Update: Grom USB2 Plus: iPhone muziek, bellen én navigatie

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Timmert
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 apr 2013, 07:32

minifan1965 schreef:
Ronsworld schreef:4 berichten hoger staat je antwoord..
Hoi dank je,
ik neem aan dat de draadloze geluidskwaliteit dan niet onder doet voor bekabeld? in dat geval wil ik er wel voor gaan, ben wel heel benieuwd! Ga dan voor de PLUS-versie, kan het ook WAV en FLAC bestanden aan.
Mick
Mick,

draad blijft altijd beter dan draadloos, maar de kwaliteit via bluetooth is absoluut prima.
Ligt misschien ook een beetje aan je telefoon, maar via mijn iPhone 4 is de kwaliteit goed.
Leuk voordeel is ook dat je ook muziek van bijv Spotify kunt streamen.
Die extra's voor de plus versie gelden (voor zover ik me kan bedenken) alleen als je vanaf een USB stick wil afspelen.
Als het vanaf je telefoon speelt, zal deze alle compatible formaten van de telefoon aankunnen, en daarna de muziek naar de radio sturen via de kabel / bluetooth. Zo heb ik veel ALAC muziek op mijn telefoon, en dit werkt gewoon, omdat de telefoon dit al opent / afspeelt en dan het geluid exporteert.

Gr Tim
Timmert
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 apr 2013, 07:35

relisys schreef:Ziet eruit als een mooie optie. Op de site lees ik alleen dat het ontvangen van telefoongesprekken alleen werkt als de radio in GROM mode staat. Betekent dit dat je niet kan opnemen als je naar de radio luistert?
Dat is inderdaad ook wat ik opmaak uit de handleiding, heb het nog niet getest.
Ik luister nu alleen nog muziek in GROM mode, dus voor het maakt het niet zo veel uit.
Als work-around zou je altijd nog radio via je telefoon kunnen luisteren?

Gr Tim
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

16 apr 2013, 10:00

Je zou het even moeten testen, maar stel dat je naar de "gewone" radio luistert en de telefoon gaat over, dan naar de GROM schakelen en het gesprek aannemen.
Dus ipv 1 toets indrukken (track up geloof ik??) nu schakelen en aannemen.
Als het zo zou werken valt daar wel mee te leven denk ik.
minifan1965
Nieuw Lid
Nieuw Lid

16 apr 2013, 15:11

Die jongens van MoTrade zijn snel! Vandaag de GROM USB2-PLUS ontvangen en gelijk maar geinstalleerd. Wisselaar eruit, interface er terug op, stickie erin en spelen maar!
Draadloos getest en inderdaad net zo zuiver als via de kabel. Mooi stukje techniek, ben er erg blij mee!
Mick
A i r
4 op een rij!
4 op een rij!

11 mei 2013, 14:30

Ik heb de GROM enekel weken geleden ook aangesloten in de kofferbak ipv de CD-wisselaar. 2 stekkertjes uit de wisselaar, en dezelfde 2 stekkertjes weer in de GROM en hij doet het! Ook direct tekst op mijn radiodisplay, heb hier niks aan hoeven doen.

Bevalt me beter dan een Dension Gateway die ik in mijn BMW had.
joepr53
One wheel wonder
One wheel wonder

28 mei 2013, 23:40

Sinds 3 maanden heb ik ook een een grom USB2-plus achter in de auto liggen.
De geluidskwaliteit is prima wel iets minder als bij een cd (heb ik soms het idee), maar dat doet elkaar niet veel. Ik ben minder te spreken over de geluidskwaliteit, zodra ik met de telefoon van YouTube of Spotify muziek wil afspelen via Bluetooth.
Muziek rechtstreeks vanaf de telefoon afspelen gaat dan wel weer super. Ik weet niet of ik de enige ben met dit probleem of dat het komt door bijv het internet of mijn telefoon?
Wat mij ook ietwat tegenvalt is de stevigheid van de USB poort. Als ik er een USB stick in heb heeft deze ietwat speling in de USB poort. Hij maakt wel goed contact.

Wel gaaf dat je alles vanaf je stuur kunt bedienen. Zelfs bij Spotify(op de mobiel) kun je doorzappen naar een ander nummer via het stuur.
Ik kan op de radio geen titels lezen (pre-facelift radio boost hk)

Kortom ben ik er op een paar kleine dingen na erg tevreden mee. Ik zal hem ook zeker aanbevelen, maar bouw hem wel goed weg. De stekkertjes en USB poort zijn naar mijn mening ietwat kwetsbaar.

Gr. Joep
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: Update: Grom USB2 Plus: iPhone muziek, bellen én navigat

28 okt 2013, 21:35

Timmert, heb je een foto van hoe jij je iPhone hebt gemonteerd? Ik heb vandaag m'n 2004 One opgehaald en zie nog niet zo gauw een mooie plek op 't dashboard. Ben benieuwd hoe jij het hebt gemonteerd. Ik gebruik de iPhone voor navigatie en als muziekdoos.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 okt 2013, 13:32

Henri, even zoeken naar brodit pro clip i.c.m. een telefoonhouder. Monteren zonder boren.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 okt 2013, 13:41

Ik heb al een prima Parrot Minikit Smart houder met GPS ontvanger, die wil ik blijven gebruiken. Ik zoek alleen een plaats op/aan het dashboard waar ie het mooist past en ik de nav nog een beetje kan volgen... :-)

Eigenlijk zoek ik dus inspiratie!
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 okt 2013, 13:47

Da's lastig met de navigatie software op de phone! :-D
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 okt 2013, 14:35

Henri schreef:Ik heb al een prima Parrot Minikit Smart houder met GPS ontvanger, die wil ik blijven gebruiken. Ik zoek alleen een plaats op/aan het dashboard waar ie het mooist past en ik de nav nog een beetje kan volgen... :-)

Eigenlijk zoek ik dus inspiratie!
Kan je die Parrot niet op zo'n Pro Clip monteren? Heb je gelijk een logische plek en geen gaten in je dash.
Zie rechts naast m'n km-teller
Afbeelding
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

03 nov 2013, 17:16

Ik heb ook een GROM unit besteld, paar weken geleden. Vandaag eindelijk aan toe gekomen om te monteren, alles zit erop en eraan. Ik heb nu alles nog open liggen om te testen en das maar goed ook... Want hij doet helemaal niets!

Ik heb een GROM-BT3 besteld, dus eentje ZONDER kabels, maar alleen bluetooth verbinding om mijn iPhone aan te sluiten. Mijn Mini is van halverwege 2002, dus waarschijnlijk nog een oude Boost radio (voor september), ik weet niet of dit iets uitmaakt in het verhaal... Ik heb voor de optie gekozen om hem achter het dashboard te leggen, dus niet op de CD-wisselaar stekker aan te sluiten, zag het niet zo zitten om een microfoonkabel door de hele auto te trekken. Stekkertje van het kastje erin, draden van plus, massa en signaalbus aangesloten. Lampje in de GROM unit brandt, volgens de handleiding zou hij dan een bluetoothsignaal moeten afgeven als GROM-CAR, maar die vind ik niet met mijn telefoon.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Als het lampje brandt en hij dus 'aanstaat' zou hij toch in ieder geval een bluetoothsignaal moeten afgeven?

Reinoud
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
minifan1965
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 nov 2013, 18:04

Hallo
had ik eerst. Heb toen op aanraden van Motrade de i-Bus draad gecontroleerd en bleek dat ik het pinnetje finaal naast de draad had gedraaid. Daarna opnieuw erop gezet en speelde gelijk als een speer!

Terug naar “Interieur en audio”