pepper white S cabrio, JCW kit met H&R schroefset

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Davy S
One wheel wonder
One wheel wonder

pepper white S cabrio, JCW kit met H&R schroefset

11 sep 2013, 20:16

Hallo,

Ik ben Davy en na menig audi's en vw te rijden ( waar altijd wel het een en het ander aan gedaan werd :lol: ) een mini cooper s cabrio gekocht met jcw kit erop. deze is van 2009 en heeft momenteel 43000 km, heb hem in Duitsland gekocht.
Kwa optie's zo goed als full option met oa navigatie, leer, jcw kit volledig meegespoten,..

Plannen met de mini:
-andere velgen
-in de toekomst chippen
-Dumpvalve
-H&R schroefset ( deze komt er vrijdag onder )
en dan nog wat kleine prullen

hier de eerste foto..
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Davy S op 20 mar 2015, 22:23, 4 keer totaal gewijzigd.
Davy S
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: pepper white S cabrio met JCW kit

11 sep 2013, 20:18

Afbeelding

Verstralers zijn er ondertussen al vanaf..
Davy S
One wheel wonder
One wheel wonder

11 sep 2013, 20:21

en nog ene van de binnenkant..

Afbeelding
spenki
Sponsor
Contacteer:

11 sep 2013, 20:36

Prachtige wagen, alleen zou ik dat chippen maar achterwege laten.
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 sep 2013, 20:48

spenki schreef:Prachtige wagen, alleen zou ik dat chippen maar achterwege laten.
Mwah, de officiële kit kan toch wel ;)
Uhr
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 sep 2013, 20:51

knappe mini.
ik vindt de huidige velgen al schoon onder staan.

grtz
Davy S
One wheel wonder
One wheel wonder

11 sep 2013, 20:54

wat is dan aan te raden ipv chippen? ik ben helemaal nog niet thuis in de mini wereld 8)
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 sep 2013, 20:55

Mini biedt zelf ook een chip aan, dit in combinatie met een JCW luchtfilter, andere uitlaat met demper, kekke JCW typeplaatjes en hip motorkap plastic met een kit nummer erop. Het is alleen afgrijselijk duur...

Even een quote van de Mini site:

Met de tuning-kit levert bijvoorbeeld de Twin Scroll turbomotor van de MINI Cooper S met handgeschakelde versnellingsbak een forse 141 kW. Daarbij bedraagt het maximale koppel tussen 1750 en 5000/min 250 Nm. En met de overboost-functie is er tussen 1750 en 4500/min zelfs kortstondig 270 Nm beschikbaar. Zo accelereert de MINI Cooper S van 0-100 km/h in slechts 6,8 s en bereikt hij een topsnelheid van 232 km/h. Met zijn imposante, verchroomde uitlaatsierstukken is de sportuitlaat, die de uitlaatgassen optimaal geleidt, niet alleen een visueel highlight, maar door zijn sound ook een akoestische aanwinst van je MINI. De tuning-kit wordt gecompleteerd met het speciaal ontwikkelde luchtfilter, dat bijdraagt aan de verbeterde krachtontwikkeling. De geoptimaliseerde software van het motormanagement zorgt ervoor dat maximale prestaties uit je MINI worden gehaald. En dat de motor over het gehele toerentalbereik voor een razendsnelle acceleratie zorgt.
Voor uitvoeringen tot 03/10. 141 kW (192 pk). Bestanddelen: John Cooper Works luchtfiltersysteem, sportuitlaatdemper in roestvrijstaal met John Cooper Works verchroomde sierstukken, uitlaatspruitstuk (voor veeleisende thermische huishouding), gemodificeerde motorelektronica, John Cooper Works logo's voor grille en achterklep, John Cooper Works motorplaquette met kitnummer, John Cooper Works echtheidscertificaat.
Prijs: EUR 1922,-

Met montage: rond de 2450,-
Uhr
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 sep 2013, 11:08

Ze zijn standaard al kwetsbaar, dus chippen zou ik zelf niet aan beginnen. Mijn fJCW motor hield het na 40dkm (waarvan 25dkm met tuning) al voor gezien. En er zijn er hier bij de club wel meer die zelfs met een stndaardmotor hun zuigers verbranden, om over hoog olieverbruik nog maar te zwijgen. Dus als 'ie nu goed is, lekker zo laten.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Davy S
One wheel wonder
One wheel wonder

12 sep 2013, 13:17

Dan zullen we het chippen maar schrappen van de lijst als er geen goede ervaringen mee zijn :D Op zich gaat de mini vrij goed hoor :mrgreen:
De verlaging gaat jammer genoeg niet door morgen, was een dringend werk tussen gekomen in de garage..
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 sep 2013, 16:59

Die andere is rustig geworden en post niet zo veel meer, dus jij bent nu de enige davy op het forum :)

Ik ga silent-mode in ;)
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 sep 2013, 17:58

Mooie wagen! Gaaf hoor. En zoals hierboven al werd gezegd: chippen achterwege laten of zodanig veel aanpassen dat het wel kan... Ik ga dat met mijn fJCW in ieder geval never nooit niet doen :)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 sep 2013, 18:24

Davy S schreef:en nog ene van de binnenkant..

Afbeelding
Mooie auto hoor veel plezier er mee :rijden

Ps, je stuur zit verkeerd om :mrgreen:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna

Terug naar “Show your ride”