Martinvh's R53 zoektocht in het buitenland

Van alles over de 1ste generatie MINI.
martinvh
4 op een rij!
4 op een rij!
Nederland

Martinvh's R53 zoektocht in het buitenland

20 okt 2013, 18:59

Beste mede Mini-liefhebber,

Onlangs heb ik me voorgesteld als 'Minizoeker'. Ik heb de daad bij het woord gevoegd en heb vandaag 1.200km gereden om een Mini Duitsland te bezichtigen.

Ik heb eerder auto's in het buitenland gekocht (o.a. BMW Z3 Coupe, Westfield super 7) en heb daarmee louter goede ervaringen. Vandaag was dat echter anders.

20-10-2013 @ diep in Duitsland ca. 250km voorbij Frankfurt:

Een R53 bekeken met mooie km-stand (eis is: < 100.000) van 77.000. Daar aangekomen blijkt de Mini te roesten als een ..... classis Mini :lol:

De motorkap roestte (door steenslag). Maar wat meer bijzonder was, was de roest onder het linker achterlicht. Het hele scherm zat vol met roestblazen. Het enige dat niet roestte waren de dorpels onder de deurrubbers :D. Daarnaast nam de eigenaar het serviceinterval iets te serieus. Hij heeft in 8jr minder dan 20.000km gereden en daarom nooit onderhoud gehad :s.

Jullie begrijpen dat ik deze heb laten staan en mijn zoektocht voortzet. Ik hou jullie met dit topic op de hoogte en hoop medio november mijn R53 te kunnen introduceren.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Martinvh's R53 zoektocht in het buitenland

20 okt 2013, 19:15

Zuur dat je eerst zoveel km-ers moet rijden om er daar pas achter te komen dat ie in zo'n slechte staat is.
Niet voldoende naar gevraagd of niet goed ingelicht door de verkoper?

Succes met de verdere zoektocht!
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
martinvh
4 op een rij!
4 op een rij!
Nederland

20 okt 2013, 19:18

De eigenaar vond de roest een 'kleinigheid'. En vond het eigenlijk niet noemenswaardig (plek was 25cm groot).
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 okt 2013, 10:21

Was dat een facelift (06-2004) DarkSilver met pano, navi, leer etc?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
martinvh
4 op een rij!
4 op een rij!
Nederland

24 okt 2013, 15:58

Ik ben bij een mooie Mini gaan kijken, met een lage km-stand. Echter trof ik onderstaande onder de deurrubbers aan.

Is dit relatief eenvoudig zelf te fixen (ik heb een straal apparaat) of zouden jullie een dergelijke auto laten staan?

Afbeelding
martinvh
4 op een rij!
4 op een rij!
Nederland

24 okt 2013, 18:57

@Boris: weet ik! Het is vooral de vraag of dit (1) erger is dan gemiddeld en (2) is dit relatief eenvoudig te repareren / te conserveren?

Ik heb zelf de beschikking over een straalapparaat om de roest weg te stralen, ik kan ook primeren en daarna de lak in kleur (spuitbus op kleur) er overheen spuiten.

Ik vraag me vooral af of er meer roest is aan de andere (niet-zichtbare) kant van het aan elkaar gelaste paneel.

Terug naar “MINI-talk”