE
- RVS Race Sleepoog - DONE
- Sticker Tuning - DONE
Verder de auto ff schoongemaakt.
PICS





Laatst gewijzigd door Brightness op 17 sep 2013, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Ziet goed uit man mooie mod's. Ben geen sticker fan maar vind die handwash sticker wel erg leuk waar heb je die vandaan? Mooie foto's trouwens.

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - new mods, new PICS


mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - new mods, new PICS
Was zelf ook nooit echt zo van de stickers, maar ik vind deze wel leuk passen bij de auto. En mocht ik ze snel weer zat zijn dan zijn ze zo verwijderd.
Alle stickers heb ik via eBay besteld. Gewoon ff "Hand wash only" als zoekterm invoeren en dan kom je allerlei varianten tegen.
Alle stickers heb ik via eBay besteld. Gewoon ff "Hand wash only" als zoekterm invoeren en dan kom je allerlei varianten tegen.
Onze sponsors