Ben wel benieuwd of jullie kiezen voor RFT of een gewone band? Zit nl best nog wel prijsverschil tussen beide. Of krijg je dan teveel problemen met de "controlesystemen"?
Een S zonder winterbandjes, zou wel eens uitdagend kunnen worden...

x2mushrop schreef:Gewoon gewone banden nemen, ik denk dat zo'n 70% (incl mezelf) altijd op gewone banden ipv RF banden rijdt. RF is stugger, meer last van spoorvorming, lawaaiiger en duurder.
DaYaCol schreef:Dan hoor ik ben die 30% LOL. Ik ga voor de rfc all seasons.
die 2 dagen in het jaar dat het echt winters weer is in Nederland gaan prima op de All seasons.
Ik pas me gewoon aan de omstandigheden aan.
Ik wil daarmee niet zeggen dat Winterbanden in de winter niet beter zijn dan zomerbanden en andersom.
Daar zit wel degelijk verschil in.
Maar hoeveel echte winterdagen hebben we in Nederland waar de winterband echt nodig is vergeleken met de all seasons band
+1Marcel Always Open schreef:Ik vind runflat fijn in de winter, want dan sta ik niet in de kou op de vluchtstrook te vernikkelen.
Dit idd. En ook met een lekke RF rij je niet door in de winter, want dan ga je echt alle kanten op, behalve waar je naartoe wilt. En dan? Dan sta je alsnog te kloten op de vluchtstrook.Marcel1973 schreef:Rijden jullie zo vaak lek dan?
Trek daar weer vanaf de overschatting omdat men toch op winterbanden rijdt en het voordeel voor de verkeersveiligheid is nihil. Snelheid aanpassen of niet de weg op gaan is een beter alternatief.ajede schreef:
Dat ze winterbanden van bv 15-11 t/m 15-3 niet verplichten in Nederland vind ik echt onbegrijpelijk want er gebeuren zoveel ongelukken die voorkomen of minder ernstig hadden kunnen zijn met het juiste schoeisel, maar ja.... Verkeersveiligheid prioriteiten liggen scheef hier in Nederland!
Onze sponsors