Mooie route Martijn. Zo ongeveer hebben wij 'm ook de eerste keer gereden, maar dan clockwise.
Dan valt de oostkust best tegen als je het westen gewend bent.
De volgende keer nemen we jouw route als leidraad.
Het verveelt niet snel daar.......
Ik heb alleen maar mooie foto's voorbij zien komen. Wat een super mooie roadtrip is dit zeg!
Uiteraard is het een puike combinatie tussen locatie, auto en een zeer goede fotograaf.. Het had in mijn geval toch iets andere foto's opgeleverd
Mocht je deze mooie rit ook gevolgd hebben Stefan.. Is dit niet wat voor je kerel?
Ik vond vooral het Noord-Westen echt de moeite waard, zeer bizarre landschappen en bijzonder rustige wegen. Deze vakantie wel echt enorm veel slome dakhazen tegengekomen, overal mensen die 50-60 rijden waar je 96 mag, wat het inhalen dan wel weer een stuk makkelijker maakt. Op de meeste stukken zo'n 110 op de teller aangehouden, wat het reizen weer wat vlotter maakt.
Op de A894 nog een tijdje gesport met een nieuwe Boxster (non-S). Nouja, gesport... dat was meer uit de categorie "als de zwijnen". Op de rechte stukken (/stukjes) liep hij op vermogen uiteraard wat uit, maar in de bochten kon er lekker achter lopen duwen. Glijdend over 4 wielen en met een breed grijzende vriendin naast me... zoals autorijden zou moeten zijn!
Verplichte nummertjes? Daar doen wij niet aan. Vakantie in onze stijl:
- 2 uur lang vlot doorrijden, alleen stoppen voor eten/drinken of mooie fotoplek
- stoppen bij kasteel, foto maken, concluderen dat het niet 2x £14 waard is
- 3 uur lang vlot doorrijden
- etc
Zowel m'n vriendin als ik vinden lange autoritten erg leuk, anders moet je zo'n trip ook niet doen. Haar enige eis voor de volgende keer is ook een kuipstoel, ze moest zich nu regelmatig goed schrapzetten. De gordel op slot doen (stoel naar achter, gordel vasttrekken, stoel weer terug) hielp wel wat op hobbelige stukken, maar toch.
Oh, op die manier... Ja, dat was op zich wel leuk (junior had zich zelfs in kilt gestoken) en ik kon in Aberdeen mooi wat mensen van MiniTorque en TeamBeard ontmoeten, maar verder is daar niet zoveel te beleven.
Net de auto weer even uit laten lijnen door Rouke, dat was nog niet gebeurd na het installeren van de instelbare bovenste reactiearmen aan de achterkant:
Het was hard nodig ook, want linksachter reed ik met -6,3 graden aan camber rond. Dat is genoeg dat mensen op de snelweg naar je gaan seinen en gebaren...
In Schotland overigens geen last van gehad, maar de auto voelt nu weer lekker neutraal/glijdbaar aan.