PointBlank stelt zich voor >> 18-01: S gekocht :-D

Stel je hier even voor.
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

PointBlank stelt zich voor >> 18-01: S gekocht :-D

24 nov 2013, 18:24

Hallo MINI-fanaten,

Ik ben Rick en kom uit Putten. Ik zat een beetje rond te neuzen op het forum en dacht dat ik me ook wel gelijk kon registreren.
Ik rij op dit moment een Peugeot 206 1.6 XS (1ste auto), maar na 2 a 3 jaartjes hierin te hebben gereden ben ik op zoek naar een leuke vervanger. Heb even zitten nadenken over een 206 RC (177 pk) maar dan heb ik weer hetzelfde model. Normaal ben ik helemaal niet van de duitse auto's, maar toen kwam laatst the italian job weer op tv en ben ik gaan rondneuzen wat een mini cooper S qua prijs en prestaties doet en het leek me een erg leuk karretje om te hebben.
Gisteren bij het rondrijden in onze hobby MX-5 kwam ik op het idee om gewoon is te gaan kijken bij een Cooper S om te zien of het interieur ook een beetje bevalt. Dat plastic overal vond ik een beetje twijfelachtig,maar kon ermee door. Ik kon gelukkig ook nog een stukje met de auto rijden en moet zeggen GAAF DING! :shock: . Ben op het moment dus een beetje aan het zoeken waar ik bij een S op moet letten en wat normale vraagprijzen zijn.
Hoop dat ik daar veel over kan vinden op dit forum en misschien ook wat advies kan krijgen.

Ook gelijk maar een snelle vraag. Wat is een ''hoge'' kilometerstand voor een Cooper S? Is 170K veel?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door PointBlank op 18 jan 2014, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Fun ride: MX-5 1.6 NA 1990
Daily ride: Mini Cooper S Chilli 2004
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: PointBlank stelt zich voor

24 nov 2013, 20:46

Ok. Heb gisteren met dit exemplaar gereden:

http://link.marktplaats.nl/743500927

Misschien is hij ook bekend hierzo? De aut had namelijk ook een aantal mods. Maar is deze prijs nu hoog laag of normaal? Wanneer ik op marktplaats kijk zit er toch aardig verschil in de prijzen van een S uit 2004. En klopt het dat de koppeling van een S vrij ''zwaar'' is ten opzichte van andere auto's?

Heb ook nog een ander vraagje. Klopt het dat je het best een modelkan hebben van 2004 en later? De één zegt van wel en de ander van niet.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Plaatje van de mx:

Afbeelding
marinusrules
Be Mini
Be Mini

24 nov 2013, 21:02

Dat is zeker een bekende van hier, heb er al meerdere foto's van voorbij zien komen. Volgensmij de oude van speedy. De prijs vind ik niet echt aan de hoge kant en het klopt dat de koppeling van een S wat zwaarder gaat.
Broekies
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 nov 2013, 21:15

Welkom.
Ook wij hebben sinds kort een Mini Cooper S en dat bevalt echt prima ! :mrgreen:
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 nov 2013, 21:28

Aah kijk aan. Ik ga even op zoek op het forum wat ermee is gedaan. Verkoper kon me namelijk niet vertellen wat voor verlagingssetje eronder zat. Bedankt voor de snelle reacties :-D

@broekies goed om te horen. Hoe meer cooper Sjes ik zie, hoe meer ik er één wil hebben :P
Broekies
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 nov 2013, 21:43

PointBlank schreef:
@broekies goed om te horen. Hoe meer cooper Sjes ik zie, hoe meer ik er één wil hebben :P
Ja dat ken ik ! :mrgreen:
Veel plezier met je zoektocht.

BTW, ik heb je even een PB gestuurd.
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2013, 22:01

Welkom bij de club en... :D

..............................succes met het zoeken naar een mooie SSSsss... :P :) :D
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 nov 2013, 22:14

Dankje. Een mooie S vinden moet denk ik wel lukken. Ben vandaag in ieder geval al een stuk wijzer geworden door alle verhalen hier op het forum :D
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2013, 00:06

Welkom hier.
Point blank? Because?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

25 nov 2013, 09:05

is idd een v- maxx schroefset.
Auto is laatste jaren wel vaak van eigenaar veranderd maar weet niet of daar ook echt een reden voor is.
Zou wel ff checken of er een nieuwe koppeling is ingekomen want veel mini's r53 en dus deze ook had wel is last van het chewbacca geluid met optrekken vanuit stilstand.
Bij mij gebruikte de auto geen olie en liep als een trein en enige nadeel van de auto vond ik het trillen na de verlaging (normaal maar wel veel extremer als bij mijn r56)
En er is een aftermarket xenon set ingebouwd en dat betekent dat je wel is een lampje moet vervangen maar dat hoeft echt niet heel kostbaar te zijn.
Afbeelding
PointBlank
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 nov 2013, 13:16

@Mini7benno moest wat bedenken :-P kon natuurlijk geen naam nemen met 206 ;-)

@Ruben dat vermogen klopt blijkbaar al helemaal niet aangezien speedy hem al op 219 pk had zitten.

@Speedy Je bedoelt de trilling in het stuur bij vlot optrekken? Dit viel mij inderdaad op, maar dacht dat dit te wijten was aan een plat vlak op de band van het lange stilstaan.
Chewbacca effect noem je met stootjes optrekken?

Terug naar “Who are U?”