Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- Erjen
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zuid-Holland
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Cooper S (R53) Sander (Dashboard af..)
Nee, dit keer de boot van zn zusjemarcel700 schreef:Whuuuuuuuut why nu al weer uit ut water?BMX schreef:Ik heb begrepen dat gister de primer op de boot is gegaan!
Dinsdag gaat de kleur er op

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Cooper S (R53) Sander (Dashboard af..)
't Was al een tijdje behoorlijk stil, dus er moest wel weer wat met het apparaat gaan gebeuren.
Ja hoor.. een tik in het blok. Ik had er al een apart topic van gemaakt enige tijd geleden, maar nu dan ook maar in m'n SYR.
Op aanraden van Marcel de olie eens ververst en nieuw filter. Misschien dat daar wat bleef hangen bij een koude start. Maar helaas. Geen effect.
Ik heb er een filmpje van gemaakt:
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Wie o wie? Wat is dit rare tikken.
Bij opnieuw starten is het soms meteen weg, herstellen doet het zich ook alleen maar door opnieuw te starten, vanzelf gaat het niet weg.
Ja hoor.. een tik in het blok. Ik had er al een apart topic van gemaakt enige tijd geleden, maar nu dan ook maar in m'n SYR.
Op aanraden van Marcel de olie eens ververst en nieuw filter. Misschien dat daar wat bleef hangen bij een koude start. Maar helaas. Geen effect.
Ik heb er een filmpje van gemaakt:
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Wie o wie? Wat is dit rare tikken.
Bij opnieuw starten is het soms meteen weg, herstellen doet het zich ook alleen maar door opnieuw te starten, vanzelf gaat het niet weg.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Cooper S (R53) Sander (Ratel motor)
Waarschijnlijk heb je een/of meerdere gare klepstoters..
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Cooper S (R53) Sander (Ratel motor)
Davy hoe kan het dan zijn dat bij herstarten het probleem dan ineens weer weg is? Dan moet dat toch consequent aanwezig zijn?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Cooper S (R53) Sander (Ratel motor)
klinkt als een lekke klepstoter, heb zelf ook dit voorval gehad bij warme motor of bij herstart is het getik ineens weg
edit: ben niet de enige die dat denkt
edit: ben niet de enige die dat denkt
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Cooper S (R53) Sander (Ratel motor)
Omdat de olie dan bovenin zit, en hij door het olielaagje beter aansluit.
Als je ze demonteert zul je zien dat er een aantal niet netjes meer uitzien, wat vlakker zijn. Als je die gele/oranje kapjes eraf haalt en een nieuw hoedje erin zet, is het probleem weg.
Als je ze demonteert zul je zien dat er een aantal niet netjes meer uitzien, wat vlakker zijn. Als je die gele/oranje kapjes eraf haalt en een nieuw hoedje erin zet, is het probleem weg.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Cooper S (R53) Sander (Ratel motor)
Is het een euvel dat voorkomen kan worden of is dit normale slijtage?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Cooper S (R53) Sander (Ratel motor)
Zit er verschil tussen de klepstoters van een ONE/Cooper en een S??
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Cooper S (R53) Sander (Ratel motor)
Volgens mij is voorkomen bijna niet mogelijk.
One/Cooper/S hebben geloof ik sowieso dezelfde kop, en dus ook dezelfde stoters.
Aleen heeft een S hardere kleppen, wel dezelfde grootte
One/Cooper/S hebben geloof ik sowieso dezelfde kop, en dus ook dezelfde stoters.
Aleen heeft een S hardere kleppen, wel dezelfde grootte
Onze sponsors