Ik ben Emil 21 Jaar oud en sinds 4 maand ik het bezit van m'n eerste mini. Na bijna 3 jaar in mijn Peugeot 406 coupe gereden te hebben de overstap gemaakt naar een mini, een wens die in vervulling gegaan is..
Voor de aanschaf van mijn mini hier op het forum al wat ingelezen over veel voorkomende problemen en punten waar ik op moest letten bij aankoop, dank daarvoor!
Na een tijdje zoeken heb ik een Mini cooper (r50, 2002 , 130 dkm), british racing green met alle opties die ik wou gevonden en gekocht. Airco, cruise control, stoelverwarming, xenon, pdc..
Na aankoop een aantal dingen laten/zelf vervangen:
- 3 spaaks stuur gemonteerd
- achterramen geblindeerd
- interieur delen bij gespoten
- Parrot ingebouwd
Tot een week of 3 geleden was ik erg blij met m'n nieuwe aanwinst.
Het begon met een storing in m'n crash module, onder het rijden gingen m'n deuren van het slot en gingen mijn alarm lichten aan.. Storing eruit laten halen lijkt goed te gaan tot zo ver.
2 Week geleden bleef mijn parrot aan na het uit doen van de auto aan, wou af en toe mijn stuur bediening van de radio niet werken, ik dacht als beetje handige doe het zelf'er er zit vast een draadje los, de boel los gehaald en gekeken niks zit los maar radio (boost) gaf daarna disable aan. Begreep er niks van en heb een schema erbij gehaald van de aansluiting , canbus en alles zit keurig aangesloten maar hij vertikt het nog steeds..
Vorige week hield de stuurbekrachtiging er ineens mee op, bleek gelukkig de stekker te zijn die was verkoold... de motor was ooit al eens vervangen maar de stekker niet schijnt dat dat niet direct hoeft te gebeuren bij het vervangen van de motor. Dit was snel opgelost

Opzoek naar het probleem om de radio weer werkend te krijgen de auto aan de computer gezet bij m'n garage houder, radio valt niet te bereiken via de osd.. Om te kijken of de airbag module het goed deed wouden we daar ook even in kijken niet te bereiken, wou niet communiceren me de computer! Ook het lampje op m'n dashboard deed niks met het op contact zetten, shit! doet de hele module het niet meer? er is een draadje van de stoel airbag losgehaald en auto op contact gezet. ja lampje ging weer aan maar ook het lampje van bandenspanning controle en remblok controle. Niet zo erg dachten we.. Krijgen ze alleen voor geen mogelijkheid meer uit!
Dat is waar ik sta met m'n nieuwe aanwinst! ondertussen staat ie weer veilig op m'n oprit maar zonder radio en met allemaal lampjes op m'n dashboard.
Niet het begin wat ik gehoopt had, maar t staat wel mooi op de oprit zo'n mini en als ie rijdt is t wel genieten! Volgende week maar eens naar de dealer kijken hoe we het kunnen oplossen, of is er iemand die mij met een aantal tips kan helpen?
Aangenaam kennis te maken!
Emil