The Heks II foto's bushrit Björn thnx!!
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Was gezellig net Peter, bedankt voor het terugbrengen van de s-spoke. nu nog even wat lekker weer, dan plop ik die mexicaanse rakkers even open 

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

Succes vrijdag, zonder reservewiel.... 

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Helaas kan ik niet mee... Zijn een paar vrienden die zo nodig de 31ste moesten gaan trouwen
.
Veel plezier!

Veel plezier!
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: The Heks II foto's bushrit Björn thnx!!
Gave foto's hierboven! 
Dit doet mij er ineens aan denken dat ik ook nog een lading foto's heb gemaakt afgelopen zomer van The Heks II. Niet zulke mooie platen als hierboven, maar wel t delen waard, want de MINI is flink gepoetst door mij
Aan de staat van de auto is te merken dat Peter hem zelf regelmatig en netjes wast, geen enorm zware vervuiling, geen extreme swirls enzo, maar in mijn ogen altijd ruimte voor verbetering.
Eerst begonnen met het wassen van de auto, en in de Iron-X gezet.

daarna ben ik (of eigenlijk Ruben) begonnen met het reinigen van de kap:

vervolgens de omgeving van de kap afgeplakt, zodat het impregneermiddel niet op de ruiten en lak komt, wat vervolgens weer lastig te verwijderen is.

waarna er drie lagen impregneer zijn aangebracht, en om de boel vervolgens 48 uur stil staand in te laten trekken, het resultaat:

Toen ben ik mij weer gaan focussen op de lak, begonnen met alles van glas, staal en plastic te kleien met de Monello Perfetto Detailerspray

en veel doekjes gebruiken natuurlijk

Toen alle plastic randen afgeplakt, en begonnen met het polijsten van de auto. De eerste hit was Monello Raffini Mezzo op een groene pad, tweede hit de Monello Raffini Finale op een oranje pad, en vervolgens nog een keer een finale op de zwarte pad.

hierna de gehele auto met de DAP900 op standje 2 in de Colonite 845 insulator gezet.
De kont even lekker aan het curen:

uiteraard ook HET hart van dit BEEST wat opgefrist:

met name de strut had erg veel last van aanslag op het aluminium, een lading doekjes, een potje meguiars NXT metall polish en flinke dosis kramp in de vingers later zag ik mezelf weer in de reflectie:

Toen het interieur ook even ondersteboven gekeerd en alles gereinigd (met voornamelijk APC)
het leer weer gevoed:
links is niet gedaan rechts wel, dit glimt nu behoorlijk, maar dat trekt nog in het leer na een paar uurtjes.

en toen na heel wat uurtjes was het eigenlijk wel klaar, dus nog even wat overall foto's

haat aan steentjes

let niet op de roestige schijf, The Heks heeft 3 dagen stil gestaan en de nodige hoeveelheid water over zich heen gehad

Dat was het wel weer voor toen
Volgens mij was Peter wel tevreden

Dit doet mij er ineens aan denken dat ik ook nog een lading foto's heb gemaakt afgelopen zomer van The Heks II. Niet zulke mooie platen als hierboven, maar wel t delen waard, want de MINI is flink gepoetst door mij

Aan de staat van de auto is te merken dat Peter hem zelf regelmatig en netjes wast, geen enorm zware vervuiling, geen extreme swirls enzo, maar in mijn ogen altijd ruimte voor verbetering.
Eerst begonnen met het wassen van de auto, en in de Iron-X gezet.

daarna ben ik (of eigenlijk Ruben) begonnen met het reinigen van de kap:

vervolgens de omgeving van de kap afgeplakt, zodat het impregneermiddel niet op de ruiten en lak komt, wat vervolgens weer lastig te verwijderen is.

waarna er drie lagen impregneer zijn aangebracht, en om de boel vervolgens 48 uur stil staand in te laten trekken, het resultaat:

Toen ben ik mij weer gaan focussen op de lak, begonnen met alles van glas, staal en plastic te kleien met de Monello Perfetto Detailerspray

en veel doekjes gebruiken natuurlijk

Toen alle plastic randen afgeplakt, en begonnen met het polijsten van de auto. De eerste hit was Monello Raffini Mezzo op een groene pad, tweede hit de Monello Raffini Finale op een oranje pad, en vervolgens nog een keer een finale op de zwarte pad.

hierna de gehele auto met de DAP900 op standje 2 in de Colonite 845 insulator gezet.
De kont even lekker aan het curen:

uiteraard ook HET hart van dit BEEST wat opgefrist:

met name de strut had erg veel last van aanslag op het aluminium, een lading doekjes, een potje meguiars NXT metall polish en flinke dosis kramp in de vingers later zag ik mezelf weer in de reflectie:

Toen het interieur ook even ondersteboven gekeerd en alles gereinigd (met voornamelijk APC)
het leer weer gevoed:

links is niet gedaan rechts wel, dit glimt nu behoorlijk, maar dat trekt nog in het leer na een paar uurtjes.

en toen na heel wat uurtjes was het eigenlijk wel klaar, dus nog even wat overall foto's

let niet op de roestige schijf, The Heks heeft 3 dagen stil gestaan en de nodige hoeveelheid water over zich heen gehad

Dat was het wel weer voor toen

Volgens mij was Peter wel tevreden

- speedy
- NMC Legend
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat er van The Heks mooie foto's gemaakt kunnen worden was me al duidelijk, maar hoe jij dit varkentje even wast..
(Intussen krabbel ik weer in mijn stoel..)
Blijft mooi zo'n setje r95's..
Lucky Peter..

(Intussen krabbel ik weer in mijn stoel..)
Blijft mooi zo'n setje r95's..

Lucky Peter..

- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kwestie van smaak..
Dit is een wat chiquer look en de Aero moet wat meer racy look nastreven.
Peter compenseert dit graag met het gaspedaal.
RubenR6 schreef:Btw waarom heb je niet de aero grills? Zou hem m.i. wel afmaken
Kwestie van smaak..
Dit is een wat chiquer look en de Aero moet wat meer racy look nastreven.
Peter compenseert dit graag met het gaspedaal.

- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat een fantastisch resultaat, top gedaan!
Verder blijft dit gewoon de ultieme R52

Onze sponsors