LosCreepers' Stanced R53 - Bijgeluidje?
- Göran
- Nieuwsgierig
- Locatie: Rotterdam
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Zware polijstsessie achter de rug!
Pfoe, ik voel m'n armen niet meer joh! Vanmorgen om 10:00 in de opslag begonnen met voorbereiden voor de poetssessie. Ik heb toch besloten de letters van de achterklep af te pulken, dus dat direct gedaan. Om 10:15 kwam mijn poetsmaatje en we zijn direct begonnen met het wassen van de auto. Alle kiertjes en gaatjes in de buurt van de lak langsgeweest, vooral het panoramadak is een bron van veel vuiligheid.
Na het wassen de hele auto gekleid. Achterklep en achterbumper zat heel veel teer en rommel op, wat er gelukkig met heel veel geduld prima vanaf kwam. Ook het dak werd na een uitgebreide klei-sessie ineens weer wit ipv gebroken wit!
Poetsen...

Meer poetsen...

Nog meer poetsen...

Totdat de hele auto gewassen was, compleet gekleid, eenmaal grof gepolijst, eenmaal fijn gepolijst, in de wax gezet en nogmaals in de wax gezet. Totale schade: 7u met twee man. Maar amai, wat geeft dat een voldaan gevoel als je met je vingers over de lak gaat! Het ziet er echt weer retestrak uit!





Er zijn een paar hele kleine deukjes die ik eruit wil laten halen. Op de achterklep zitten een paar deuken van het dichtgooien van de klep, die ik pas zag toen alles spiegelglad was. Van alle krassen die op de auto aanwezig waren en die ik eigenlijk al voor lief had genomen, is helemaal niets meer van te zien!
Nu is het wachten op het binnenkomen van alle goodies, ik kan niet wachten!
Thanks for watching,
Reinoud
Na het wassen de hele auto gekleid. Achterklep en achterbumper zat heel veel teer en rommel op, wat er gelukkig met heel veel geduld prima vanaf kwam. Ook het dak werd na een uitgebreide klei-sessie ineens weer wit ipv gebroken wit!
Poetsen...

Meer poetsen...

Nog meer poetsen...

Totdat de hele auto gewassen was, compleet gekleid, eenmaal grof gepolijst, eenmaal fijn gepolijst, in de wax gezet en nogmaals in de wax gezet. Totale schade: 7u met twee man. Maar amai, wat geeft dat een voldaan gevoel als je met je vingers over de lak gaat! Het ziet er echt weer retestrak uit!





Er zijn een paar hele kleine deukjes die ik eruit wil laten halen. Op de achterklep zitten een paar deuken van het dichtgooien van de klep, die ik pas zag toen alles spiegelglad was. Van alle krassen die op de auto aanwezig waren en die ik eigenlijk al voor lief had genomen, is helemaal niets meer van te zien!
Nu is het wachten op het binnenkomen van alle goodies, ik kan niet wachten!

Thanks for watching,
Reinoud
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- Hayward
- Mod virus alert!
- Locatie: Hardenberg
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Zware polijstsessie achter de rug!
Leuke blog om te volgen.
Gezien je vorige projecten ga je waarschijnlijk niet al gebaande paden volgen. Ben erg benieuwd
Gezien je vorige projecten ga je waarschijnlijk niet al gebaande paden volgen. Ben erg benieuwd

- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Zware polijstsessie achter de rug!
heerlijk als die er zo strak bij staat 8-)
- Marcel-E
- 4 op een rij!
- Locatie: Gorinchem
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Zware polijstsessie achter de rug!
Mooi hoor! Om het helemaal af te maken zou ik je banden ook nog even doen.
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Zware polijstsessie achter de rug!
Super! 
Dat zou ik ook wel graag willen kunnen!

Dat zou ik ook wel graag willen kunnen!
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Zware polijstsessie achter de rug!
Cheers guys, thanks!
En Marcel, ik weet het, normaal gezien zou ik dat ook doen. Maar mijn nieuwe wielen kunnen elk moment binnenkomen, dus had geen zin om veel aandacht aan deze wielen te geven! Het ging me voornamelijk om de lak, daar heb ik zelf de apparatuur niet voor om te laten blinken.

En Marcel, ik weet het, normaal gezien zou ik dat ook doen. Maar mijn nieuwe wielen kunnen elk moment binnenkomen, dus had geen zin om veel aandacht aan deze wielen te geven! Het ging me voornamelijk om de lak, daar heb ik zelf de apparatuur niet voor om te laten blinken.
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- Marcel-E
- 4 op een rij!
- Locatie: Gorinchem
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Zware polijstsessie achter de rug!
Snap ik dan! Hi staat er verder top bij. Ben benieuwd naar je nieuwe wielen!
Ps. Dik ex wagenpark zeg!
Ps. Dik ex wagenpark zeg!
- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Schroefset gemonteerd, maar...
Vanmorgen toen ik aan het werk was kreeg ik bericht dat de langverwachte schroefset gearriveerd was! Direct de middag maar vrij genomen om hem te monteren, kon niet wachten! Helaas moest ik het daardoor wel alleen doen, maar des te efficiënter kon ik te werk gaan.
Het is net Sinterklaas als je je pakketje weer uit mag pakken, zeker als je zoiets moois aantreft! Ik heb meteen de hele set helemaal gedemonteerd om alle schroefdraad van een goede laag vet te voorzien, niets is vervelender dan een vastzittende schroefset na een pekelwinter...


Voorpoten gingen een stuk makkelijk los dan ik verwacht had, het klemsysteem met de bout door het fuseestuk heen had mijn Audi TT ook, maar daar moest ik met beitels en hamers aan de gang om hem open te splitsen...
Bij de Mini was het gelukkig een paar keer het stuur draaien en de poot floepte zo los! Het toplager van de originele veerpoot overzetten op de nieuwe schroefpoot was wel even een opgave in m'n eentje, maar uiteindelijk prima gelukt. Schroefpoot lekker ver naar beneden gezet, 1cm draad overgelaten om te kijken hoe laag ik daarmee uitkom.

Daarna de achterkant begonnen, wow, wat een simpel systeem! Achterkant was letterlijk in een half uurtje klaar. Achterkant op 2cm draad gezet, hoopte daarmee iets rake te krijgen.

Toen kwam het moment van de waarheid, hoe hoog of hoe laag staat hij!? Achter gaat hij smerig laag, de complete band verdween zo'n beetje de wielkast in. Vooraan viel dat tegen. Hij was ook erg stug, alsof hij op zijn aanslagrubber lag. De bumpstop die FK er bij leverde was ook wel erg groot. Ik heb besloten de voorpoten er nogmaals onderuit te halen om de bumpstops te verwijderen. Zo creëer je een wat soepelere auto die daadwerkelijk nog inveert in plaats van puur op rubbers stuiteren. Direct de laatste centimeter draad ook maar naar beneden geschroefd, hij staat nu vooraan op het laagst mogelijke. Dat resulteerde uiteindelijk in dit:



Meeste van jullie zullen zeggen, wauw, wat mooi, ziet er goed uit! Helaas, in mijn ogen valt het zwaar tegen, ik had gehoopt dat hij een pak lager ging.
Het rijdt overigens wel goed. Ietsje stugger dan origineel, maar nog steeds prima mee te rijden. Ik kan op deze hoogte volledig afdraaien/insturen zonder iets te raken van spatbord of iets dergelijks. Hij zou achter iets omhoog moeten voor het mooie, hij ligt nu een beetje op z'n gat.
Maargoed, hij gaat dus niet heel laag. Sterker nog, als ik mijn andere wielen monteer zal ik waarschijnlijk wheelgap krijgen vooraan. En dat was nou nét niet de bedoeling... Ik heb daarom besloten op zoek te gaan naar een andere schroefset en wil de huidige hier op het forum aanbieden aan iemand die een mooie kwaliteitsset wil maar niet extreem mega plat wil rijden. Kost hier in NL 565€, ik bied hem nu aan voor 500€ inclusief montage. Kan ik iemand hier mee blij maken?
Bah, ik baal wel hard, hoopte eigenlijk met een flitsend lage S rond te scheuren nu! Wordt vervolgd!

Het is net Sinterklaas als je je pakketje weer uit mag pakken, zeker als je zoiets moois aantreft! Ik heb meteen de hele set helemaal gedemonteerd om alle schroefdraad van een goede laag vet te voorzien, niets is vervelender dan een vastzittende schroefset na een pekelwinter...


Voorpoten gingen een stuk makkelijk los dan ik verwacht had, het klemsysteem met de bout door het fuseestuk heen had mijn Audi TT ook, maar daar moest ik met beitels en hamers aan de gang om hem open te splitsen...


Daarna de achterkant begonnen, wow, wat een simpel systeem! Achterkant was letterlijk in een half uurtje klaar. Achterkant op 2cm draad gezet, hoopte daarmee iets rake te krijgen.

Toen kwam het moment van de waarheid, hoe hoog of hoe laag staat hij!? Achter gaat hij smerig laag, de complete band verdween zo'n beetje de wielkast in. Vooraan viel dat tegen. Hij was ook erg stug, alsof hij op zijn aanslagrubber lag. De bumpstop die FK er bij leverde was ook wel erg groot. Ik heb besloten de voorpoten er nogmaals onderuit te halen om de bumpstops te verwijderen. Zo creëer je een wat soepelere auto die daadwerkelijk nog inveert in plaats van puur op rubbers stuiteren. Direct de laatste centimeter draad ook maar naar beneden geschroefd, hij staat nu vooraan op het laagst mogelijke. Dat resulteerde uiteindelijk in dit:



Meeste van jullie zullen zeggen, wauw, wat mooi, ziet er goed uit! Helaas, in mijn ogen valt het zwaar tegen, ik had gehoopt dat hij een pak lager ging.
Het rijdt overigens wel goed. Ietsje stugger dan origineel, maar nog steeds prima mee te rijden. Ik kan op deze hoogte volledig afdraaien/insturen zonder iets te raken van spatbord of iets dergelijks. Hij zou achter iets omhoog moeten voor het mooie, hij ligt nu een beetje op z'n gat.
Maargoed, hij gaat dus niet heel laag. Sterker nog, als ik mijn andere wielen monteer zal ik waarschijnlijk wheelgap krijgen vooraan. En dat was nou nét niet de bedoeling... Ik heb daarom besloten op zoek te gaan naar een andere schroefset en wil de huidige hier op het forum aanbieden aan iemand die een mooie kwaliteitsset wil maar niet extreem mega plat wil rijden. Kost hier in NL 565€, ik bied hem nu aan voor 500€ inclusief montage. Kan ik iemand hier mee blij maken?
Bah, ik baal wel hard, hoopte eigenlijk met een flitsend lage S rond te scheuren nu! Wordt vervolgd!
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Schroefset gemonteerd, maar...
veschrikkelijk laag als in de Ghia?! haha
opzicht staat het helemaal niet verkeerd... maar met je autohistorie kan dit inderdaad wel lager!!
succes met je zoektocht!
misschien moet je mushrob, brightness of nikwaus even vragen?
die hebben hun bolide's ook dicht bij moeder aarde liggen!
maar voor de rest... NICE!
opzicht staat het helemaal niet verkeerd... maar met je autohistorie kan dit inderdaad wel lager!!
succes met je zoektocht!
misschien moet je mushrob, brightness of nikwaus even vragen?
die hebben hun bolide's ook dicht bij moeder aarde liggen!
maar voor de rest... NICE!
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Schroefset gemonteerd, maar...
Het staat niet verkeerd, maar ik kan je teleurstelling wel begrijpen. Aan de voorzijde had hij idd wel wat lager gemogen. Je zult dus voor een ander merk schroefset moeten gaan. In de prijsklasse waar je nu in zit zou je eens naar AP kunnen kijken. Dit schijnt kwalitatief een heel aardig merk te zijn (gemaakt door KW) en wat ik ervan gelezen heb kun je met die set extreem laag.
Succes verder!
Succes verder!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Schroefset gemonteerd, maar...
customsetje laten maken bij Cobra
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- LosCreepers
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Als ik op internet lees zijn er twee sets die goed laag gaan, BC Racing en V-Maxx. BC Racing vooral in Amerika, ken het merk verder niet. Zie dat ze wel een Nederlandse importeur hebben, setje komt op 945€. Ik begrijp dat er hier op het forum weinig lovende woorden over V-Maxx schroefsets zijn, zelf heb ik er wel goede ervaringen mee. Goede prijs/kwaliteit verhouding, al meerdere prijzen gewonnen daarvoor zelfs. Één keer een lekke achterdemper gehad, die werd kosteloos vervangen. Je moet alleen wel goed je schroefdraad invetten, want zo uit de doos onder de auto schroeven is vragen om problemen, dat wel.
Heb het toch op V-Maxx gewaagd, setje besteld inclusief in hoogte verstelbare koppelstangen. Natuurlijk zijn er andere alternatieven zoals een custom Cobra set waar je de wereld voor betaalt, maar helaas valt dat niet binnen mijn studentenbudget op dit moment...
To be continued.
Re: LosCreepers' R53 - Schroefset gemonteerd, maar...
Brightness schreef:Je zult dus voor een ander merk schroefset moeten gaan.
Weet je wat het is, op de hoogte waar ik op wil rijden hoef je geen comfort te verwachten, dat is altijd stug. Weinig verschil, welke schroefset je ook neemt. Ik heb met onder andere met schroefsets van KW, Weitec, Supersport, V-Maxx, Tectuning en FK gereden onder verschillende auto's en het kwam eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. Extreem laag = stug, ook de hele dure KW.mushrop schreef:customsetje laten maken bij Cobra
Als ik op internet lees zijn er twee sets die goed laag gaan, BC Racing en V-Maxx. BC Racing vooral in Amerika, ken het merk verder niet. Zie dat ze wel een Nederlandse importeur hebben, setje komt op 945€. Ik begrijp dat er hier op het forum weinig lovende woorden over V-Maxx schroefsets zijn, zelf heb ik er wel goede ervaringen mee. Goede prijs/kwaliteit verhouding, al meerdere prijzen gewonnen daarvoor zelfs. Één keer een lekke achterdemper gehad, die werd kosteloos vervangen. Je moet alleen wel goed je schroefdraad invetten, want zo uit de doos onder de auto schroeven is vragen om problemen, dat wel.
Heb het toch op V-Maxx gewaagd, setje besteld inclusief in hoogte verstelbare koppelstangen. Natuurlijk zijn er andere alternatieven zoals een custom Cobra set waar je de wereld voor betaalt, maar helaas valt dat niet binnen mijn studentenbudget op dit moment...
To be continued.
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S
@loscreepers
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Schroefset gemonteerd, maar...
Zo slecht is V-Maxx idd helemaal niet, dus je hebt groot gelijk. Je hebt er ook genoeg ervaring mee om die keus te maken.
BC Racing wordt in NL geleverd door Jap-Tuning (ofzo) en kost idd iets van 945 euro incl camber verstelling aan de voorzijde. V-Maxx zal een stuk goedkoper zijn.
Ben benieuwd of je hem, voor jou idee, laag genoeg gaat krijgen met deze set. Mss dat je dit nog even mee moet nemen: http://orranje.co.uk/shop-by-car/bmw-mi ... -adjusters" onclick="window.open(this.href);return false;
BC Racing wordt in NL geleverd door Jap-Tuning (ofzo) en kost idd iets van 945 euro incl camber verstelling aan de voorzijde. V-Maxx zal een stuk goedkoper zijn.
Ben benieuwd of je hem, voor jou idee, laag genoeg gaat krijgen met deze set. Mss dat je dit nog even mee moet nemen: http://orranje.co.uk/shop-by-car/bmw-mi ... -adjusters" onclick="window.open(this.href);return false;
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: LosCreepers' R53 - Schroefset gemonteerd, maar...
ik heb ook erg veel plezier gehad van mijn v-maxx en de service is prima en de prijs helemaal !
http://www.v-maxx.com/nl/show-your-ride ... van-lente/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.v-maxx.com/nl/show-your-ride ... van-lente/" onclick="window.open(this.href);return false;
Onze sponsors