Brightness' Hyper Blue R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe wielen op komst

18 sep 2013, 12:09

zal heel dik staan ! 8-)
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

18 sep 2013, 12:15

Het verbaast me trouwens een beetje dat het aan de achterzijde mogelijk gaat aanlopen.
In Engeland rijdt een R53 rond met 9,75J (!) achter. Hier heeft het wel het een en ander voor moeten aanpassen, maar het is uiteindelijk wel gelukt. 8,25J zou dan toch niet veel problemen moeten opleveren?

Afbeelding

Afbeelding

en een R56:

Afbeelding
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2013, 13:03

Geen problemen moeten geven???
:shock:

Dan zul je 0 vering meer moeten hebben zo te zien....

Gevalletje overthetop.uk
:mrgreen:
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2013, 13:43

aanlopen op het kunststof is ook geen issue, dat slijt snel genoeg. Alleen zit direct achter je plastic een metalen rand van je zijpaneel, en die slijt niet kan ik je vertellen. Vorig jaar naar MU heb ik de boel op een parkeerplaats nog omhoog lopen schroeven want mn auto rat mn achterbanden op. Ik weet dan ook wel nagenoeg zeker dat je met deze spec's behoorlijk gaat aanlopen, zelfs zonder passagiers achterin. Sterker; je gaat dan ook niet meer iemand achterin meenemen of je moet idd kntetterzware veren achter nemen en genoegen met wheelgap in ruststand zeg maar. En ik had niet eens een achterbank!

dit was onderweg naar MU:

Afbeelding

Afbeelding

En dat was met deze rijhoogte:

Afbeelding
Afbeelding
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

18 sep 2013, 14:07

Oké, duidelijk. De rijhoogte nauwkeurig bepalen is dus vooral van belang. Over passagiers achterin hoef ik me geen zorgen te maken, of ze moeten graag in een klimrek zitten.. :)
Bedankt voor je input, Rob! Much appreciated!

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2013, 14:16

Geen dank man, we moeten elkaar helpen hè. Wat je nog kan dien is de metalen rand achter je spatbordverbreders laten rollen of zelf met een carrosseriehamer wegslaan. Dat had ik bij de dubman ook gedaan en dat geeft weer een stuk meer ruimte. En als het dan aanloopt op het metaal dan snijdt het niet in je band maar loopt het gewoon op je band. Da's een heel stuk minder erg!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

18 sep 2013, 14:34

Goeie tip! Neem dat zeker in overweging. Nogmaals dank voor het meedenken!
:icon_top:

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2013, 15:05

Als je met je wielkasten iets wil gaan doen zou ik zeker even contact zoeken met Marc van Dreamworks in Baarlo.

http://www.dreamworkscartuning.nl/uitro ... uiten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben ik al enige malen geweest (toen voor mijn BMW 330 E46), een vakman die al vaker met dit bijltje gehakt heeft zeg maar......

Succes man!
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

18 sep 2013, 16:47

Thanks voor de tip, Aart! Ik heb net al even met hem gebeld. Mocht het aanlopen buitensporige vormen aannemen dan gaat de auto daar naartoe.

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2013, 18:32

Geen dank man, graag gedaan!

Is alleen al leuk om daar te kijken bij zijn eigen projecten waaronder een totaal verbouwde 6 serie (E24 model), Golf type 1 en poosje terug was hij bezig met 1 vd eerste E30's....
Als je die apparaten alleen al ziet, dan weet je gelijk dat je goed zit! :-))

:bier
Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2013, 12:44

Zitten ze er al onder?? :D
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 sep 2013, 12:45

ja ja ja ja ja foto's?!?!?!:D:D:D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

24 sep 2013, 22:59

De wielen zijn inmiddels gemonteerd. Gezien de verhalen dat het mogelijk lastig zou worden qua clearance vond ik het allemaal behoorlijk spannend. Maar...achteraf bleek het gelukkig aardig mee te vallen. Vandaag een tijd bezig geweest met de juiste hoogte bepalen en camber te stellen aan de achterzijde. Camber staat nu behoorlijk negatief, maar tijdens een proefrit geen noemenswaardige aanloopproblemen. Camber achter zal waarschijnlijk toch iets minder negatief worden, want zo houden de bandjes het waarschijnlijk niet lang vol (maar het staat wel lekker dik!)

Geprobeerd om de wielen mooi op de foto te krijgen, maar mijn fotografie skills schieten zwaar tekort om ze goed tot hun recht te laten komen. In real life zien ze er naar mijn mening 10x dikker uit dan de foto's doen vermoeden! Hierbij toch een poging:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe wielen, pics p.13

24 sep 2013, 23:12