Hoi techneuten,
Weet iemand van jullie toevallig wat de oorzaak kan zijn van het volgende probleem?
Dit gebeurt allemaal tegelijk:
- motormanagement knippert
- asc lamp gaat branden
- motor vermogenverlies ( klinkt als een 3 pitter)
Als ik de auto een keer uitzet en opnieuw start is dit probleem weg. Maar de kans is er dat het dezelfde rit anders wel een volgende rit terugkomt. Al meerdere malen voorgekomen namelijk...
Alvast hartelijk bedankt!
Bjorn Jacobs
Knipperend motormanagement + asc lamp
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Re: Knipperend motormanagement + asc lamp
Als je een r53 cooper s hebt zou het de baypass klep kunnen zijn.
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Sorry, vergeten te melden.
R50 facelift 2005
R50 facelift 2005
Mini cooper R50 2005
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Storing cilinder 4.. Vervolg volgt
Mini cooper R50 2005
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Knipperend motormanagement + asc lamp
Bobine, bougie en verstuiver zijn uitgesloten. Die werken prima.
Gebeurt alleen bij stationair (800-1000rpm)
Bij gas geven loopt cilinder 4 wel weer.
In de garage dachten ze aan
- aanzuigen valse lucht
- computer probleem
Iemand eventueel een ander idee?
Gebeurt alleen bij stationair (800-1000rpm)
Bij gas geven loopt cilinder 4 wel weer.
In de garage dachten ze aan
- aanzuigen valse lucht
- computer probleem
Iemand eventueel een ander idee?
Mini cooper R50 2005
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik denk aan vonkoverslag.
Bougiekabels.
Zijn de aansluitingen op de bobine gecontroleerd en roestvrij gemaakt?
Bougiekabels.
Zijn de aansluitingen op de bobine gecontroleerd en roestvrij gemaakt?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
We hebben de bougies, verstuivers en bobine aansluitingen-slangen verwisseld met andere cilinders. Het blijft cilinder 4
Mini cooper R50 2005
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Daar was een klepveer bij gebroken.
Zoals je het beschrijft is het elektronische deel goed, dus is het meganisch. Even de kleppendeksel optillen...
Had Matt niet hetzelfde probleem bij zn JCW?Bjornjacobs schreef:We hebben de bougies, verstuivers en bobine aansluitingen-slangen verwisseld met andere cilinders. Het blijft cilinder 4
Daar was een klepveer bij gebroken.
Zoals je het beschrijft is het elektronische deel goed, dus is het meganisch. Even de kleppendeksel optillen...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- Manick
- Sponsor
Bericht
ik denk dat je een verbrande uitlaat klep heb, 1 keer een cooper R50 met verbrande klep gehad ook eerst van alles uit gewisseld. makkelijkste om er achter te komen is compressie te meten dan weet je meteen of cilinder 4 goed afsluit wat ik denk van niet
gr. Manick
gr. Manick
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ga met Manick mee. Conpressietest en je weet gelijk een stuk meer. Kan je zelf doen
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Helaas.. Voor de portemonnee
99% zeker dat het idd een kapotte klep is. Daarbij is mijn koppeling ook al versleten..
* Auto uit A'dam, vrouw (niks tegen vrouwen en rijden) maar deze kon het niet. Nu 86dkm op de teller; bj2005*
Dit alles wordt begin volgende week gerepareerd. Dit zal een aardige rekening worden gok ik zo. Hierdoor zullen mods moeten wachten tot de kas weer gespekt is
99% zeker dat het idd een kapotte klep is. Daarbij is mijn koppeling ook al versleten..
* Auto uit A'dam, vrouw (niks tegen vrouwen en rijden) maar deze kon het niet. Nu 86dkm op de teller; bj2005*
Dit alles wordt begin volgende week gerepareerd. Dit zal een aardige rekening worden gok ik zo. Hierdoor zullen mods moeten wachten tot de kas weer gespekt is
Mini cooper R50 2005
- Manick
- Sponsor
Bericht
Ff een vraagje, is het je eigen auto of van een klant? Wat dat haal ik niet zo uit de tekst
Verder wat je nog kan doen om 100% zeker te zijn van de oorzaak is door(wat ik heb) een oude bougie door boren en in de kop te draaien en daarna lucht er op te zetten. Dan weet je zeker dat de klep lekt en dat kan je ook horen dan.
Verder laat/vervang ook gelijk je ketting geleiders, ketting spanner en thermostaat+huis. Die geleider en spanner kom je toch niet zo 1 2 3 bij dus nu het open ligt gelijk mee nemen en ook de thermostaat want die huizen gaan heel snel lekken
Gr. Manick
Verder wat je nog kan doen om 100% zeker te zijn van de oorzaak is door(wat ik heb) een oude bougie door boren en in de kop te draaien en daarna lucht er op te zetten. Dan weet je zeker dat de klep lekt en dat kan je ook horen dan.
Verder laat/vervang ook gelijk je ketting geleiders, ketting spanner en thermostaat+huis. Die geleider en spanner kom je toch niet zo 1 2 3 bij dus nu het open ligt gelijk mee nemen en ook de thermostaat want die huizen gaan heel snel lekken
Gr. Manick
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Jep, mijn eigen auto. Ben geen monteur, wel redelijk technisch geïnteresseerd. Kan het helaas zelf niet doen, laat het bij een garage doen.
Oke, die opties zal ik doorgeven. Nu de ribben toch al uit mijn lijf worden getrokken, dan maar goed.
Voor mij zijn het veel ribben, ben nog fulltime student.
Oke, die opties zal ik doorgeven. Nu de ribben toch al uit mijn lijf worden getrokken, dan maar goed.
Mini cooper R50 2005
- Manick
- Sponsor
Bericht
tja tis dat ik niet echt veel tijd heb anders had ik wel zwart die cilinderkop kunnen doen, heb het al een keertje gedaan dus weet de handelingen namelijkBjornjacobs schreef:Jep, mijn eigen auto. Ben geen monteur, wel redelijk technisch geïnteresseerd. Kan het helaas zelf niet doen, laat het bij een garage doen.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors