Lezen jullie geen autovisie?

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Lezen jullie geen autovisie?

15 apr 2007, 08:13

De R56 staat erin en ik hoor niemand er over :? misschien komt dat omdat die er niet zo best uit komt :mrgreen:
Hij verliest gewoon van een Fiesta..
Autovisie:
Al is het met de mini leuk sturen, hij is te veel allrounder om als ware racer bestempeld te kunnen worden. En laat de Renault dat dat nu net wel zijn.

Wel het snelste jongentje van de klas :wink: maar sorry, jongens en meisjes maar Ferdinand, k33z en nog wat andere hadden toch gelijk hij mist de emotie die de R53 wel had en daardoor verliest die nu van een Fiesta, Renault en zelfs een Suzuki :s BMW/ MINI moet toch maar eens die R56 spannender maken.

Staan trouwens veel MINI's in o.a. Koopwijzer met een mooie foto van de GP :mrgreen: en onze club wordt vermeld :D
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2007, 09:09

Mooi die gaan we vanmiddag maar eens ophalen en lekker in het zonnetje lezen.

Ik vind de R56 ook te braaf, daar ben ik nu ook wel over uit. Vooral dat gejank van die compressor mis ik en het speelse, ondeugende karakter van de "new" MINI.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Yvon
Wingman
Contacteer:

15 apr 2007, 09:09

Waarom zou ik autovisie lezen als ik hier een uittreksel kan vinden :mrgreen:

(en zo ging dat vroeger dus ook met boekveslagen)

Maarre, bedankt Hans! :)
Afbeelding

Volledig MINI minded!

15 apr 2007, 10:39

Arjan schreef:Ik vind de R56 ook te braaf, daar ben ik nu ook wel over uit. Vooral dat gejank van die compressor mis ik en het speelse, ondeugende karakter van de "new" MINI.
Zoveel mensen, zoveel wensen.

Een proefrit in de R53 MCS deed ons besluiten om niet voor dat exemplaar te gaan; alles wat Arjan (en zo veel anderen) zo gaaf vinden, vonden wij te "te".

De R56 MCS is veel volwassener (?), rustiger dan z'n voorganger.
En spreekt ons totaal veel meer aan.
Daarom hebben we onze zinnen nu wel op die MCS gezet.

Nu alleen dat geld nog, he?

:roll:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2007, 11:03

Ja, gelukkig wel, Jenkins :)

Gewoon lekker zelf beslissen wat het beste bij je past (en nu heb je, als je nieuw wilt rijden toch geen keuze meer) ;)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2007, 11:18

Arjan schreef:Ja, gelukkig wel, Jenkins :)Gewoon lekker zelf beslissen wat het beste bij je past (en nu heb je, als je nieuw wilt rijden toch geen keuze meer) ;)
Nope! Geeft veel rust, die gedachte.

Ik heb me trouwens al opgegeven voor 'n grote krantenwijk in de buurt.

:lol:
320d touring
BBQ hulpkok

15 apr 2007, 11:24

Jenkins schreef:Ik heb me trouwens al opgegeven voor 'n grote krantenwijk in de buurt.

Welke wijk is dat ? Limburg zeker :mrgreen:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2007, 11:44

320d touring schreef:
Jenkins schreef:Ik heb me trouwens al opgegeven voor 'n grote krantenwijk in de buurt.

Welke wijk is dat ? Limburg zeker :mrgreen:
Je snapt um!

:wink:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2007, 12:00

Had hem eergisteren geloof ik gekocht, nog niet gelezen. Dat heb ik net even onder het ontbijt gedaan. Leuk stuk om te lezen, maar een vergelijking..... ik durf het niet te zeggen.

Het gaat om de meeste pret per euro, dan kan ik me goed voorstellen dat een product van BMW niet al te best uit een test komt. Zeker aangezien ze de prijsklasse vanaf 13.995,- euro tot 30.095,- euro hebben liggen. :s

Zoals in het begin is aangegeven zijn er 3 verschillende GTi klasses die ze hebben gepakt, waarmee de Renault en de MINI tegen elkaar staan. De Ford, Suzuki en Toyota tegen elkaar en de Fiat Panda 100HP op zichzelf.

Als ik het zelf vergelijk is er tussen de twee niet al te veel aan te merken. De clio heeft inderdaad een setje ontzettend goede stoelen en is leuk om te rijden. Heeft genoeg "power under the hood", maar is belangena niet zo speels als de Cooper S. Met name bochtenwerk in de Clio is ten opzichte van de S een stuk minder leuk, zeker als je bij de MINI het sport-knopje aan hebt staan! Samen met het uiterlijk en de emotie die de MINI beide absoluut mee heeft heb ik niet voor niks wederom gekozen voor de Cooper S.

En daarmee is geen woord teveel gezegd. Er staat nu zo'n 5700 km op de teller, daarmee wil ik even aangeven dat ik veel te graag in dat wagentje rij. Als ik hem nu vergelijk met mijn vorige Cooper S dan heeft hij mijn verwachtingen Ruim (met een dikke vette rode hoofdletter R) overtroffen.

Ik was in het begin zo bang dat Hans gelijk zou krijgen met het feit dat hij "minder speels" zou zijn en dat het meer BMW was dan MINI, hét autootje met de wielen op de hoeken. Maar Hans sorry, ik moet je hier echt ongelijk in geven (ookal kan je het niet accepteren). Op de lange termijn en overall bekeken kán de R53 (op het compressor-geluidje na) echt niet aan de R56 tippen.

Maar goed, om even terug te komen op de "vergelijking". Wat er over de Yaris TS word geschreven kan ik helaas niet controleren. Zo hetzelfde geldt voor de Panda 100HP, maar dat stuk geloof ik meteen! :mrgreen:

De Swift is gewoon een leuk wagentje om te zien en vergeleken met de vorige inderdaad een enorm stuk verbeterd. Leuk om te rijden, maar een beetje te gewoon, emotieloos en niet bepaald een "head-turner". Over de Fiesta wil ik eigenlijk graag hetzelfde melden, maar met het beetje meer power (pk/nm), een verschrikkelijk saai interieur waar je niet op wil/moet letten en een merkbaar beter onderstel voor 21.000,- euro zelfs in mijn ogen een absolute winnaar. De meeste fun per euro! :wink:

Maar ja, je wil ook nog een beetje voor de dag kunnen komen en graag ELKE dag met een dikke smile instappen...
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2007, 12:04

Ik zal ooit wel aan de R56 gaan wennen, maar zolang het nog niet (technisch) hoeft dan crossen we nog ff verder met de R53 maar ik geloof ook wel dat ik op basis van mijn 3 R56-ritjes eigenlijk nog geen superoordeel mag vellen. Dat laat ik liever aan een ervaringsdeskundige zoals Kaj over. Die kent ze allebei, zowel R53 als R56 :)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2007, 12:08

Wie scant dat artikel fftjes in? :wink:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2007, 12:21

Arjan schreef:Dat laat ik liever aan een ervaringsdeskundige zoals Kaj over. Die kent ze allebei, zowel R53 als R56 :)
:oops: thanks! :mrgreen:
Arjan schreef:Wie scant dat artikel fftjes in? :wink:
Gaat niet lukken, scanner loopt weer iedere keer vast. Foto is te onduidelijk.
Afbeelding
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

mini's in gouda

15 apr 2007, 14:47

Heey Hans!
Me moeder was gister nog bij je in de winkel... Ik hoorde dat de mini's vrijdag even kennis maken :wink: Maarre de mini is dus van mijn ouders he! Ik heb zelf mijn rijbewijs nog niet eens. Maar ik ben hier lid samen met mijn vader, dus vandaar dat je misschien dacht dat de mini van mij was...
gr. kevin
Helenk
Be Mini
Be Mini

15 apr 2007, 16:35

Wat ik niet begrijp is de aanmerking op de sportstoelen, in eerdere testen werden die juist geprezen.
Ik moet zeggen dat ze goed zitten, maar niet niet zo fantastisch als de recaro's die in de vorige editie leverbaar waren.
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2007, 17:21

*gaap*

ik zal die r56 eens tot hardcore sportwagen veranderen de komende maanden :p

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”