Ward - Hyper Blue R53 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Ward - Hyper Blue R53 JCW

16 dec 2013, 11:44

Beste MINI rijders.

Afgelopen weekend hebben mijn ouders een ‘nieuwe’ MINI gekocht! Het is een Hyper blue R53 geworden uit 2005 en ik heb het geluk dat ik hier ook in mag rijden. De auto heeft ongeveer 80.000 kilometer gelopen, dus dit valt erg mee voor een auto uit dit bouwjaar. De leukste opties:

- lederen bekleding
- stoelverwarming
- chrono pakket
- harman kardon
- Regen/licht sensor
- LSD
- Xenon verlichting
- Verstralers
- JCW tuningskit :D

Een vraag waar ik echter nog mee zit is of het een Cooper S is of misschien toch een JCW? De auto is aan ons verkocht als zijnde een S, maar de uiterlijke kenmerken doen vermoedden dat het om een JCW gaat. Er zit geen certificaat bij, maar onder de motorkap zit wel een typeplaatje met een Works kitnummer. De MINI dealer waar de auto altijd in onderhoud is geweest kon deze kit echter niet terugvinden, dus het blijft nog even de vraag wat we nou precies gekocht hebben. Hoe dat ook is het een hele mooie auto en gaan we er van genieten, dat is tenslotte het belangrijkste! :rijden

De groene Cooper zal ook nog blijven, hier rijdt mijn moeder dagelijks in en heeft toch wat meer comfort. De R53 zal meer als hobby auto worden gebruikt en in theorie zou hier ook meer aan gemod kunnen worden. :D Er komen binnenkort in ieder geval witte bonnet stripes en witte spiegelkappen op, eventuele andere mod’s zijn we nog niet over uit. Van mij mag ie ook wel een stukje omlaag, maar daar denken mijn ouders anders over, dus hier moet nog wat onderhandeld worden. :wink:

Aankomende zaterdag kunnen we de MINI ophalen en ik kan echt niet wachten! De R53 reageert een stuk feller dat de R56 Cooper en het geeft een hele andere rijbeleving. Van te voren had ik hier natuurlijk al een hoop over gelezen, maar nu ik het zelf ervaren heb kan ik bevestigen dat daar niks over gelogen is! Hier een paar slechte foto’s die ik snel had gemaakt, betere komen er later natuurlijk op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ward op 09 dec 2016, 14:23, 8 keer totaal gewijzigd.
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Ward - Hyper Blue R53 (JCW?)

16 dec 2013, 11:50

gefeliciteerd jonge!:D
tenminste... met dat je erin mag rijden! hahah:D

succes met slapen de aankomende dagen!:D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 dec 2013, 14:37

Dat is een fraai exemplaar! Veel rijplezier gewenst.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2013, 15:28

Ik citeer even "Daveke" uit een ander topic.....

Als er een JCW plaatje op de motor zit, een JCW uitlaat, een JCW filter en blauwe injectoren is het een echte JCW. Aan de charger en cilinderkop zie je het nl niet. Plaatjes, bumpers en de hele boel is leuk maar betekent zo veel niet. Als je het echt wil zeker wil weten moet er een sticker op de ecu zitten, dan heeft ie ook de correcte software namelijk. Certificaten heeft bij lange na niet iedereen, en dat is meer een aardigheidje. Je kan het aan andere dingen net zo makkelijk herleiden ;)

Denk dat je hiermee wel moet kunnen herleiden wat het is....

Succes!
:bier
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2013, 15:57

Gefeliciteerd man!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
SL65
One wheel wonder
One wheel wonder

16 dec 2013, 16:15

Mooie Mini, zou persoonlijk wel de spiegelkappen met Engelse vlag erop houden.
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2013, 18:50

Mooie waggie hoor! :)
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2013, 19:17

Thanks Guys voor de leuke reacties! :D

@ajede: Ja dat bericht had ik ook al gelezen. Ik ben alleen niet zo technisch en zou dus niet weten hoe ik kan zien of er een JCW ecu en injectoren in zitten. Wat ik zo kon zien onder de motorkap zag het er uit als een JCW, dus met luchtfilter, jcw kap over de SC en een plaatje met kitnummer:

Afbeelding

Het lijkt ook alsof er een JCW uitlaat onder zit, maar dit kunnen ook alleen de sierstukken zijn geweest...

Kortom ik kan er nu nog niet achter komen. Zaterdag zal ik hem nog eens goed bekijken als ie hier thuis staat :D
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2013, 19:19

SL65 schreef:Mooie Mini, zou persoonlijk wel de spiegelkappen met Engelse vlag erop houden.
Ja ieder z'n ding. Ik vind de union jack spiegelkappen ook niet echt lelijk, maar deze zijn een beetje geel verkleurd en ik vind wit persoonlijk toch mooier :wink:
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

16 dec 2013, 20:07

Bij deze nogmaals gefeliciteerd, Ward!
Super auto in de juiste kleur! :wink:
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 dec 2013, 20:11

Dit is een Works, bijna zonder twijfel ;)
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 dec 2013, 20:20

Lucky bastard, een echte Works op de kop getikt.
Uhr
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2013, 20:28

Daveke-Orranje schreef:Dit is een Works, bijna zonder twijfel ;)
Waar zie je dat aan? Het plaatje is van internet, maar zo ziet het er wel uit

Terug naar “Show your ride”