Ik zou ipv Commandant liever produkten van het merk Meguiar's gebruiken. Commandant is een spulletje dat al heel lang bestaat en best goed werkt als je ermee om kan gaan. Er zitten in Commandant polijstmiddel bestanddelen met schurende werking. Als je het niet goed gebruikt dan veroorzaak je hiermee nog meer krassen ipv het je doffe plekken hersteld. En gezien je geen ervaren poetser bent zou ik voor veiligere produkten kiezen. Meguiar's heeft 'ScratchX'. Dit is een polijstmiddel waar geen schurende bestanddelen inzitten en waarmee je zo lang als je wilt op één plek op je lak kunt polijsten zonder dat je 'door je lak heen' kunt poetsen of extra krassen kunt veroorzaken. Daarna op de plek met de 'NXT Tech Wax' van Meguiar's eroverheen om de beschermlaag en hoogglans opnieuw aan te brengen.
Je kunt Meguiar's produkten in de regio Rotterdam kopen bij:
Brezan Automaterialen
Voorzand 12
2984BH Ridderkerk
Tel: 0180 433588
(Industrieterrein Donkersloot)
Lak beschadigd door schuurspons
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Saai? perfect zul je bedoelen, houden zo Jenkins en geniet ervan, want toen ik die ontwikkelingen bij mijn vrienden zo eens bekeek, dacht ik bij mezelf, waar zijn die nou mee bezig?, maar goed, wie ben ik, o ja, heel tevreden, ken jij toevallig iemand die ervaringen heeft met Protech?
- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Bedankt Sepp, ja Commandant, dat ken ik nog van vroeger, je had dacht ik de groene bussen, dat was de lichte en je had de rode en dat was de zware, daar poetste je zo mee door de lak. Ik weet dat in de loop der tijden er heel veel middelen zijn bij gekomen, vandaar mijn vraag welke cleaner jullie de beste vinden. Denk jij dat het inderdaad helpt om je auto in de protech te laten zetten incl. de velgen?, ik las dacht ik op deze site, dat je daarna het vuil er zo vanaf kan spoelen, maar het leek mij een beetje te mooi om waar te zijn, vooral met de velgen die veel last hebben van het slijpsel van de remblokken en er daardoor steeds weer pikzwart uitzien, of is het soms iets op silicone basis? want dat is inderdaad vuil en water werend.
- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Sepp, nu had ik nog een vraagje als je dat niet erg vind, ik zou het namelijk wel leuk vinden om een beetje sportief geluid te horen van de Mini motor en nu vraag ik mij af, of zo'n veel besproken openlucht filter daarbij helpt, maar ook of de garantie met een open luchtfilter dan niet vervalt, wat zijn jouw ervaringen daarmee, als ik het jou mag vragen.
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
commandant is volgens mij een soort schuurmiddel. Gewoon proberen met Protech of Meguiars. Op beide sites vind je de adressen wel.
(trouwens.....ook buiten Rotterdam is er leven hoor)

(trouwens.....ook buiten Rotterdam is er leven hoor)

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
Succes

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Helemaal mee eens Top-producten. Met deze twee lukt het vast. Spreek uit ervaring.Sepp schreef:Meguiar's heeft 'ScratchX'. Dit is een polijstmiddel waar geen schurende bestanddelen inzitten en waarmee je zo lang als je wilt op één plek op je lak kunt polijsten zonder dat je 'door je lak heen' kunt poetsen of extra krassen kunt veroorzaken. Daarna op de plek met de 'NXT Tech Wax' van Meguiar's eroverheen om de beschermlaag en hoogglans opnieuw aan te brengen.
Je kunt Meguiar's produkten in de regio Rotterdam kopen bij:
Brezan Automaterialen
Voorzand 12
2984BH Ridderkerk
Tel: 0180 433588
(Industrieterrein Donkersloot)
Succes

- Jan-Willem
- Nieuwsgierig
Bericht
Nooit leuk om wat plekjes te krijgen/hebben op je prachtige bolide. Maar ik zou het zeker eerst zelf proberen met commandant. Ik kan je verzekeren dat je wel eventjes moet poetsen met de groene commandant voordat je beschadigingen krijgt. Als je voorzichtig te werk gaat en vervolgens alles met wax na werkt. Dan komt dit zeker goed. Veel succes 

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ach...
Mijn eerste karretje, een hagelwitte Polo II, begon wat algafzettingen te vertonen.
Hoe krijg je een witte auto weer witter dan wit?
Simpel; men neme een fles Jif, een groen sponsje en wat water en... schuren maar!
Ja, ach... ik was nog jong toen.
Zo. Dat is er ook uit.
Jaren later zou ik AutoGlym leren kennen en is alles goed gekomen.
marjo schreef:Moet bekennen dat ik zo'n streek een keer met een Seat heb uitgehaald.
Ik had dus lichte krassen/doffe plekken over de gehele auto....![]()
Confession Hour
Ach...
Mijn eerste karretje, een hagelwitte Polo II, begon wat algafzettingen te vertonen.
Hoe krijg je een witte auto weer witter dan wit?
Simpel; men neme een fles Jif, een groen sponsje en wat water en... schuren maar!

Zo. Dat is er ook uit.
Jaren later zou ik AutoGlym leren kennen en is alles goed gekomen.

- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
. Ik woonde destijds in de buurt van een duivenmelker. Dus m'n Sunny zat steeds onder de duivenshit.
Jif was mijn redding. Ik was helemaal in whoopi-stemming toen Jif- chloor in het assortiment kwam.
Weg vlek. Weg glans.
Dat laatste telde toen nog niet. En yes, ook met dat bekende sponsje voor de vliegen die ik onderweg om zeep had geholpen.

Dit ken ikJenkins schreef:witter dan wit?
![]()
Zo. Dat is er ook uit.
![]()
![]()

Weg vlek. Weg glans.

- Nquire
- 4 op een rij!
Bericht
. Alleen geen slechte..
Je hebt weldegelijk een BKR-code met je hypotheekJenkins schreef:
Ik herken daar toch wel wat in;
Al 18 jaar bij dezelfde vriendin/vrouw, verder geen drugsverleden, geen strafblad, geen BKR-code, allebei 'n baan, hypotheek, altijd teveel maand op het eind van de loonstrookjes...
Wat saaaaaaaaaaaaaai!!!!

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ook v.w.b. "geen slechte".
Daar heb je natuurlijk helemal gelijk in.Nquire schreef:Je hebt weldegelijk een BKR-code met je hypotheekJenkins schreef: geen BKR-code, hypotheek, altijd teveel maand op het eind van de loonstrookjes...
. Alleen geen slechte..
Ook v.w.b. "geen slechte".

Onze sponsors