TOMTOM One Navi Inbouw V2

johnp
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

TOMTOM One Navi Inbouw V2

27 apr 2013, 22:46

Na het verhaal van Rein zelf een tijdje terug ook de ombouw gewaagd.
Ik wilde wel wat dingen anders doen. Zo heb ik een TMC-RDS laderkabel gebruikt voor de verkeersinfo.
Verder Wilde ik dat de TT automatisch aangaat met het contact, en daarvoor een schakeling gebouwd.
De USB kabel moest bereikbaar blijven voor updates met de laptop.

Ik ben nog bezig uitgebreide DIY met veel foto's te maken zodat iedereen kan zien hoe het nu precies in zijn werk gaat.
Dus de handleiding volgt nog.
Alvast wel een paar foto's :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

later meer...
paddo
Be Mini
Be Mini

28 apr 2013, 10:11

Nice! 8)
ClubmanCooperS
Enthousiast
Enthousiast

28 apr 2013, 14:39

Wow, erg netjes zeg!
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 apr 2013, 15:35

Ziet er goed uit. Die RDS-anttenne is een goede toevoeging! Heb je daarmee dezelfde info als met HD Traffic in de TomTom-app?
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 apr 2013, 15:44

heel gaaf dit !! Respect voor het knutselwerk :D
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 apr 2013, 16:18

Strak !!
Evomini
Enthousiast
Enthousiast

28 apr 2013, 21:15

Afbeelding

Cool. Ik heb het ook al gedaan.

Ik heb inmiddels een 6 schakelaar-paneel geplaatst (nog niet op foto) en de ASC tuimelschakelaar aangesloten op de navi. Net alsof t af fabriek is.
johnp
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 mei 2013, 15:57

@MartijnGizmo: De RDS-TMC toevoeging werkt prima! Is alleen iets minder actueel en snel dan HD Traffic vanwege de info die via de radio wordt uitgezonden (en daarom gratiz!)
@EvoMini: De tuimelschakelaar had ik ook in gedachten, echter ik wilde dat de Navi automatisch met het contact aan en uit gaat zodat je altijd een beeld hebt van de omgeving. Verder heeft het als voordeel dat je TT nooit leeg kan raken, want dan kan je GPSfix weer langer duren. (TT wordt dan helemaal gereboot!)

Om een oude TT ONE V3 weer up to date te krijgen moet je wel e.e.a. doen met de navcore versie. Dat neem ik nog mee in de beschrijving :)
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2013, 00:45

Is er ook een mogelijkheid de audio via de radio te laten lopen?
Heb dat nu bij mijn tablet zo. Via aux-in muziek en navi. Misschien toch veranderen want dit ziet er zo veel fraaier uit, alleen wil wel graag de audio via luidsprekers.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

31 mei 2013, 09:01

Ik weet niet of dit gaat werken, maar je zou kunnen proberen om de audio van jouw navigatie op de NAV/TV ingang van de radio aan te sluiten.

Normaal gesproken mute het normale radio geluid iets zodra er een aanwijzing gegeven wordt.

Dit betekend dat je voor de test even zou moeten inpluggen naar pootje 5 (NAV/TV+) en 11 (NAV/TV-) van de rechtsonder stekker gezien van de achterkant.
Let wel dit is een Mono signaal!
johnp
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

03 jun 2013, 22:10

In dit topic gaat het om de oudere TT ONE V2 of V3 vanwege de afmetingen om het passend te krijgen. Deze modellen echter hebben helaas geen audio-uitgang.

Zou je toch je audio op de aux-in van je radio willen dan heb je een mute box nodig. Bovendien zal je nog een geschikt signaal van je TT audio moeten maken voor de lijningang.
johnp
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: TOMTOM One Navi Inbouw V2

18 jun 2013, 22:58

@micdrive:

Ja klopt je kunt problemen krijgen met de satelliet ontvangst. Ik denk door de ww-voorruit. Ik had er eerst een ONE V3 inzitten maar deze had geen aansluiting voor een externe GPS antenne. Ik heb toen een ONE V2 op MP gekocht die wel een ingang had. Het is een kleine goudkleurige coax connector aan de rechterbovenzijde op de achterkant. Er is alleen erg weinig ruimte en ik weet niet hoe Rein hem erin gezet heeft maar het gaat echt net omdat de coax connector gelukkig haaks is en mooi compact!

Ik zag net op MP nog eentje staan: tomtom GPS antenne

De draad is 5 meter dus lang genoeg om de GPS ontvanger boven de binnenspiegel te plaatsen. Het blokje is magnetisch!
Suc6
CooperR50
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 sep 2013, 14:49

Hallo, mag ik vragen of iemand dit heeft geprobeerd met een iPhone 4s? Ik heb het weleens gezien op een site. Als het op deze manier kan, kan het geluid via bluetooth naar de radio, ook hands free. Ik heb mijn iPhone 4s tegen het enkele toerenteller gehouden en het zou wel er in passen. Vreemd dat dit nog niet op de markt is? Want het is echt een super oplossing voor een aantal zaken, navi, hands free, muziek streamen, opladen.

Weet iemand waar ik terecht kan voor alleen het behuizing van een dubbele teller? Ik wil het zo ombouwen als ik hier hebt laten zien. Mini Cooper R50 2002 model nodig.

Ik hoor het graag, cheers, CooperR50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

24 sep 2013, 15:17

Dit is/was alleen beschikbaar voor een R56.
En gaat niet passen in de R50's, tellers zijn kleiner.
Dit volgens deze link.

Maar wel een creatieve oplossing! :icon_top:

Ron.

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”