Stage II tuning geen resultaat?
- frankie
- Volledig MINI minded!
- Remonvdh
- Be Mini
- Locatie: Soest
Bericht
Re: Stage II tuning geen resultaat?
Nope, eerlijk gezegd ook nog niet aan toe gekomen. Vorige week heb ik mijn draagarmrubbers laten vervangen door Powerflex, omdat de oude versleten waren. Serieus een veel beter weggedrag nu! Maar we kwamen er ook achter dat beide aandrijfashoezen gescheurd waren (waarschijnlijk door de verlaging) waardoor hij nu niet op de testbank kan. Dit moet ik dus eerst weer oplossen 

- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Stage II tuning geen resultaat?
Die tip kreeg ik pas ook, van die draagarmrubbers. Hoe is je ervaring met die van Powerflex? Wordt het erg veel slechter qua comfort op hobbelige weggetjes?
Jammer dat ie nog niet op de testbank kan.
Jammer dat ie nog niet op de testbank kan.
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane 
Bouwjaar 2006.

Bouwjaar 2006.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Stage II tuning geen resultaat?
Die rubbers hebben geen effect op hobbelige weg etc, maar zorgen ervoor dat je strakker stuurt
Ik zou superflex nemen, die hebben een metalen bus rond de rubber zitten, nog beter dan Powerflex
Ik zou superflex nemen, die hebben een metalen bus rond de rubber zitten, nog beter dan Powerflex
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Stage II tuning geen resultaat?
Oke, thanx voor de info Dave.
Toevallig was ik begin deze week bij Beek en Klaas gaf op het laatst ook nog als tip, om de originele rubbers een keer te vervangen.
Toevallig was ik begin deze week bij Beek en Klaas gaf op het laatst ook nog als tip, om de originele rubbers een keer te vervangen.
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane 
Bouwjaar 2006.

Bouwjaar 2006.
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Stage II tuning geen resultaat?
Had verwacht maar uit een paar onderdelen te kunnen kiezen, maar ik zie hier zo veel...Superflex sait
Welke zou ik dan moeten nemen, mocht het zover zijn?
Hierna maar weer back to topic
Welke zou ik dan moeten nemen, mocht het zover zijn?
Hierna maar weer back to topic

Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane 
Bouwjaar 2006.

Bouwjaar 2006.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Stage II tuning geen resultaat?
Deze;
http://www.superflex.co.uk/proddetail.p ... F101-2548K" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.superflex.co.uk/proddetail.p ... F101-2548K" onclick="window.open(this.href);return false;
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Stage II tuning geen resultaat?
Oke, duidelijk 
Ziet er degelijk uit iig. (zo op de foto dan).

Ziet er degelijk uit iig. (zo op de foto dan).
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane 
Bouwjaar 2006.

Bouwjaar 2006.
- Remonvdh
- Be Mini
- Locatie: Soest
Bericht
Van het weekend de bypassvalve vervangen en merkte gelijk dat hij veel beter oppakt en vanuit alle snelheden veel harder accelereert. Voor mijn gevoel zijn er weer wat peekaatjes terug gekomen. Om mijn gevoel ook wetenschappelijk te onderbouwen heb ik vanmiddag weer even gereden met Torque (en een nat wegdek).
Boost komt nu op 16 Psi, ongeveer 1,1 bar dus. +0,2 bar dus t.o.v. eerder. Binnenkort maar weer een dyno afspraak maken, kijken wat hij nu doet
Re: Stage II tuning geen resultaat?
Zo, tijdje geleden dat ik hiermee bezig was.Remonvdh schreef:Net uitgelezen met Torque, boost is 0,9 bar en inlaatdruk 190 kPa. Lijken mij normale waardes?
Van het weekend de bypassvalve vervangen en merkte gelijk dat hij veel beter oppakt en vanuit alle snelheden veel harder accelereert. Voor mijn gevoel zijn er weer wat peekaatjes terug gekomen. Om mijn gevoel ook wetenschappelijk te onderbouwen heb ik vanmiddag weer even gereden met Torque (en een nat wegdek).
Boost komt nu op 16 Psi, ongeveer 1,1 bar dus. +0,2 bar dus t.o.v. eerder. Binnenkort maar weer een dyno afspraak maken, kijken wat hij nu doet

- machoboy
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Stage II tuning geen resultaat??
Ik net 13 psi wat doe ik verkeerd?BMX schreef:Ik draaide met een 17% en JCW cilinderkop net geen 20PSI.boris_brznjef schreef:Boost is een redelijk normale waarde voor een 15% pully.Max zou rond de 1.1 zijn bij ideale omstandigheden.Standaard max is 12psi ongeveer dus 0.8 bar.Dus compressor is het probleem niet.
Lek en compressie test maar doen jammer genoeg.Twijfel nu ook aan de correcte file van de tuner
Met de standaard pully zat ik op 11PSI.
- machoboy
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Stage II tuning geen resultaat?
Nee dat niet. 
Ik denk ook maar tijd voor een compressie test.

Ik denk ook maar tijd voor een compressie test.

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Onze sponsors