LosCreepers' Stanced R53 - Bijgeluidje?

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: LosCreepers' Stanced R53 - Bijgeluidje?

31 okt 2013, 08:42

zal toch iets niet goed zitten met montage.
zou alles loshalen en opnieuw monteren/laten monteren.
Afbeelding
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

31 okt 2013, 11:34

Batje schreef:Whaha wtf is dit dan (zegt niet ik nu denk).... Ik heb geen idee, maar roep even iets, rubbbers van de stabi misschien??
LosCreepers schreef:Een vriend van me zei dat het misschien de stabistang was die aan het wringen was omdat de auto nu verlaagd is en de stabistang nog op de originele hoogte vastgeschroefd zat. Stabistang dus losgeschroefd, auto in de vering laten zakken en ingeveerd weer vastgezet inclusief een sloot vet om squeek-geluiden te elimineren. Helaas, wederom was dit niet het probleem.
Helaas, dat is allemaal al bekeken...
speedy schreef:zal toch iets niet goed zitten met montage.
zou alles loshalen en opnieuw monteren/laten monteren.
Ja das wel erg makkelijk gezegd! Ik heb alles al drie keer losgehaald, helemaal uit elkaar gehaald en weer gemonteerd. Ik heb door de jaren een al heel veel schroefsets gemonteerd onder verschillende typen auto's, dus weet inmiddels de opbouw van toprubbers/veerschotels wel... Het is ook bijzonder makkelijk, er zit boven en onder de schotel die je aan je auto vastschroeft een rubber die in elkaar valt. Op een verkeerde manier monteren is eigenlijk niet mogelijk.

Maargoed, voor de hendige jonges onder ons, om de veerpoot gaan van begin tot het eind: twee stelringen, veer, bumpstop, V-maxx veerschotel, metalen busje, om het metalen busje valt het onderste rubber, daaroverheen montageplaat van Mini met twee 8mm gaten, bovenste rubber, gewelfde ring, nyloc moer. Omdat er een randje in de zuigerstang zit draai je de V-Maxx veerschotel, het metalen busje en de gewelfde ring tegen het randje in de zuigerstang vast met de nyloc moer. Hierbij druk je de rubbers helemaal samen en zit de montageplaat van Mini zelf dus opgesloten in twee rubbers, wat de schokken opvangt.

Laten monteren gaan we dus niet doen, de dealer rekent 116€ per uur. :s Ik verscheur nog liever briefjes van 100€ dan dat ik de auto naar de dealer stealer breng... (shakeit)
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2013, 13:06

draagarmrubber? Die vooraan bij je dorpel zit zeg maar (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen). Die al gecheckt?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 okt 2013, 14:10

Zo'n draagarmrubber zit ook in je achterste draagarm.. Kan ook dat het die is en dat het daarom vanuit je achterkant komt.

Stabilisatiestangrubbers? montage van de endlinks?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2013, 15:16

Ik bedoelde ook het achterste draagarmrubber. Maar die zit toch ook ter hoogte van je dorpel. Alleen dan aan de achterkant. Stabi heeft 'ie al getest en ingevet, dus dat is het niet..

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 okt 2013, 23:30

Zou het niet gewoon de stofhoes van de veerpoot kunnen zijn?
Afbeelding Nee, ik ben geen kapper....
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

01 nov 2013, 11:39

Daveke-Orranje schreef:Zo'n draagarmrubber zit ook in je achterste draagarm.. Kan ook dat het die is en dat het daarom vanuit je achterkant komt.

Stabilisatiestangrubbers? montage van de endlinks?
Draagarmrubber zit veel verder naar voren, ik heb echt mijn hoofd in de wielkast gestoken en gaan luisteren waar het vandaan komt, het komt echt uit de regio veerpoot.

De stabistangrubbers heb ik dus als aangepakt, losgehaald en ingevet. Die zien er ook echt uit als nieuw, niet beschadigd of versleten of gescheurd... Komt het geluid ook niet vandaan.

Stofhoes van de veerpoot zit nergens klem ofzo, ligt gewoon vrij en los en zat geen aanloopschade op toen ik de veerpoot eronder vandaan haalde van de week. Ik kan het nog een keer proberen zonder bumpstop en stofhoes, kijken wat hij dan doet, maar denk dat ik dan alleen maar veel werk op mijn hals haal en er verder weinig gaat veranderen. Maarja, ik moet iets proberen, dus ga daar dit weekend maar naar kijken...

Ik heb nog nooit zo lang naar een geluidje gezocht... :s

Maar ondertussen wel het andere project een stuk verder mee gekomen, rondom nieuwe remmen, volledig nieuwe ophanging, alle electra nagelopen en werkend gemaakt... Binnenkort airride installatie opbouwen, heeft er iemand nog een oude CO2 blusser liggen van 5-10 liter? Heb een leuk ideetje qua inbouw... Hier meer foto's.

Afbeelding
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2013, 11:51

Nice nice, misschien een domme vraag. Maar een kever cabrio met airride. Wat is dan ongeveer het totaal plaatje. Zo maar ff een gooi. Want mn vriendin is hier helemaal gek van. Dus ooit komt er een nieuw projectje bij. Ooit hahah :)
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Maichel
Be Mini
Be Mini

01 nov 2013, 14:35

Hey die kever kwam van de week voorbij op mn Facebook via Nikky....dik ding man.

De Mini is ook helemaal super.
maar met iets meer negatief camber zou ik het mooier vinden.

Als de mijne weer rijdt gaan de corvette velgen eronder en ook nog een stukje zakken.
Geluidjes en piepjes zijn drama, zeker als je ze niet kan vinden..... is het niet je rubber van de veerpoot zelf.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 nov 2013, 15:01

@Batje - De kever van Rick Tolboom even opzoeken, forumnaam Rickster. Zie hier een foto die hier op het forum staat.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2013, 15:21

Rick heeft geen cabrio

Afbeelding
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 nov 2013, 15:25

Klopt, maar wel air
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2013, 15:28

dat ziet er net zo uit als bovenstaande, alleen dan kan 'ie omhoog en omlaag... :lol:

Afbeelding
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

01 nov 2013, 15:29

Haha wat tof, die kever van Rick is een oude van ons. Is toen door de persoon die hem bij ons kocht door Volksprojects voorzien van airride. Dit is dezelfde persoon die mijn Mini gepolijst heeft! Klein wereldje. Staan nog wel foto's op onze FB pagina toen hij nog van ons was!

Cabrio kever is heel wisselend, wil je een brilkever cabrio volledig gerestaureerd tot museumstuk met alleen originele onderdelen? Reken dan op een duizendje of 60, als je ze al vindt. Maar een 1303 cabrio vind je wel onder de 7 met wat werk, reken er dan nog 2K bij voor lucht voor het gemak.
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers

Terug naar “Show your ride”