Ook eens voorstellen, R53 (met een bijzonder verhaal)

Stel je hier even voor.
Zjeraaar
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Ook eens voorstellen, R53 (met een bijzonder verhaal)

24 sep 2013, 18:15

Beste Miniclub leden,

Ik kijk al een hele tijd mee hier op het forum en ik heb laatst meegereden in de Limburg noord - zuid rit met de club. Een leuke ervaring, mijn eerste Miniclub rit en er zullen er zeker meer volgen. Het leek me tijd om mijzelf en de Mini ook eens voor te stellen: Gerard is de naam, hallo en aangenaam! Dit is mijn Mini, een Mini Cooper S, hier op de eindlocatie van de rit door Limburg:

Afbeelding

Mijn interesse in Mini`s werd gewekt toen een goede vriend van me een Cooper S kocht. Ik was er direct verlieft op. De stoere vormgeving van de S, het geluid van de supercharger en het roffelen in de uitlaat, de strakke wegligging en het feit dat het iets anders is dan alle andere stijlloze zwarte containers op de weg. Als fanatiek motorrijder had ik dit soort "beleving" nog niet meegemaakt in een auto. Ik reed altijd graag mee en ik heb mijn vriend een paar keer (met pijn en moeite) weten te overtuigen mij achter het stuur te laten :D Hij wist dat ik het een gave auto vond en was er zelf ook gek op, hij probeerde me altijd te overtuigen zelf ook een R53 te kopen en stuurde me dan advertentie`s door van Mini`s te koop in de buurt. We zijn regelmatig gaan kijken maar verstand won het van emotie. Ik had andere financiële prioriteiten toen en werkte ver van huis, dus kocht ik met pijn in het hart een zuinig woon-werk autootje..

Toen kwam, op 9 september 2011, Nick, mijn beste vriend, motormaatje en gewoon allround fantastische vent, om het leven bij een ongeluk op de motor. Een van zijn (vele) passie`s naast zijn R53 en onze favoriete gezamenlijke hobby. Ik maakte het ongeluk van dichtbij mee en dat is me niet in de koude kleren gaan zitten, ik raakte depressief en had een heel moeilijk jaar. Gelukkig ben ik daar dankzij mijn fantastische vriendin, familie en mensen om me heen doorheen gekomen! De Mini in de bovenstaande foto helpt me daar nog regelmatig mee, het is de Mini van Nick geweest die bij mij het Mini virus ontstoken heeft. Ik heb de kans gekregen de Mini over te nemen nadat een gezamenlijke vriend er een tijd in gereden heeft. Ik rijd er met veel plezier in naast mijn woon-werk C1, in de weekenden en bij "leuke" gelegenheden.

Het Mini virus heb ik zeker van hem overgenomen en het voelt goed om dit in ere te houden. Ik probeer de auto goed te onderhouden en ik ben hem wat aan het opknappen, ik heb bijvoorbeeld het stickerdak vervangen omdat de stickers wat vervaagd waren. Ik wil ook nog de velgen laten opknappen en de stoelen laten schoonmaken, samen met nog wat andere kleine dingen. Verder zou ik er een hele berg mods op los willen laten (1e: een andere uitlaat!) maar voorlopig laat ik de auto zo. Helaas ziet het er naar uit dat ik de Mini op een gegeven moment van de hand moet doen, ik ben mijn baan verloren (thanks crisis) en dan zijn twee auto`s en een motor misschien wat te veel van het goede. Mocht dat zo zijn dan zoek ik (via dit forum?) een liefhebber en doe ik waarschijnlijk ook mijn C1 van de hand om daar een "normale" Cooper voor dagelijks gebruik voor terug te kopen en iig Mini te blijven rijden. Dat gaan we tegen die tijd allemaal wel zien, voor nu nog genieten van dit gave karretje. Ik ga in ieder geval het Events gedeelte van het forum in de gaten houden, wanneer er nog mooie ritten georganiseerd gaan worden zijn wij van de partij!

Groeten, Gerard
Laatst gewijzigd door Zjeraaar op 24 sep 2013, 20:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Ook eens voorstellen, R53 (met een bijzonder verhaal)

24 sep 2013, 18:31

ten eerste welkom hier!

ten tweede,, zeeeker een bijzonder verhaal!
het enige wat ik kan zeggen is dat het me een heeeeel bijzonder en appart gevoel zal geven
om in de auto van me beste vriend te rijden!

....

ik heb er gewoon geen woorden voor..

Respect!!!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2013, 19:18

Welkom bij de club en... :D

.............................ik hoop voor je dat je de SSSsss kan houden ter nagedachtenis van... :| :P :) :D
Perry76
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 sep 2013, 20:32

Welkom bij de club. Wat een verhaal....kreeg er kippenvel van......hoop dat je nog heel erg lang met veel plezier en mooie herinneringen in Nick zijn Mini door kan rijden......respect !
Afbeelding
marinusrules
Be Mini
Be Mini

24 sep 2013, 20:43

Welkom hier!

Wat een verhaal zeg, werd er stil van... Hopen dat je de mini kunt blijven rijden in de toekomst!!

Gr.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2013, 21:13

Welkom Gerard,

Het is een mooie club dit..

Ik hoop voor je dat je de Mini niet van de hand hoeft te doen!
Zou zonde zijn.
Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

24 sep 2013, 22:22

Welkom! Blij dat je genoten hebt op 1 september! Hoop ook dat je nog lang van deze S mag blijven genieten!
2Kaatjes
Be Mini
Be Mini

24 sep 2013, 22:41

Bijzonder verhaal. Ik wens dat het tij zich keert en dat het verlies van je oude baan een veel mooiere voor je oplevert. Kun je ook deze
Mini behouden! Mooi dt je dit verhaal deelt. Dankjewel!
De Clubman naast de jouwe is de onze ;-)
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
Zjeraaar
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 sep 2013, 12:53

Bedankt voor jullie reacties, ik ben er ook erg blij mee in ieder geval een jaartje in de Mini te hebben kunnen rijden. We gaan zien hoe het allemaal loopt, bedankt voor jullie reacties!
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2013, 13:21

Welkom man! Jeetje wat een verhaal!

Ik hoop dat je de MINI nog wat langer kunt rijden...

Succes met alles! ;)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2013, 19:36

Welkom hier op het forum en ik hoop dat je nog lang van deze MINI kan genieten! En anders in een andere MINI.
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2013, 21:53

Welkom hier! Super mini helemaal mijn kleur! Geniet er van en veel veilige kmo's toegewenst!
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 sep 2013, 22:18

Welkom Gerard. Echt respect voor je bijzondere intro. Nog veel Mini fun.
ex mini rijder
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 sep 2013, 23:15

Welkom Gerard.

Veel plezier hier en dat je nog lang veel plezier mag hebben van deze bijzondere MINI :rijden

Terug naar “Who are U?”