Verlagen Mini Cooper R50

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

Verlagen Mini Cooper R50

02 apr 2007, 13:52

Even oriënteren, waar ik absoluut jullie hulp bij nodig heb.

Op welke manier kan ik m'n Mini verlagen en waar. Heb nu een sportonderstel met 16 inch Runflats.
Moet zeggen dat het nu zalig rijd. Wil geen stuiterbak. :D
Waar ik natuurlijk rekening mee wil houden zijn de kids achterin.
Ik zag ergens een post van Hans die had het over OMP stangen voor te stabileren?????????? Wat houd dat precies in, is dat weer icm??????????

Wie maakt me wat wijzer. Thanks :-))
Laatst gewijzigd door Pretty Cooper op 05 jun 2007, 10:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 apr 2007, 14:05

Pretty cooper, hoeveel lager wil je eigenlijk gaan? Ik wil ook wel wat lager, maar zit met me 17" velgjes. Iets door de knietjes is wel wat mooier denk ik.....

MR
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

02 apr 2007, 14:06

MR schreef:Pretty cooper, hoeveel lager wil je eigenlijk gaan? Ik wil ook wel wat lager, maar zit met me 17" velgjes. Iets door de knietjes is wel wat mooier denk ik.....

MR
Not toooooo much, hoeft geen buikschuiver te worden :wink:
Afbeelding

iDarkDesign
Transformer

02 apr 2007, 14:37

Volgens mij lever je qua verlagen altijd een beetje comfort in. De veren worden korter en moeten dus iets stugger zijn.

iDD
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 apr 2007, 14:48

Ja, comfort lever je altijd in. Heb zelf de MCS nu met 30mm verlaagd, alleen veren ICM het sportonderstel van de MCS. Ziet er mooi uit, maar rijd niet zo comfortabel als dat hij eerst deed.
Surreality Just Got Funky!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 apr 2007, 14:53

Als je verlaagt en tegelijkertijd van de runflats afstapt ga je weinig verschil merken qua comfort.
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 apr 2007, 15:33

10 April ga ik mijn Mini Cooper met SS+ verlagen met KW veren . Ongeveer 3 cm .
Zal volgende week vertellen hoe het is gegaan .
Een plus punt is dat je zwaartepunt omlaag gaat waardoor weer een net iets betere wegligging hebt .
Afbeelding
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 apr 2007, 15:16

@ Pretty Cooper: Wat zal je wagentje er gaaf uitzien met verlaging! Dat weet ik zeker! :wink: Maar idd, je levert wel in wat comfort betreft... Ik heb 30mm verlaging op 17". Ik vind het zlef prima - lekker sportief gevoel! En de wegligging is echt top... Maar voor de bijrijder(s) is het misschien minder leuk tijdens wat langere ritten. Ik overweeg wel om evt. non- runflats te monteren als mijn banden versleten zijn. Dan is het wel weer comfortabel...
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2007, 18:50

MiniMatt schreef:@ Pretty Cooper: Wat zal je wagentje er gaaf uitzien met verlaging! Dat weet ik zeker! :wink: Maar idd, je levert wel in wat comfort betreft... Ik heb 30mm verlaging op 17". Ik vind het zlef prima - lekker sportief gevoel! En de wegligging is echt top... Maar voor de bijrijder(s) is het misschien minder leuk tijdens wat langere ritten. Ik overweeg wel om evt. non- runflats te monteren als mijn banden versleten zijn. Dan is het wel weer comfortabel...
Wat vond je het grootste verschil? Qua prijzen waar moet je dan aandenken? Ik las al op het forum dat je verschillende prijsklasse had, maar ik wil niet heel veel omlaag. Ietsje zou al goed zijn, maar wil ik nog wel 80% van alle vluchtheuvels kunnen nemen als het even kan.....

MR
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

07 apr 2007, 19:08

MR schreef:
MiniMatt schreef:@ Pretty Cooper: Wat zal je wagentje er gaaf uitzien met verlaging! Dat weet ik zeker! :wink: Maar idd, je levert wel in wat comfort betreft... Ik heb 30mm verlaging op 17". Ik vind het zlef prima - lekker sportief gevoel! En de wegligging is echt top... Maar voor de bijrijder(s) is het misschien minder leuk tijdens wat langere ritten. Ik overweeg wel om evt. non- runflats te monteren als mijn banden versleten zijn. Dan is het wel weer comfortabel...
Wat vond je het grootste verschil? Qua prijzen waar moet je dan aandenken? Ik las al op het forum dat je verschillende prijsklasse had, maar ik wil niet heel veel omlaag. Ietsje zou al goed zijn, maar wil ik nog wel 80% van alle vluchtheuvels kunnen nemen als het even kan.....

MR
Ja MR, zo denk ik er ook over. Ben ook benieuwd naar prijzen.
@MiniMatt ik wacht af, ben zeer benieuwd.
Afbeelding

MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 apr 2007, 22:29

Helaas kan ik jullie hier geen antwoord op geven want mijn S was al verlaagd toen in hem kocht! :)
Ik heb in ieder geval gezien dat het voor zo'n 200 euro te doen is, maar of het dan wel de beste prijs/prestatie geeft dat weet ik niet... Misschien kan Berthil of Coendek jullie wat beter helpen want die hebben het zelf gedaan volgens mij... :)

Af en toe kom ik wel een drempel tegen die stapvoets genomen moet worden, maar vooral sinds ik de aero bumper er op heb zitten, gaat het makkelijker! (Ja, kon het zelf ook niet geloven..) Naar mijn beleving haal ik makkelijk 80% van alle vluchtheuvels. En als je een keer over een drempel schaaft, dan is dat niet het zichtbare gedeelte van de voorbumper die geraakt wordt. Er zit namelijk een strip, zo'n 10cm terug aan de onderkant die contact maakt. Ik denk er over om dit met een dremel iets in te korten, dan heb ik er echt geen last meer van. Maar als je meer dan 30mm gaat verlagen dan ga je het wel erg moeilijk maken voor jezelf!
Het moet mooi zijn, maar ook niet een last zijn elke keer dat je een drempel tegen komt! Bovendien kan het de rij-eigenschappen juist negatief beinvloeden als je 40mm of meer verlaagt...
coendek
Stoepsleutelaar

09 apr 2007, 22:36

tot 30mm kun je prima doen met alleen veren en standaard schokdempers... mocht je lager willen... pak dan een schroefset. :D

comfort lever je uiteraard altijd wel wat in maar wie mooi wilt zijn moet pijn leiden..

Het verlagen kun je grootendeels zelf doen als je een beetje handig bent.
Jeroen en ik hebben inmiddels al zo'n 8 keer een mini verlaagd en het is allemaal goed te doen... zelfs alleen met een krik!!!!!!!! :O

als er vragen zijn. let me know.

groeten

coen
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2007, 23:50

Ik zou denk ik 17"velgen en aeroskirts monteren. Dit geeft een heel andere uitstraling en dan lever je niet/nauwelijk in op comfort en je kan overal prima over snelheidsdrempels.

Je kan ook kijken of Jonker nog een set veerpoten van een sportonderstel heeft liggen. Ik weet niet of S veerpoten lager zijn dan de standaard Cooper set.

Ik zit nu al best vaak aan de grond bij drempels en dan is ie verder niet verlaagd...
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

10 apr 2007, 00:33

coendek schreef:tot 30mm kun je prima doen met alleen veren en standaard schokdempers...

comfort lever je uiteraard altijd wel wat in maar wie mooi wilt zijn moet pijn leiden..

coen
Hoi Coen,

Vraag :wink: Kan dit ook bij een sportonderstel, wat ik dus heb?
Thnx gr. PC
@MiniMatt , bedankt voor je uitleg. Je Mini was al verlaagd, bedoel je daar het sportonderstel af fabriek mee?
Afbeelding

MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 apr 2007, 09:28

Uiteraard heeft ie het sportonderstel af fabriek (en ja, het kan dus ook met sportonderstel), maar ik bedoelde de extra verlaging van 30mm. Dat is tijdens de tuning gebeurd door de vorige eigenaar. Scheelde mij weer werk waar ik geen verstand van heb! haha...

@Coendek: Bedankt, 8 keer al een mini verlaagd! Dan weet je er zeker wat van! En is jouw hulp zeker niet mis... :)

Terug naar “Exterieur”