Heeft iemand ervaring met Blue One 95 brandstof?

De 2e generatie vanaf 2006
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Heeft iemand ervaring met Blue One 95 brandstof?

16 dec 2013, 13:35

Toch even nuanceren! Het klopt wel wat je zegt. Een minimale hoeveelheid van natte ethanol is beter voor aluminium en magnesium onderdelen in auto's. Maar... dit gaat uit van ongeveer 2% en niet de ruim 4% die met testen gemeten is in bijvoorbeeld de Argos producten.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2013, 14:37

Ja zie, dat is wat ik bedoelde. Met natte ethanol gooi je echt geen water in je tank hoor.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2013, 15:06

Wilcoos schreef:Toch even nuanceren! Het klopt wel wat je zegt. Een minimale hoeveelheid van natte ethanol is beter voor aluminium en magnesium onderdelen in auto's. Maar... dit gaat uit van ongeveer 2% en niet de ruim 4% die met testen gemeten is in bijvoorbeeld de Argos producten.
Houdt dus in dat de fabrikant uit zijn nek kletst?
Daar geven ze duidelijk aan (zie pagina 1) dat bij hogere concentraties natte ethanol het juist de corrosie tegengaat die droge ethanol veroorzaakt...
Mag volgens Blue One tot 6% water bevatten dan die natte Ethanol.

En diverse onderzoeken zouden dat dan bevestigen en neem aan dat dat dan ook zo is, anders helpen ze zichzelf ten gronde natuurlijk.

Als je het tenminste hebt over de eventuele schade aan aluminium, magnesium, rubber, etc....
Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2013, 15:44

Ik zeg niet dat ze uit hun nek kletsen oid. Maar het is wel een discussie punt. Waarom doen de gerenommeerde merken dit met bijvoorbeeld E10 ook niet? Zou de E10 een stuk goedkoper maken, want het drogen van de ethanol naar een bepaald percentage is kostbaar. Het klopt dat water enigszins de corrosie tegen gaat, hierdoor is ook de norm bijgesteld naar zo een 2%. Argos geeft aan dat er max 4,9% in zit.

Ik vind die 4,9% dus best veel... Snap dat je daardoor een goedkopere brandstof kan maken, maar voor mij blijft het gewoon champagne met een waterig smaakje :P
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2013, 16:14

Ok man, duidelijk! :bier

Ik ga binnenkort maar eens proberen wat het doet, Ultimate met een paar liters ethanol van de Action....

:D
Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 jan 2014, 16:41

ajede schreef:Ok man, duidelijk! :bier

Ik ga binnenkort maar eens proberen wat het doet, Ultimate met een paar liters ethanol van de Action....

:D
Niet erg veel, als tenminste je ecu nu niet de ontsteking verlaat(door kloppen/egt). Doet hij dat wel, dan win je timing terug met ethanol en daardoor win je vermogen TERUG. Als je echt gebruik wilt maken van ethanol moet je opnieuw de software schrijven(vervroegen onsteking, meer druk, meer brandstof).

Ook moet je erop letten hoeveel brandstof de ecu nu extra inspuit, niet dat je buiten de regelmogelijkheid valt=arm lopen= :'(

2-3ltr/volle tank is voldoende, met extra tuning hou ik het op 5ltr zomer E85.

O ja, buiten het feit dat de ethanol een hogere klopvastheid heeft, zorgt het water voor de koeling en reiniging in het blok wanneer het verdampt. Dus gewoon spa blauw tanken! :D
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

19 jan 2014, 14:44

Ooit een keer getankt met m'n vorige auto (twingo uit 2013), maar reed voor geen meter meer. Storingslampje ging steeds branden, vermogen weg (voor zover het er al inzat :lol: ) en het verbruik was ook beroerd :?

Met m'n Mini durf ik 't niet te tanken, gewoon normale 95 of beter. :wink:
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2014, 14:46

Ultimate + ethanol is beter :mrgreen:
EdwinN
Enthousiast
Enthousiast

10 feb 2014, 00:19

Na de verhalen over BP Ultimate en het effect van andere brandstoffen in een R56S eens even gaan kijken waar bij mij in de buurt BP zit. Blijken ze ook BP Ultimate 102 te hebben. Wist niet dat ze ook 102 in NL verkochten. Ga van de week eens kijken als de tank leeg is of ze daadwerkelijk BP Ultimate 102 hebben en dan de tank eens opvullen en kijken hoe dat rijdt.

Nog een vraagje over Ethanol bijvoegen daaarvan kan je dus gewoon 4 à 5 liter op een volle tank in je benzinetank gooien?
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

10 feb 2014, 19:50

Dat is voor mij ook nieuw. Weet wel dat de Gulf Challenger benzine verkoopt, daar zit naar mijn weten octaan 100 in. In Duitsland heb je bij de Aral ook octaan 102.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 feb 2014, 21:53

BP is lang geleden al begonnen met uitleveren van Ultimate met een hoger octaan, maar omdat niet iedereen het had is er geen ruchtbaarheid aan gegeven. Verder is BP volgens mij gewoon Aral, dus denk dat de 102 hetzelfde is, en dat is cool ;)

Je kan verder inderdaad gewoon 10% mengen.

4a5 liter erbij past niet in een volle tank :mrgreen:
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

10 feb 2014, 22:16

Hij wil de liters ook niet in de benzinetank maar op de volle tank gooien... :mrgreen:
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 feb 2014, 16:54

UKRyan schreef:Dat is voor mij ook nieuw. Weet wel dat de Gulf Challenger benzine verkoopt, daar zit naar mijn weten octaan 100 in. In Duitsland heb je bij de Aral ook octaan 102.
Ik weet niet of de Challenger nog steeds octaan 100 is. Dat was de benzine die ik vroeger ook tankte, prima spul. Ik denk dat ik nu overstap op E10. Is bij inzien wel makkelijker dan mengen..

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”