Al een tijdje heb ik een probleem met de brandstofmeter van onze R50 uit 2001. Als ik hem helemaal vol heb getankt blijft hij op 3 kwart staan en als ik hem dan de eerstvolgende keer weer start blijft hij dood liggen en brand ook het rode "benzine bijna op" lampje. Dit terwijl er nog maar 45 km op de dagteller staat. Ik heb inmiddels de aansluiting op de tank, onder de ronde plaat onder de achterbank aan de bestuurderskant, los gehad en helemaal schoon gemaakt. De brandstofpomp draait gewoon.
Als ik dan soms weer start dan ineens springt de meter wel weer omhoog. Dit is erg irritant omdat ik geen betrouwbare indicatie meer heb.
Wie kan mij zeggen wat er aan de hand kan zijn en heeft de oplossing om dit euvel te fixen.
Alvast bedankt,
Brandstofmeter heeft kuren, wie weet oplossing?
- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Delfzijl
Bericht
Brandstofmeter heeft kuren, wie weet oplossing?
Laatst gewijzigd door Roady01 op 23 dec 2013, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud to be a Mini Cooper driver.......
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Brandstog meter heeft kuren, wie weet oplossing?
Aan de pomp zit de niveaumeter misschien is die stuk?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Cablerichy
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Velp
Bericht
Re: Brandstofmeter heeft kuren, wie weet oplossing?
dat had ik tot nu toe 2 x gehad, en dan gaat die naald tergend langzaam naar boven... ik moest toen van Velp naar Lelystad, helemaal vol gegooid in Velp, aangekomen in Lelystad stond die helemaal bovenaan (ja de naald dan)
Daarna nog een week later, 1 x gebeurd en tot nu (maand verder) niet meer gebeurt.
Weet ook bij god niet wat het is.
Daarna nog een week later, 1 x gebeurd en tot nu (maand verder) niet meer gebeurt.
Weet ook bij god niet wat het is.
Now: Mini Cooper Chilli 2002
~~~~~~~~~~~~
past:
- VW Passat 2.0 TDI DSG 140PK Highline 2005
- VW Passat Variant ex-Basis TDI, 135 pk 2001. (JD chip)
- VW Passat Limo Comfortline TDI, 105 pk 1998.
~~~~~~~~~~~~
past:
- VW Passat 2.0 TDI DSG 140PK Highline 2005
- VW Passat Variant ex-Basis TDI, 135 pk 2001. (JD chip)
- VW Passat Limo Comfortline TDI, 105 pk 1998.
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Brandstofmeter heeft kuren, wie weet oplossing?
je kan evt de pompen uit de tank halen en kijk/voel of de vlotters stroef bewegen. Als je een beetje handig bent met een multi meter kan je weerstand van de vlotters meten, als de weerstand wordt onderbroken weetje dat daar je probleem in zit
groet, Manick
groet, Manick
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors