Tuning Cooper S pre-facelift

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Tuning Cooper S pre-facelift

08 apr 2007, 13:03

Beste mensen,

Ik wil tzt mijn cooper gaan tunen bij beek. Dus pully, software, supersprint spruitje en catvervanger en luchtfilter...

wil rond de 215 --- 220 pk uitkomen...

Eerste vraag.. Is dit te doen???
tweerde vraag. Is dit heeeeeeeeeel erg slecht voor de compressor van de pre-facelift??? of trekt hij dit nog wel :(

many thanks!

Coen
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

08 apr 2007, 15:58

Ik heb een Cooper S works pre-facelift. Getuned bij Beek. Ik heb geen problemen. Ik merk ook verder geen verschil eigenlijk met of zonder tuning... :cry:
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

08 apr 2007, 16:01

kan me haast niet voorstellen..

ik wil een stage 2 met spruitstuk,catvervanger en filter etc.. dus van 163pk naar 215.... dat merk je echt wel :s
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

08 apr 2007, 17:13

Nee uiteraard, dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde van works 210pk (is eigenlijk 200) naar iets meer via beek tuning.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

08 apr 2007, 20:52

@all...

Lastige vraag? :P

coen
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

08 apr 2007, 21:17

Op zich zal het wel te doen zijn met pulley/spruitstuk/software/works pluggen/K&N panelfilter...

Compressor zal het wellicht niet zo lekker vinden. Ik zou op zoek gaan naar een 2005-2006 compressor met de coating op de schoepen. Deze schijnt er beter tegen te kunnen.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

08 apr 2007, 21:27

peter schreef:Op zich zal het wel te doen zijn met pulley/spruitstuk/software/works pluggen/K&N panelfilter...

Compressor zal het wellicht niet zo lekker vinden. Ik zou op zoek gaan naar een 2005-2006 compressor met de coating op de schoepen. Deze schijnt er beter tegen te kunnen.
maar beter tegen kunnen als in... MIJN COMPRESSOR gaat binnen "no time" stuk of ???

thanks voor je antwoord ;)

coen
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

08 apr 2007, 22:23

Ik durf je niet te zeggen hoe lang het zou duren voordat ie stuk gaat. Maar als ie stuk gaat ben je volgens mij goed de sjaak... Of komen er dan geen metaaldeeltjes in de motor omdat de 'compressorlucht' nog door de intercooler gaat?
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

09 apr 2007, 00:02

heb heel eerlijk gezegd nog nooit van een kapotte sc gelezen en zit toch al twee jaar op mini2.com en nam...
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 apr 2007, 07:57

Maakt niet uit voor je compressor.. alleen levert die face lift compressor meer druk.. dus kijk even of je bij jonker zo´n compressor kan regelen..
en dan moet 215pk wel te halen zijn.. met pulley-spruitstuk-software-luchtfilter-works bougies en Mini ventieldopjes :mrgreen:

Xanlle, ga mee 12-mei en je weet het.. maar raar dat je niks merkt :? tank je wel 98? want ik merk zelfs verschil met BP ulimate en V-power.. in het voordeel van BP
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

09 apr 2007, 09:17

dat is inderdaad het verschil, de nieuwe leverde bij berthil geloof ik meer druk (door zwarte coating aan de binnekant), maar het is niet zo dat de oude er niet tegen kan...
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

09 apr 2007, 10:30

Ik ga tzt wel kijken voor een compressor... we doen het eerst hiermee...

thanks voor de antwoorden ;)

coen
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

09 apr 2007, 11:57

Sid schreef:dat is inderdaad het verschil, de nieuwe leverde bij berthil geloof ik meer druk (door zwarte coating aan de binnekant), maar het is niet zo dat de oude er niet tegen kan...
Er zijn enkele gevallen bekend dat de coating loslaat bij de pre facelift compressoren,als je ze meer toeren laat draaien.
Het risico is denk ik niet zo heel groot.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

09 apr 2007, 12:25

zal denk ik zijn als je voorbij de 220pk wilt ofzo
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

09 apr 2007, 16:50

Wat Werner zegt, ik heb er ééntje gezien met afgebrokkelde coating. Dat gebeurd alleen als je een 19% pulley hebt, of een 15% pulley neemt en een 103% crank pulley.

Daarom heb ik ook gewisseld naar een face-lift compressor. Mijn oude pre-facelift kompressor zag er nog picobello uit na 80.000 km met een 14% pulley.

En ik heb weer een facelift kompressor voor 175 euro op de kop kunnen tikken, een hele nieuwe. Die leg ik op reserve voordat de tweedehands prijzen omhoog schieten.

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”