PointBlank stelt zich voor >> 18-01: S gekocht :-D
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: PointBlank stelt zich voor
chewbacca is het geluid bij optrekken en trillen is door verlaging.
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oké,
Ik dacht vanwege de naam van een plaat van een leuke band
Ik dacht vanwege de naam van een plaat van een leuke band
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- PointBlank
- Nieuwsgierig
Bericht
Mooie S maar helaas net boven mijn budget. Ruil ook liever mijn auto in, want heb geen zin in het lange traject om mijn eigen auto zelf te verkopen.
Fun ride: MX-5 1.6 NA 1990
Daily ride: Mini Cooper S Chilli 2004
- PointBlank
- Nieuwsgierig
Bericht
We zijn gisteren bij een paar Cooper Sjes wezen kijken, maar er zat helaas geen goed exemplaar tussen. De eerste mini bleek geen cruisecontrol te hebben. En de verkoper wist niet precies waar de knoppen hiervoor normaal zouden zitten.
De andere Mini had achterop schade en het interieur was wat uitgeleeft, dus dat was hem ook niet.
Ik heb verder nog een aantal vragen, misschien dat jullie hier antwoord op kunnen geven?
- Heb een paar topics doorgekeken en kwam het verhaal van de midland en getrag versnellingbakken tegen. Klopt het dat een R53 mini altijd een Getrag bak heeft?
- Distributieketting; wanneer wordt deze normaal vervangen?
- Cruisecontrol; Zitten de bedieningsknoppen hiervoor altijd op het stuur?
Hoor het graag!
De andere Mini had achterop schade en het interieur was wat uitgeleeft, dus dat was hem ook niet.
Ik heb verder nog een aantal vragen, misschien dat jullie hier antwoord op kunnen geven?
- Heb een paar topics doorgekeken en kwam het verhaal van de midland en getrag versnellingbakken tegen. Klopt het dat een R53 mini altijd een Getrag bak heeft?
- Distributieketting; wanneer wordt deze normaal vervangen?
- Cruisecontrol; Zitten de bedieningsknoppen hiervoor altijd op het stuur?
Hoor het graag!

- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
PointBlank stelt zich voor
R53 heeft altijd al de getrag gehad. Naar mijn weten
Cruise control zitten origineel altijd op het stuur. Bij een 2-spaaks zijn er meer dan 2 knoppen aanwezig. Bij 3-spaaks zitten er knoppen op het stuur, dan heb je audio bediening en cruisecontrol.. Als deze aangesloten zitten.
Distributieketting is niet echt een vaste km-stand of tijd voor. Ligt aan de ketting/auto en gebruik
Cruise control zitten origineel altijd op het stuur. Bij een 2-spaaks zijn er meer dan 2 knoppen aanwezig. Bij 3-spaaks zitten er knoppen op het stuur, dan heb je audio bediening en cruisecontrol.. Als deze aangesloten zitten.
Distributieketting is niet echt een vaste km-stand of tijd voor. Ligt aan de ketting/auto en gebruik
Mini cooper R50 2005
- PointBlank
- Nieuwsgierig
Bericht
Kijk aan goed nieuws dus qua versnellingsbak. Hoef ik daar niet op te letten dus. Wel erg jammer dat de eerste mini, die ik gisteren gezien heb, geen cruisecontrol had, want was op zich wel een net wagentje.
Ook best vreemd om te horen dat de ketting pas vervangen hoeft te worden als hij begint te ratelen of de auto begint in te houden en dergelijke. Heb al eerder een auto gehad met distributieketting en daarbij was het normaal om hem om de zoveel kilometer te vervangen. Welliswaar bij hogere km standen, maar toch. Bij aankoop van de auto is er dus ook niet echt een pijl op te trekken
Maargoed gewoon op een ratelend geluid letten dus.
Bedankt voor je antwoorden
Ook best vreemd om te horen dat de ketting pas vervangen hoeft te worden als hij begint te ratelen of de auto begint in te houden en dergelijke. Heb al eerder een auto gehad met distributieketting en daarbij was het normaal om hem om de zoveel kilometer te vervangen. Welliswaar bij hogere km standen, maar toch. Bij aankoop van de auto is er dus ook niet echt een pijl op te trekken

Maargoed gewoon op een ratelend geluid letten dus.
Bedankt voor je antwoorden

- PointBlank
- Nieuwsgierig
Bericht
Zo, helaas laatste tijdje beetje druk geweest waardoor mini's zoeken er niet echt van kwam.
2 weken geleden ben ik nog wel even in het noorden van het land geweest, dus toen gelijk maar ook een mini bij een autohandel bekeken. Betrof een Cooper S uit 2005 welke recent uit Duitsland geimporteerd was. Prijs was wel gunstig, maar zat dan ook niks bij in (meeneemprijs dus).
Wat me opviel is beschadiging van de lak (afgebladdert) bovenop de bumper waar de motorkap op aansluit. Is dit een bekend iets van een mini?
Verder was het dopje in de grill voor de trekhaak weg. Valt deze er erg gemakkelijk uit of suggereert dit dat de auto een keer gesleept is?
Ook nog even gevraagd om een proefritje. Zat er helaas niet in want het had geregend en hij was bang dat de auto vies zou worden
Auto verkopen had ie dus niet zoveel zin in.
Voor nu dus nog steeds geen Mini. Mijn auto staat inmiddels op internet maar helaas nog geen serieuze biedingen mogen ontvangen
Automarkt ligt blijkbaar nog steeds aardig op z'n gat.
We kijken dus nog even verder.
2 weken geleden ben ik nog wel even in het noorden van het land geweest, dus toen gelijk maar ook een mini bij een autohandel bekeken. Betrof een Cooper S uit 2005 welke recent uit Duitsland geimporteerd was. Prijs was wel gunstig, maar zat dan ook niks bij in (meeneemprijs dus).
Wat me opviel is beschadiging van de lak (afgebladdert) bovenop de bumper waar de motorkap op aansluit. Is dit een bekend iets van een mini?
Verder was het dopje in de grill voor de trekhaak weg. Valt deze er erg gemakkelijk uit of suggereert dit dat de auto een keer gesleept is?
Ook nog even gevraagd om een proefritje. Zat er helaas niet in want het had geregend en hij was bang dat de auto vies zou worden

Voor nu dus nog steeds geen Mini. Mijn auto staat inmiddels op internet maar helaas nog geen serieuze biedingen mogen ontvangen

We kijken dus nog even verder.
- PointBlank
- Nieuwsgierig
Bericht
Jaja.... dan toch uiteindelijk een geschikte Cooper S gevonden

Het is een S chilli uit 2004 geworden met 85.000 km op de teller. De auto heeft oa panoramadak, Navigatie, cd-wisselaar(voor wie dit nog gebruikt) en leren interieur.
Plannen voor de auto zijn er op het moment nog niet, daar ik nog veel te blij ben met de auto
.
Uiteraard blijf ik op het forum vrolijk meekijken.
Ben tot nu toe nog veel te druk met rijden geweest dus meer foto's volgen nog.

Het is een S chilli uit 2004 geworden met 85.000 km op de teller. De auto heeft oa panoramadak, Navigatie, cd-wisselaar(voor wie dit nog gebruikt) en leren interieur.
Plannen voor de auto zijn er op het moment nog niet, daar ik nog veel te blij ben met de auto

Uiteraard blijf ik op het forum vrolijk meekijken.
Ben tot nu toe nog veel te druk met rijden geweest dus meer foto's volgen nog.
- Broekies
- Mod virus alert!
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: PointBlank stelt zich voor >> 18-01: S gekocht :-D
Wouw! Stoere bak! Helemaal mijn kleur, geniet ervan!!
- PointBlank
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: PointBlank stelt zich voor >> 18-01: S gekocht :-D
Dankje. ervan genieten ga ik zeker doen. Vanmiddag even een rondje rijden denk ik. Het weer leent zich er prima voor in ieder geval 

Onze sponsors