Zou inderdaad zo kunnen zijn. Weet niet of dit een vernieuwde sprintex is. Hij is van november vorig jaar.
Auto staat nu bij Klaas, zei zullen het wel onderzoeken.
Inderdaad Dominique, we hadden het er nog over. Als de duivel er mee speelt
Nürburgring topic van 2013
- Clubmanner
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Nürburgring topic van 2013
Heb zondag ook daar geweest..en een paar Mini's zien knallen, dat waren jullie dus
Lekkere lijnen dat jullie rijden!
Lekkere lijnen dat jullie rijden!
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Nürburgring topic van 2013
Zijn er mensen die er zondag de 15e bij de ring. Ik ga er heen met een aantal vrienden. Motor weekendje, maar ik mag ook mee. Vorig jaar erg goed bevallen ondanks dat ik de enige auto was haha.
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Nürburgring topic van 2013
Berthil zondagavond nog een rondje zien rijden! Helaas daarna niet meer gezien
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Re: Nürburgring topic van 2013
Ik was er maar heb eigenlijk alleen maar gereden buiten 2 sluitingen, 2 tanks met benzine weg gereden
- Mike71
- Nieuwsgierig
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: Nürburgring topic van 2013
Tijdelijk weer gefixt, er zit nu een standaard compressor op, waardoor ik weer kan rijden. Nu volgt natuurlijk het heen en weer gemail met Australie.
Maar super dag gehad. 10 rondjes gereden
Maar super dag gehad. 10 rondjes gereden
- Raj
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Re: Nürburgring topic van 2013
Er is iets door het carter geslagen na een hoop herrie, gelukkig niet op de Ring zelf.
Ik krijg via de ANWB pas volgende week de auto terug dus dan kan ik goed kijken wat er gebeurd is.
Ik dacht eerst dat het wat met de nieuwe Drexler sper was. Kan nog steeds als die onderin via versnellingsbak het carter heeft geraakt.
Ik hou er in ieder geval maar alvast rekening mee dat het blok overleden is, hopelijk heeft de geflowde cilinderkop het doorstaan want die was net nieuw.
Als het onderblok kapot is komt er waarschijnlijk een hoog verdichtingsblok in. Betere zuigers en zuigerstangen en de cilinderkop monteren met een dunne pakking.
Ik had via de ANWB een huurauto voor terug maar ben met Nederlanders terug gereden. Een rode flink getunede Evo met afgebroken oliefilterbehuizing, uitgegleden over zijn eigen olie. Gelukkig geen schade aan de Evo (en niemand achter hem van de baan gegleden) maar lange baansluiting en opruimkosten, hij moest meteen 1500 Euro aftikken. En dan moet hij nog bekijken of de Evo geen blokschade heeft.
Ik krijg via de ANWB pas volgende week de auto terug dus dan kan ik goed kijken wat er gebeurd is.
Ik dacht eerst dat het wat met de nieuwe Drexler sper was. Kan nog steeds als die onderin via versnellingsbak het carter heeft geraakt.
Ik hou er in ieder geval maar alvast rekening mee dat het blok overleden is, hopelijk heeft de geflowde cilinderkop het doorstaan want die was net nieuw.
Als het onderblok kapot is komt er waarschijnlijk een hoog verdichtingsblok in. Betere zuigers en zuigerstangen en de cilinderkop monteren met een dunne pakking.
Ik had via de ANWB een huurauto voor terug maar ben met Nederlanders terug gereden. Een rode flink getunede Evo met afgebroken oliefilterbehuizing, uitgegleden over zijn eigen olie. Gelukkig geen schade aan de Evo (en niemand achter hem van de baan gegleden) maar lange baansluiting en opruimkosten, hij moest meteen 1500 Euro aftikken. En dan moet hij nog bekijken of de Evo geen blokschade heeft.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Re: Nürburgring topic van 2013
Als de hoge verdichtingsmotor er komt ga ik de gemodificeerde compressor en zelf gemaakte inlaatbuis monteren met een niet te kleine pulley (heeft niet zo veel zin). Dan ook terug naar air to air IC. Spullen heb ik allemaal al.
Wanneer geen hoge verdichtingsmotor blijft de Sprintex met slagje kleinere pulley want tot nu toe is die heel gebleven
Een en ander hangt af van de huidige cilinderkop. Als die dood is heb ik mijn oude geflowde cilinderkop met grotere uitlaat én uitlaatkleppen liggen maar die heeft ook een grotere verbrandingsruimte. Deze kop kan niet in combinatie met hoge verdichting. Als de huidige kop met alleen veel grotere Schrick uitlaatkleppen met standaard verbrandingsruimte het heeft overleefd ga ik voor hoge verdichting.
Wanneer geen hoge verdichtingsmotor blijft de Sprintex met slagje kleinere pulley want tot nu toe is die heel gebleven
Een en ander hangt af van de huidige cilinderkop. Als die dood is heb ik mijn oude geflowde cilinderkop met grotere uitlaat én uitlaatkleppen liggen maar die heeft ook een grotere verbrandingsruimte. Deze kop kan niet in combinatie met hoge verdichting. Als de huidige kop met alleen veel grotere Schrick uitlaatkleppen met standaard verbrandingsruimte het heeft overleefd ga ik voor hoge verdichting.
- Raj
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
Bericht
Re: Nürburgring topic van 2013
Dju wat een stevig verhaal!
Was dat die lange sluiting die tot ongeveer half 5 duurde?
(Waarbij al die ambulances kwamen etc)
Hopen op het beste.. Lijkt me een naar gevoel om zo niet weten wat er met je mini gebeurt.
Was dat die lange sluiting die tot ongeveer half 5 duurde?
(Waarbij al die ambulances kwamen etc)
Hopen op het beste.. Lijkt me een naar gevoel om zo niet weten wat er met je mini gebeurt.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Re: Nürburgring topic van 2013
Volgens de Nederlanders was het een 2,5 uur sluiting zonder persoonlijke ongelukken.
Moet net gebeurd zijn in de ronde nadat ik er af ben gegaan met herrie in de motor.
Hij staat binnen en netjes achter slot en grendel bij Bongarts tussen andere en dikkere karren die men eerder zal meenemen dan een blauwe MINI
Ik ben alleen benieuwd wat er gebeurd is dus heb zin om hem uit elkaar te halen. Komt allemaal wel weer goed maar mijn bruto maandsalaris wat ik netto krijg uitgekeerd omdat ik 25 jaar bij dezelfde baas werk is al besteed
Terug kijkend naar de video denk ik zelf dat er een zuigerring is gebroken. Zelfde wat Wim heeft gehad.
Eerst vermogensverlies, één cilinder valt immers weg.
Daarna steeds meer herrie omdat de zuiger langs de cilinderwand schraapt.
Daarna gaat er echt wat kapot, waarschijnlijk zuiger vastgeslagen en zuigerstang afgebroken door het carter of blok.
Moet net gebeurd zijn in de ronde nadat ik er af ben gegaan met herrie in de motor.
Hij staat binnen en netjes achter slot en grendel bij Bongarts tussen andere en dikkere karren die men eerder zal meenemen dan een blauwe MINI
Ik ben alleen benieuwd wat er gebeurd is dus heb zin om hem uit elkaar te halen. Komt allemaal wel weer goed maar mijn bruto maandsalaris wat ik netto krijg uitgekeerd omdat ik 25 jaar bij dezelfde baas werk is al besteed
Terug kijkend naar de video denk ik zelf dat er een zuigerring is gebroken. Zelfde wat Wim heeft gehad.
Eerst vermogensverlies, één cilinder valt immers weg.
Daarna steeds meer herrie omdat de zuiger langs de cilinderwand schraapt.
Daarna gaat er echt wat kapot, waarschijnlijk zuiger vastgeslagen en zuigerstang afgebroken door het carter of blok.
- Raj
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
Bericht
Wat een feest, weer dat blok eruit haha
Het was eigenlijk gekkenwerk toen de ring na die 2,5 uur weer open ging... Veel en veel te druk..
Na een paar tiental minuten was de ring ook weer dicht..
P.s. die EVO moet dan bij Adenau al die olie zijn verloren, want daar zag ik me een hele berg zand liggen..
Re: Nürburgring topic van 2013
Klinkt redelijk plausibel.Berthil schreef:Volgens de Nederlanders was het een 2,5 uur sluiting zonder persoonlijke ongelukken.
Moet net gebeurd zijn in de ronde nadat ik er af ben gegaan met herrie in de motor.
Hij staat binnen en netjes achter slot en grendel bij Bongarts tussen andere en dikkere karren die men eerder zal meenemen dan een blauwe MINI
Ik ben alleen benieuwd wat er gebeurd is dus heb zin om hem uit elkaar te halen. Komt allemaal wel weer goed maar mijn bruto maandsalaris wat ik netto krijg uitgekeerd omdat ik 25 jaar bij dezelfde baas werk is al besteed
Terug kijkend naar de video denk ik zelf dat er een zuigerring is gebroken. Zelfde wat Wim heeft gehad.
Eerst vermogensverlies, één cilinder valt immers weg.
Daarna steeds meer herrie omdat de zuiger langs de cilinderwand schraapt.
Daarna gaat er echt wat kapot, waarschijnlijk zuiger vastgeslagen en zuigerstang afgebroken door het carter of blok.
Wat een feest, weer dat blok eruit haha
Het was eigenlijk gekkenwerk toen de ring na die 2,5 uur weer open ging... Veel en veel te druk..
Na een paar tiental minuten was de ring ook weer dicht..
P.s. die EVO moet dan bij Adenau al die olie zijn verloren, want daar zag ik me een hele berg zand liggen..
Onze sponsors