Shag's Dark Silver R53
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Shag's Dark Silver R53 - Aero & JCW tuning!
Sjaak, je hebt hem nu al een tijdje; hoe bevalt deze tov je oude PS R53? 

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
iedere keer als ik jou titel lees, denk ik dat je aan t tunen bent geslagen..
maar dan denk ik.. nee joh.. Sjaak houd t OEM.. maar toch je hele topic lezen of ik niets over t hoofd heb gezien
Dikke fiets man! Echt super!
maar dan denk ik.. nee joh.. Sjaak houd t OEM.. maar toch je hele topic lezen of ik niets over t hoofd heb gezien

Dikke fiets man! Echt super!

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo, na enige inactiviteit weer (druk geweest met de aanschaf van een woning!) weer bijgelezen (11 pagina's verder) en natuurlijk wat meer KM's met de darksilver gemaakt!
Inmiddels heb ik er alweer bijna 5.000 mee gereden, zit nu steeds vaker op de snelweg i.v.m. zittingen door heel het land en kan niet anders concluderen dan dat ik keer op keer - nog steeds na inmiddels 4 jaar MINI - met een grijns achter het stuur stap en zit..
De Dark Silver rijdt uitstekend, recent heeft ie een grote beurt (inspectie II) gehad waarbij dus alle filters, vloeistoffen, bougies e.d. zijn vervangen. Verder nog geen problemen gehad gelukkig, enkel een soort kloenk-geluid bij het insturen af en toe wat niets meer dan een loszittend rubber bleek te zijn en inmiddels is opgelost.
Ten aanzien van de pre-facelift (die door een 'stoer' persoon afgelopen weekend is bekrast op de zijruiten
) merk ik dat het ploffen aanzienlijk beter waarneembaar is, zelfs bij rustig doorschakelen al. Kan ook deels komen door de Hartge pijp. Verder ben ik zeer te spreken over het OEM navigatiesysteem, wat me echt positief heeft verrast. Ik dacht dat het inmiddels vrij verouderd zou zijn, ondanks de 2013 kaart die ik erbij kreeg. Niets is minder waar. Het systeem werkt écht heel snel en tot op heden kom ik overal probleemloos. File- en verkeersinfo werkt ook uitstekend. M'n TomTom ligt al geruime tijd stof te vergaren zullen we maar zeggen.
Verder ben ik al een paar keer de vorige eigenaresse tegengekomen die nu zelf in een hele dikke donkergroene Paceman incl. zwarte 19" jetsers rijdt... ze vond dat de door mij toegevoegde aeroset de MINI nog dikker maakte, wat ik alleen maar kan beamen
Zoals gezegd heb ik net een huisje gekocht (in de Indische buurt, Nijmegen) waardoor ik momenteel andere prioriteiten heb. De Dark Silver is zo goed als af. Te zijner tijd komen er nog wel wat mods op, echter in een aanzienlijk lager tempo dan voorheen. Het is nu vooral genieten (van de MINI) en woonboulevards afslenteren
Inmiddels heb ik er alweer bijna 5.000 mee gereden, zit nu steeds vaker op de snelweg i.v.m. zittingen door heel het land en kan niet anders concluderen dan dat ik keer op keer - nog steeds na inmiddels 4 jaar MINI - met een grijns achter het stuur stap en zit..

De Dark Silver rijdt uitstekend, recent heeft ie een grote beurt (inspectie II) gehad waarbij dus alle filters, vloeistoffen, bougies e.d. zijn vervangen. Verder nog geen problemen gehad gelukkig, enkel een soort kloenk-geluid bij het insturen af en toe wat niets meer dan een loszittend rubber bleek te zijn en inmiddels is opgelost.
Ten aanzien van de pre-facelift (die door een 'stoer' persoon afgelopen weekend is bekrast op de zijruiten

Verder ben ik al een paar keer de vorige eigenaresse tegengekomen die nu zelf in een hele dikke donkergroene Paceman incl. zwarte 19" jetsers rijdt... ze vond dat de door mij toegevoegde aeroset de MINI nog dikker maakte, wat ik alleen maar kan beamen

Zoals gezegd heb ik net een huisje gekocht (in de Indische buurt, Nijmegen) waardoor ik momenteel andere prioriteiten heb. De Dark Silver is zo goed als af. Te zijner tijd komen er nog wel wat mods op, echter in een aanzienlijk lager tempo dan voorheen. Het is nu vooral genieten (van de MINI) en woonboulevards afslenteren

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Welkom terug Chef! 
We horen wel wanneer de housewarming is. Zorg je wel voor voldoende parkeerplaatsen?
Maar ik las dat je nog een JCW-spoiler hebt LIGGEN ... ...? Waarom zit die er niet op?

We horen wel wanneer de housewarming is. Zorg je wel voor voldoende parkeerplaatsen?

Maar ik las dat je nog een JCW-spoiler hebt LIGGEN ... ...? Waarom zit die er niet op?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
De NMW housewarming komt er zeker !! Bij deze alvast uitgenodigd chef! Achter het appartementencomplex is een giga parkeerterrein met garageboxen, plek zat dus!
Die spoiler hou ik achter de hand, de reacties op de vorige bij de PS waren best wel uiteenlopend.. en aangezien ik toch enigszins 'zakelijk' voor de dag moet komen kreeg ik er na een poosje een wat minder gevoel bij. Het staat rete dik, het is rete dik, het is OEM, het is JCW, het is carbon, maar het is toch ook gewoon écht een spoiler waar 'men' negatief tegenaan kan kijken.. ik moet m'n MINI enigszins 'neutraal' houden omdat ik sinds enkele maanden naast contractuele zaken ook onroerende zaken doe en daardoor wat vaker 'bij de mensen thuis' kom, op locatie. Hoewel ik het er niet mee eens ben, levert zo'n spoiler merkbaar eerder een wat negatiever beeld op.
Laat onverlet dat er ooit een fully JCW tuned MINI moet komen incl. JCW spoiler. Ik ben nu hard bezig m'n vriendin zover te krijgen dat ze t.z.t. voor een MINI gaat

Die spoiler hou ik achter de hand, de reacties op de vorige bij de PS waren best wel uiteenlopend.. en aangezien ik toch enigszins 'zakelijk' voor de dag moet komen kreeg ik er na een poosje een wat minder gevoel bij. Het staat rete dik, het is rete dik, het is OEM, het is JCW, het is carbon, maar het is toch ook gewoon écht een spoiler waar 'men' negatief tegenaan kan kijken.. ik moet m'n MINI enigszins 'neutraal' houden omdat ik sinds enkele maanden naast contractuele zaken ook onroerende zaken doe en daardoor wat vaker 'bij de mensen thuis' kom, op locatie. Hoewel ik het er niet mee eens ben, levert zo'n spoiler merkbaar eerder een wat negatiever beeld op.
Laat onverlet dat er ooit een fully JCW tuned MINI moet komen incl. JCW spoiler. Ik ben nu hard bezig m'n vriendin zover te krijgen dat ze t.z.t. voor een MINI gaat

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Die heb ik ook zien rijden tijdens de Jupla business rally bij het Jachtslot... sprak haar ook nog ff aan. Ze wilde wel een keer een andere uitlaat die steviger geluid maakte... Ik zei ff aanmelden bij newminiclub en daar krijg je info in overvloed...Shag schreef:Verder ben ik al een paar keer de vorige eigenaresse tegengekomen die nu zelf in een hele dikke donkergroene Paceman incl. zwarte 19" jetsers rijdt...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
lekker bezig Sjaak, ben benieuwd naar je huis, maar die zie ik dan wel bij de housewarming 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het is dus wachten totdat je vriendin een MINI heeft zodat je die op de juiste momenten kan lenen als undercoverauto
Daar zit wel een kern van waarheid in. Maar toch is het een OEM onderdeel, niet echt heel Sjonnie oid. Het is echter wel te begrijpen.Shag schreef: Die spoiler hou ik achter de hand, de reacties op de vorige bij de PS waren best wel uiteenlopend.. en aangezien ik toch enigszins 'zakelijk' voor de dag moet komen kreeg ik er na een poosje een wat minder gevoel bij. Het staat rete dik, het is rete dik, het is OEM, het is JCW, het is carbon, maar het is toch ook gewoon écht een spoiler waar 'men' negatief tegenaan kan kijken.. ik moet m'n MINI enigszins 'neutraal' houden omdat ik sinds enkele maanden naast contractuele zaken ook onroerende zaken doe en daardoor wat vaker 'bij de mensen thuis' kom, op locatie. Hoewel ik het er niet mee eens ben, levert zo'n spoiler merkbaar eerder een wat negatiever beeld op.
Het is dus wachten totdat je vriendin een MINI heeft zodat je die op de juiste momenten kan lenen als undercoverauto

Full JCW... klinkt als GP?Laat onverlet dat er ooit een fully JCW tuned MINI moet komen incl. JCW spoiler. Ik ben nu hard bezig m'n vriendin zover te krijgen dat ze t.z.t. voor een MINI gaat
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- WimS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zozo gefeliciteerd met je huis Sjaak
En goed om te horen dat je bakkie goed bevalt

En goed om te horen dat je bakkie goed bevalt

- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Goed bezig Sjaak, gefeliciteerd met je huis!
En mooi dat je nieuwe MINI zo goed bevalt! Toevallig nog wat fotootjes geschoten? 

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dank allen! Heb enorm veel zin m'n nieuwe stekkie te gaan inrichten straks.
Recent geen foto's meer gemaakt, wel de MINI gisterenavond gewassen en vanavond de achterlichten (met oranje knipperlichtglaasjes) vervangen door achterlichten met witte knipperlichtglaasjes.. heb ik toch nog wat gemod! Helaas te donker om een foto te maken, die volgt later (of zondag tijdens de bushrit
).
Kon de linker unit, helemaal nieuw/ongebruikt via marktplaats krijgen voor een appel en een ei, zelfs nog in de originele verpakking. De rechter zou ik bij toeval vast nog wel eens tegenkomen hier of op marktplaats....... heeft ook geen haast... dacht ik. Na ongeveer anderhalve week was m'n geduld op (
)en heb ik er maar een bij de dealer besteld. Die was dus vandaag binnen, waarna ik ze beide heb gewisseld.
To be continued!
Recent geen foto's meer gemaakt, wel de MINI gisterenavond gewassen en vanavond de achterlichten (met oranje knipperlichtglaasjes) vervangen door achterlichten met witte knipperlichtglaasjes.. heb ik toch nog wat gemod! Helaas te donker om een foto te maken, die volgt later (of zondag tijdens de bushrit

Kon de linker unit, helemaal nieuw/ongebruikt via marktplaats krijgen voor een appel en een ei, zelfs nog in de originele verpakking. De rechter zou ik bij toeval vast nog wel eens tegenkomen hier of op marktplaats....... heeft ook geen haast... dacht ik. Na ongeveer anderhalve week was m'n geduld op (

To be continued!
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Leuke winter bbq is nooit verkeerd..Shag schreef:De NMW housewarming komt er zeker !!

- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kijk nog een feestje.. 

Welke rubber..?De Dark Silver rijdt uitstekend, recent heeft ie een grote beurt (inspectie II) gehad waarbij dus alle filters, vloeistoffen, bougies e.d. zijn vervangen. Verder nog geen problemen gehad gelukkig, enkel een soort kloenk-geluid bij het insturen af en toe wat niets meer dan een loszittend rubber bleek te zijn en inmiddels is opgelost.

Onze sponsors