Graag gedaan.PeleNL schreef:Ha Che, bedankt voor de uitleg. Zelf ook vervangen, piece of cake. Jammer dat de foto's niet meer zichtbaar waren.
Peter.
DIY: Stuurbekrachtigingspomp vervangen
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Hoeveel olie is nodig om het systeem weer te vullen?
De Bentley manual heeft het trouwens over Pentosin CHF 11S (staat ook op de dop) maar merk zal niks uitmaken, als het maar CHF 11S is.
Bij de Cabrio deed de stuurbekrachtiging het soms wel en soms niet en allemaal in eén bochtbeweging. Lekker gevaarlijk sturen zo.
Ik heb nu de truuk herhaald als bij de Blauwe, schoonmaken en er een paar tikken opgegeven. Nu nog de olie wat bijvullen. Als dat niet werkt zet ik er ook een nieuwe pomp in.
De Bentley manual heeft het trouwens over Pentosin CHF 11S (staat ook op de dop) maar merk zal niks uitmaken, als het maar CHF 11S is.
Bij de Cabrio deed de stuurbekrachtiging het soms wel en soms niet en allemaal in eén bochtbeweging. Lekker gevaarlijk sturen zo.
Ik heb nu de truuk herhaald als bij de Blauwe, schoonmaken en er een paar tikken opgegeven. Nu nog de olie wat bijvullen. Als dat niet werkt zet ik er ook een nieuwe pomp in.
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
als ik me het goed kan herinneren moet je hem vullen tot de eerste ribbel.de ribbel aan de dop. dan voorzichtig 3x van links naar rechts sturen en terug. om de alles te vullen en de lucht eruit te krijgen. en dan weer bijvullen tot aan de eerste ribbel. en dat zou genoeg moeten zijn.
twijfel nog een beetje over eerste of tweede ribbel.
twijfel nog een beetje over eerste of tweede ribbel.
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Eerste ribbel vanaf de dop is max, tweede ribbel in minimum
Na schoonmaken en tikken deed de stuurbekrachtiging het vandaag beter en niet meer zo gevaarlijk maar het is nog niet helemaal goed. Ik heb bijgevuld alhoewel hij nog net niet op min. zat maar daarna nog niet mee gereden. Het zal wel op een nieuwe pomp uitdraaien vrees ik.
Na schoonmaken en tikken deed de stuurbekrachtiging het vandaag beter en niet meer zo gevaarlijk maar het is nog niet helemaal goed. Ik heb bijgevuld alhoewel hij nog net niet op min. zat maar daarna nog niet mee gereden. Het zal wel op een nieuwe pomp uitdraaien vrees ik.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hee luitjes, tijdje geleden dat ik gepost heb maar ik blijf regelmatig verzoekjes ontvangen vanwege de foto's bij dit topic.
Ik heb ze tijdelijk op een picasalink gezet dus voor de geinteresseerden even puzellen welke foto's bij welke post horen.
Wellicht dat iemand (webmeester?) ze even kan overnemen want over een tijdje haal ik ze er weer af.
Howdoewanne!
Klikkerdeklik
Ik heb ze tijdelijk op een picasalink gezet dus voor de geinteresseerden even puzellen welke foto's bij welke post horen.
Wellicht dat iemand (webmeester?) ze even kan overnemen want over een tijdje haal ik ze er weer af.
Howdoewanne!
Klikkerdeklik
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Vandaag ook de pomp onder de Blauwe uitgehaald en dat ging goed dankzij deze DIY waarvoor dank.
Morgen de nieuwe halen en deze terugbrengen want er zit 60 Euro statiegeld op.
Voor het loshalen van de toevoerslang heb ik nog wel een tip.
Als je geen al te dikke hand/arm hebt (en hij is lang genoeg) kun je van bovenaf de slang van de pomp trekken door met je arm achterlangs het motorblok te gaan. Is niet makkelijk maar heeft als voordeel dat je na lostrekken van de slang meteen de slang naar rechts kan doen om de vloeistof in een klaarstaande bak te laten lekken. Minder geknoei dus, beter zo dan onder de auto liggen en alles over je heen krijgen als je de slang los trekt omdat de vloeistof via het chassis alle kanten op loopt.
Morgen de nieuwe halen en deze terugbrengen want er zit 60 Euro statiegeld op.
Voor het loshalen van de toevoerslang heb ik nog wel een tip.
Als je geen al te dikke hand/arm hebt (en hij is lang genoeg) kun je van bovenaf de slang van de pomp trekken door met je arm achterlangs het motorblok te gaan. Is niet makkelijk maar heeft als voordeel dat je na lostrekken van de slang meteen de slang naar rechts kan doen om de vloeistof in een klaarstaande bak te laten lekken. Minder geknoei dus, beter zo dan onder de auto liggen en alles over je heen krijgen als je de slang los trekt omdat de vloeistof via het chassis alle kanten op loopt.
- Cablerichy
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Velp
Bericht
Re: DIY: Stuurbekrachtigingspomp vervangen
Ik heb wel een vraagje, het miauwen van mijn stuurpomp daar heb ik vrede mee, maar dat het zo zwaar is om te sturen, heeft dat dan geen verband?
Now: Mini Cooper Chilli 2002
~~~~~~~~~~~~
past:
- VW Passat 2.0 TDI DSG 140PK Highline 2005
- VW Passat Variant ex-Basis TDI, 135 pk 2001. (JD chip)
- VW Passat Limo Comfortline TDI, 105 pk 1998.
~~~~~~~~~~~~
past:
- VW Passat 2.0 TDI DSG 140PK Highline 2005
- VW Passat Variant ex-Basis TDI, 135 pk 2001. (JD chip)
- VW Passat Limo Comfortline TDI, 105 pk 1998.
- darkevo
- One wheel wonder
- Locatie: Zwaanshoek
Bericht
Re: DIY: Stuurbekrachtigingspomp vervangen
UP. Is dit kabeltje (aansturing fan) standaard verwerkt in de Mini van 2002 onwards?
Mini Cooper One. Salt. Pepper White.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Gp0029
- Mod virus alert!
Bericht
Re: DIY: Stuurbekrachtigingspomp vervangen
Hoe lang ben je ongeveer bezig geweest Marcel? was voor jou de eerste keer toch?
Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors