Afgelopen weekend hebben mijn ouders een ‘nieuwe’ MINI gekocht! Het is een Hyper blue R53 geworden uit 2005 en ik heb het geluk dat ik hier ook in mag rijden. De auto heeft ongeveer 80.000 kilometer gelopen, dus dit valt erg mee voor een auto uit dit bouwjaar. De leukste opties:
- lederen bekleding
- stoelverwarming
- chrono pakket
- harman kardon
- Regen/licht sensor
- LSD
- Xenon verlichting
- Verstralers
- JCW tuningskit

Een vraag waar ik echter nog mee zit is of het een Cooper S is of misschien toch een JCW? De auto is aan ons verkocht als zijnde een S, maar de uiterlijke kenmerken doen vermoedden dat het om een JCW gaat. Er zit geen certificaat bij, maar onder de motorkap zit wel een typeplaatje met een Works kitnummer. De MINI dealer waar de auto altijd in onderhoud is geweest kon deze kit echter niet terugvinden, dus het blijft nog even de vraag wat we nou precies gekocht hebben. Hoe dat ook is het een hele mooie auto en gaan we er van genieten, dat is tenslotte het belangrijkste!

De groene Cooper zal ook nog blijven, hier rijdt mijn moeder dagelijks in en heeft toch wat meer comfort. De R53 zal meer als hobby auto worden gebruikt en in theorie zou hier ook meer aan gemod kunnen worden.

Aankomende zaterdag kunnen we de MINI ophalen en ik kan echt niet wachten! De R53 reageert een stuk feller dat de R56 Cooper en het geeft een hele andere rijbeleving. Van te voren had ik hier natuurlijk al een hoop over gelezen, maar nu ik het zelf ervaren heb kan ik bevestigen dat daar niks over gelogen is! Hier een paar slechte foto’s die ik snel had gemaakt, betere komen er later natuurlijk op.