Ik kijk al een hele tijd mee hier op het forum en ik heb laatst meegereden in de Limburg noord - zuid rit met de club. Een leuke ervaring, mijn eerste Miniclub rit en er zullen er zeker meer volgen. Het leek me tijd om mijzelf en de Mini ook eens voor te stellen: Gerard is de naam, hallo en aangenaam! Dit is mijn Mini, een Mini Cooper S, hier op de eindlocatie van de rit door Limburg:

Mijn interesse in Mini`s werd gewekt toen een goede vriend van me een Cooper S kocht. Ik was er direct verlieft op. De stoere vormgeving van de S, het geluid van de supercharger en het roffelen in de uitlaat, de strakke wegligging en het feit dat het iets anders is dan alle andere stijlloze zwarte containers op de weg. Als fanatiek motorrijder had ik dit soort "beleving" nog niet meegemaakt in een auto. Ik reed altijd graag mee en ik heb mijn vriend een paar keer (met pijn en moeite) weten te overtuigen mij achter het stuur te laten

Toen kwam, op 9 september 2011, Nick, mijn beste vriend, motormaatje en gewoon allround fantastische vent, om het leven bij een ongeluk op de motor. Een van zijn (vele) passie`s naast zijn R53 en onze favoriete gezamenlijke hobby. Ik maakte het ongeluk van dichtbij mee en dat is me niet in de koude kleren gaan zitten, ik raakte depressief en had een heel moeilijk jaar. Gelukkig ben ik daar dankzij mijn fantastische vriendin, familie en mensen om me heen doorheen gekomen! De Mini in de bovenstaande foto helpt me daar nog regelmatig mee, het is de Mini van Nick geweest die bij mij het Mini virus ontstoken heeft. Ik heb de kans gekregen de Mini over te nemen nadat een gezamenlijke vriend er een tijd in gereden heeft. Ik rijd er met veel plezier in naast mijn woon-werk C1, in de weekenden en bij "leuke" gelegenheden.
Het Mini virus heb ik zeker van hem overgenomen en het voelt goed om dit in ere te houden. Ik probeer de auto goed te onderhouden en ik ben hem wat aan het opknappen, ik heb bijvoorbeeld het stickerdak vervangen omdat de stickers wat vervaagd waren. Ik wil ook nog de velgen laten opknappen en de stoelen laten schoonmaken, samen met nog wat andere kleine dingen. Verder zou ik er een hele berg mods op los willen laten (1e: een andere uitlaat!) maar voorlopig laat ik de auto zo. Helaas ziet het er naar uit dat ik de Mini op een gegeven moment van de hand moet doen, ik ben mijn baan verloren (thanks crisis) en dan zijn twee auto`s en een motor misschien wat te veel van het goede. Mocht dat zo zijn dan zoek ik (via dit forum?) een liefhebber en doe ik waarschijnlijk ook mijn C1 van de hand om daar een "normale" Cooper voor dagelijks gebruik voor terug te kopen en iig Mini te blijven rijden. Dat gaan we tegen die tijd allemaal wel zien, voor nu nog genieten van dit gave karretje. Ik ga in ieder geval het Events gedeelte van het forum in de gaten houden, wanneer er nog mooie ritten georganiseerd gaan worden zijn wij van de partij!
Groeten, Gerard