Stabilisatiestang onderzijde

Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Stabilisatiestang onderzijde

24 dec 2013, 12:41

Weet iemand de diameter maten van de OEM stabilisatie stangen Gen 2?

- Standaard Cooper S
- Sportonderstel
- JCW onderstel

Kan zo snel ff niks vinden.
Uhr
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Stabilisatiestang onderzijde

24 dec 2013, 21:35

Hoi,

Ik had een OEM sportonderstel stabi en die was geloof ik 18 mm, ik heb hem bij Beek laten vervangen voor een dikkere en die is 22 mm dik van Whiteflex echt een aanrader want je merkt het echt.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 dec 2013, 21:37

Standaard: 16-17mm
JCW: 18mm
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 dec 2013, 21:41

Dikte alleen zegt trouwens niets... Je hebt hol, massief, verstelbaar, materiaal enz.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 dec 2013, 21:57

Wilcoos schreef:Standaard: 16-17mm
JCW: 18mm
Ok dat wist ik niet weet wel dat hij 18 mm is want dat heb ik een keer voor Rob opgemeten. Dus ik kan hem te koop zetten als JCW stabi?

En deze heb ik destijds gekocht

http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 46&model=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 dec 2013, 22:13

Sport kan hetzelfde zijn als JCW. Weet niet of daar verschil in zit.
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 dec 2013, 22:51

Waarom bestaan er holle versies? Is dit alleen om gewichtsbesparing? Beek heeft er aardig wat te koop, wel flink aan de prijs :S
Uhr
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 dec 2013, 23:56

Omdat iemand denkt dat hol beter is, een ander merk denkt massief.

De vraag blijft altijd; wat wil je er mee bereiken, of welke klachten heb je nu en denk je met een dikkere stabi op te lossen? En hoe ziet je onderstel er nu uit? Het is allemaal mooi spul, maar te dik is ook niet goed. 22mm is naar mijn idee echt to much.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2013, 00:07

Wilcoos schreef:Omdat iemand denkt dat hol beter is, een ander merk denkt massief.

De vraag blijft altijd; wat wil je er mee bereiken, of welke klachten heb je nu en denk je met een dikkere stabi op te lossen? En hoe ziet je onderstel er nu uit? Het is allemaal mooi spul, maar te dik is ook niet goed. 22mm is naar mijn idee echt to much.
Als ik heel eerlijk ben merkte ik met de JCW voorveerbrug niet zo schokkend verschil dus heb wel lopen twijfelen over achter wat info ingewonnen her en der En ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb ik merk dat verschil veel meer dan met de voorveerbrug dus ik vind het een aanrader en ik heb trouwens een 20 mm :oops: anders werd het 24 en dat werd naar mijn smaak teveel van het goede. En ik heb hem op de middelste stand staan dus hij kan nog wat verder
Afbeelding

Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 dec 2013, 00:11

Waarom zou 24mm too much worden? Des te strakker des te beter zou je toch zeggen?
Uhr
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2013, 00:13

Behalve als het zo strak is dat het pijn gaat doen :lol:

Maar dan gaat het wel erg stug/ stek worden hoor voor een dailydrive
Afbeelding

Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2013, 00:22

Erjen schreef:Waarom zou 24mm too much worden? Des te strakker des te beter zou je toch zeggen?
Wat moet er strakker worden dan? Het effect houd natuurlijk ergens op. En dan nog is de vraag, is die 24mm hol of massief en is hij verstelbaar? Misschien haal je met die 20mm wel hetzelfde effect als die 24mm die anders van opzet is.

(Nu heeft Casper het denk over beide van whiteline)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2013, 13:19

Wilcoos schreef:
Erjen schreef:Waarom zou 24mm too much worden? Des te strakker des te beter zou je toch zeggen?
Wat moet er strakker worden dan? Het effect houd natuurlijk ergens op. En dan nog is de vraag, is die 24mm hol of massief en is hij verstelbaar? Misschien haal je met die 20mm wel hetzelfde effect als die 24mm die anders van opzet is.

(Nu heeft Casper het denk over beide van whiteline)

Ja klopt ik heb hem van Whiteline en na de 20 komt 24 en dat vond iets te veel van het goede wat Wilcoos zegt, en ik heb het er met PJV over gehad want die had er toen al een. De die had er goede ervaringen mee. Dus toen ik bij Beek was om me aoto te laten uitlijnen na het plaatsen van de schroefset heb ik die toen laten monteeren.
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”