LosCreepers' Stanced R53 - Bijgeluidje?

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

Re: LosCreepers' Stanced R53 - Camber plates, welke en waar?

11 okt 2013, 23:46

Marcel-E schreef:Hey, die zag ik volgens mij op FB van Bugpeople voorbij komen!
Klopt! Bugpeople, dat ben ik. :wink:

Hij is vandaag aangekomen, wat een brute slee! Direct het interieur en alles eruit getrokken, alle niet-originele bedrading eruit geknipt en de boel origineel gemaakt. Alle electra werkt weer zoals het hoort, interieur ziet er na een flinke schoonmaakbeurt weer uit als 'nieuw'! Ik zal dit topic niet bevuilen met kever-praat, op onze Facebook-page zal alles dit weekend te zien zijn inclusief foto's! :)

Heb nog steeds geen reactie van de Duitser over de camber platen... :|
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2013, 10:14

Hij is geliked. Ben benieuwd hoe t gaat worden
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2013, 10:51

Ik heb 'm ook even geliked, ziet er leuk uit dat Bugpeople. Is dat van jou Reinoud?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

13 okt 2013, 00:32

Ja, Bugpeople ben ik met een paar vrienden. Beetje uit de hand gelopen hobby, staat altijd helemaal vol met ouwe VW troep bij ons. We staan inmiddels een beetje bekend om ons extreem lage wagens, altijd leuk! Eerste foto's van de nieuwe aanwinst staan op de FB pagina!
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2013, 11:56

Leuk man, lekker hobbyen. Zag de foto's al op FB idd. Lekker bezig zo. Ik kom wel een keertje kijken als dat ok is.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
maiky maik
Be Mini
Be Mini

21 okt 2013, 19:20

He Reinoud,

ik dacht je al te herkennen. (keversite) Wat gaaf zeg uit een orginele 59'
Heb net een 2 maand geleden een 68 gekocht.. Die is hopenlijk eind deze week klaar.

Dus wellicht tot welk merk meet dan ook ;)

grtz
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2013, 21:25

Ik zie 'LosCreepers' en denk 'hey verrek, dat is die voormalig Lupo gek die op die gekke kevers is overgestapt en alles uit- en in elkaar schroeft !! Nu ook aan de MINI dus, hoe gaaf!! Welkom hier Reinoud !! Mooie MINI heb je daar gescoord! :D

(p.s. ik had vroegah die zwarte Lupo FSI met OEM bbs :mrgreen: )
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

23 okt 2013, 17:47

Shag schreef:Ik zie 'LosCreepers' en denk 'hey verrek, dat is die voormalig Lupo gek die op die gekke kevers is overgestapt en alles uit- en in elkaar schroeft !! Nu ook aan de MINI dus, hoe gaaf!! Welkom hier Reinoud !! Mooie MINI heb je daar gescoord! :D

(p.s. ik had vroegah die zwarte Lupo FSI met OEM bbs :mrgreen: )
Hee Sjaak! Haha, ja het Lupotijdperk is echt voorbij, maar sinds dit voorjaar pas, haha! Ik heb m'n eerste auto 6 jaar gehad, maar heb het redelijk ingehaald met andere bolides! (;

Wat de Mini betreft ligt het even stil, ik heb camber plates besteld in Duitsland, die kunnen ieder moment binnen komen. Als die gemonteerd zijn kan ik eindelijk de auto helemaal naar wens zetten, achter smallere spacers, ietsje omlaag schroeven rondom... Hij heeft speciaal voor mij camber plates gemaakt die 6mm verhogen ipv 18mm zoals normaal, erg chique! Hij begreep niet echt waarom ik zo laag wilde, maar heeft me toch goed geholpen en te woord gestaan! Top service door Ralf Weiss!

Verder heb ik nog Bosch flatblades gescoord, dat vind ik altijd een mooie upgrade. Wat is de mooiste optie voor een rear wiper delete? Ik wil niks erin lijmen, het moet wel omkeerbaar zijn...
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
maiky maik
Be Mini
Be Mini

23 okt 2013, 20:43

Zwart glazen dopje. Kun je er dan opzetten. En dan van binnen uit stevig vastzetten met een moertje.
Pm speedy ff, daar heb ik hem toen van.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

24 okt 2013, 07:57

maiky maik schreef:Zwart glazen dopje. Kun je er dan opzetten. En dan van binnen uit stevig vastzetten met een moertje.
Pm speedy ff, daar heb ik hem toen van.
is geen glas maar kunstof ;)
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

24 okt 2013, 08:03

ik zou voor een glazen dopje gaan. Staat echt een stuk mooier:
http://www.gecleant.de/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
maiky maik
Be Mini
Be Mini

24 okt 2013, 21:38

Afbeelding

Glas nemen dus.. ;)
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

Re: LosCreepers' Stanced R53 - Camber plates gemonteerd!

27 okt 2013, 23:23

Van de week uit Duitsland de fixed camberplates binnengekregen, Ralf Weiss heeft kwaliteit afgeleverd. Na een paar keer heen en weer mailen was het hem duidelijk dat ik wilde voorkomen dat mijn auto door de camberplates omhoog kwam! Zijn normale camberplates zorgden ervoor dat de auto 18mm steeg, dat werd wel erg veel van het goede... Zoveel draad had ik bij lange na niet meer op de schroefset dus dat werd lastig. Uiteindelijk met hem afgesproken dat hij het toplager van een ander type BMW ging gebruiken zodat hij op een camberplate hoogte van 6mm uitkwam. Dat klonk me een stuk beter! Hij heeft me deze foto gestuurd van de 'normale' camberplate van een R53, daarnaast de mijne, daarnaast een origineel toplager. Nice!

Afbeelding

Gisteravond de boel gemonteerd, gelijk de schroefset nogmaals aangepast om de hoogte van de auto niet negatief te beïnvloeden, met andere woorden: de auto mocht niet omhoog komen! Na het afdraaien van de bovenste en onderste stelring en veel passen, meten, trial and error zijn we hierop uitgekomen.

Afbeelding

De velg loopt 1mm vrij van de onderste stelring en de band staat precies met genoeg stretch op de velg zodat de band de stelringen en veer niet raken, ook niet met sturen. De haartjes op de band tikken net tegen de veer aan, maar die zitten er toch voor de sier op! :bier

Onder de kap zit dat er zo uit tegenwoordig:

Afbeelding

Een fijne bijkomstigheid was dat de auto vooraan zelfs iets gezakt is na de hele verbouwing, like! Er loopt helemaal niets aan, ook niet met flink hoeken met meerdere mensen in de auto, mission accomplished!

Gelijk de spacer aan de achterkant in de draaibank gehangen om van 10mm naar 6mm af te draaien, zodat de fitment voor en achter gelijk blijft. Daarna de achterkant ook nog iets naar beneden gezet... Dit is de uiteindelijke stance zoals hij gaat blijven! Ik ben content. 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook direct de flatblades gemonteerd. Ik vrees dat ik deze week het carbon dash heb gemist hier op het forum wat te koop aangeboden werd, was er te laat bij denk ik... ): Nog steeds op zoek dus!
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 okt 2013, 00:54

Mooi hoor ziet er goed uit man. Jammer van dat dash had je nog een berichtje gestuurd via je facebooksite toen die er op kwam.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 okt 2013, 07:14

heel dik zo 8-)
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”