Wilcoos R56 PW fJCW! -> R60...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
minidos
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Wilcoos R56 PW fJCW!

24 dec 2013, 19:09

Ha Wilcoos, ik zag je mini vanmiddag de parkeerplaats in oosterheem in rijden. Mooi ding! Heb hem wel even nagestaard :) lekker laag, stond er van versteld dat hij die garage in kan. Hoe ver verlaagd is hij? Zelf heb ik een afspraak staan om in januari bij Beek 3cm te verlagen met eibach. Liever ga ik nog lager, maar vrees voor bumperschade bij drempels en garages....
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 dec 2013, 19:18

Ik heb die van mij ook 3 cm verlaagd Minidos. Is prima te doen met de hobbels. Lager wordt idd een probleem, vooral de hobbels om erven in te gaan gaat lastig worden. Ik zou adviseren om 12 mm spacers achter te doen en 7 voor.

En Wilco, post eens wat kekke foto's van je JCW hoe die er nu bij staat, ben benieuwd!
Uhr
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 dec 2013, 19:27

Super dat het (waarschijnlijk) gratis is opgelost!! Dat zijn de betere reparaties.... :mrgreen:

minidos schreef:Ha Wilcoos, ik zag je mini vanmiddag de parkeerplaats in oosterheem in rijden. Mooi ding! Heb hem wel even nagestaard :) lekker laag, stond er van versteld dat hij die garage in kan. Hoe ver verlaagd is hij? Zelf heb ik een afspraak staan om in januari bij Beek 3cm te verlagen met eibach. Liever ga ik nog lager, maar vrees voor bumperschade bij drempels en garages....
Heb die van mij nu zo'n 4cm lager geschroefd staan en kan prima overal overheen. Hoef eigenlijk nooit ergens schuin over of iets, want dat haat ik evenals schuurgeluiden! :''O

Maar de Mini staat bij mij op 17 inch met 205-45 en als je 18 inch rijdt met 215-35 staat ie ook een kleine 6mm lager en dat kan een hoop schelen... verschil zal zelfs ietsje groter zijn als je bij 18 inch op 8J breedte rijdt ivm 7J bij de 17 inch.

Zou zelf niet (meer) voor alleen Eibach veren gaan, heb dat er ook onder gehad, maar dan is/wordt je auto echt een plank!

:bier
Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 dec 2013, 20:57

minidos schreef:Ha Wilcoos, ik zag je mini vanmiddag de parkeerplaats in oosterheem in rijden. Mooi ding! Heb hem wel even nagestaard :) lekker laag, stond er van versteld dat hij die garage in kan. Hoe ver verlaagd is hij? Zelf heb ik een afspraak staan om in januari bij Beek 3cm te verlagen met eibach. Liever ga ik nog lager, maar vrees voor bumperschade bij drempels en garages....
Weet je zeker dat je die Mini nagestaard hebt en niet wat anders? :mrgreen:
Ik hoorde het inderdaad, volgens mij heb ik je ook wel eens zien rijden in de buurt.

Die garage gaat makkelijk, kan nog wel lager. De wielbasis is niet zo heel groot, dus zo heel snel loopt het niet ergens op aan. Hij moet zelfs achter nog iets lager, staat een beetje voorover.

Ik zou ook niet voor alleen veren meer gaan, maar op die bimmer toch weer alleen Eibach veren. En daar bevalt het goed moet ik zeggen.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 dec 2013, 21:03

Erjen schreef:Ik heb die van mij ook 3 cm verlaagd Minidos. Is prima te doen met de hobbels. Lager wordt idd een probleem, vooral de hobbels om erven in te gaan gaat lastig worden. Ik zou adviseren om 12 mm spacers achter te doen en 7 voor.

En Wilco, post eens wat kekke foto's van je JCW hoe die er nu bij staat, ben benieuwd!
Heb weinig recente foto's van het totaal, komen in januari denk wel :D
minidos
One wheel wonder
One wheel wonder

25 dec 2013, 12:53

Wilcoos schreef:
Weet je zeker dat je die Mini nagestaard hebt en niet wat anders? :mrgreen:
Ik hoorde het inderdaad, volgens mij heb ik je ook wel eens zien rijden in de buurt.

Die garage gaat makkelijk, kan nog wel lager. De wielbasis is niet zo heel groot, dus zo heel snel loopt het niet ergens op aan. Hij moet zelfs achter nog iets lager, staat een beetje voorover.

Ik zou ook niet voor alleen veren meer gaan, maar op die bimmer toch weer alleen Eibach veren. En daar bevalt het goed moet ik zeggen.
Oké oké, uiteraard was ik verrast dat iemand naar me zwaaide vanuit de mini en dubbel verrast dat het ook nog eens de leidster van mijn dochter bleek te zijn. Niet verwacht, maar leuk om te weten. Heb ondertussen wat gelezen over je mods. Is de bilstein schroefset niet harder afgeveerd dan verlagingsveren met standaard dempers op je bimmer? Lees hier en daar dat bilstein namelijk best hard is.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2013, 14:19

Klopt deze bilstein is best hard, maar ik vind het best fijn. Je mag testen ;)

Eibach veren op een bmw is niet te vergelijken, heb H&R veren gehad op de mini maar dat vond ik niets.
minidos
One wheel wonder
One wheel wonder

25 dec 2013, 20:49

Nou....ik kom graag een keer testen zodat ik wat meer gevoel krijg voor de verschillen. Van Beek begreep ik dat het verlagen met veren of met schroefset qua hardheid geen verschil maakt. Hard is hard. Eventueel kon ik voor Cobra veren gaan, want die zijn iets comfortabeler. Maar als ik voor de beleving ging ik gewoon voor eibach moet gaan. Met die info is voor mij het enige argument om voor een schroefset te gaan is om de hoogte af te kunnen stellen. Maar staat dus los van de feeling aan het stuur. Maar ergens denk ik ook dat het allemaal niet zo zwart wit kan zijn. Kortom, ik kom dus graag een keer testen. Stuur ik je een PM van het weekend!
minidos
One wheel wonder
One wheel wonder

25 dec 2013, 21:16

Erjen schreef:Ik heb die van mij ook 3 cm verlaagd Minidos. Is prima te doen met de hobbels. Lager wordt idd een probleem, vooral de hobbels om erven in te gaan gaat lastig worden. Ik zou adviseren om 12 mm spacers achter te doen en 7 voor.

Hè Erjen,

De spacers zit al goed. Heb 16 achter en 7 voor. overgehouden van de vorige eigenaren. Hoe ervaar jij de hardheid van verlagingsveren? Trilt elke hobbel in je dashboard door? dat overal op gegeven moment kraakjes en piepjes uit je interieur komen! Dat lijkt me wel irritant.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 dec 2013, 11:16

Veren of schroefset maakt wel degelijk verschil. Klaas kan lullen wat 'ie wil, praktijk pakt toch heel anders uit. Je kan beter op de ervaringen afgaan van de mensen die er daadwerkelijk mee rondrijden.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 dec 2013, 11:25

Minidos; veren maakt het geheel vrij stug. Je voelt wel elke hobbel zitten. Maar het rijd erg strak. Ik heb ook een rondje in Casper z'n bollide gemaakt. Hij heeft een Cobra Evo-R schroefset. Ik stond echt versteld hoe comfortabel dat was, en hij staat nog stukken lager op z'n ankers.

Extra kraakjes in het interieur heb ik niet na het verlagen. Wel dat het met 16mm spacers verschrikkelijk aanloopt achter. Ik ga weer terug naar 12mm.

Veren zijn een goedkope optie, ik heb er zelf een beetje spijt van en had gelijk aan de schroefset gemoeten. Maarja, die zijn stevig aan de prijs, op de Cobra Evo-1 na.

Weet niet precies wat nou het verschil is tussen Evo-1, Evo-3 en Evo-3R. Als iemand dat even kan uitleggen, graag. Mush?
Uhr
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 dec 2013, 11:35

Evo1 is top setje voor laag en prima wegligging. Evo3 is naast in hoogte ook in hardheid (rebound) instelbaar (12 standen, zowel voor als achter. Achter upside down zodat je ook in gemonteerde toestand de hardheid kan instellen, dit in tegenstelling tot bijv KW) en heeft een sportiever karakter dan de evo1. EvoR is evo3 alleen dan nog uitgebreid met camberplaten.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

26 dec 2013, 11:35

paola heeft een fiat 500 met cobra veren en die is zo f**k hard zeg ! ik heb een schroefset en sta vrij laag en vind mijn auto helemaal niet hard.
Afbeelding
minidos
One wheel wonder
One wheel wonder

26 dec 2013, 11:36

Waarom heb je er beetje spijt van? Had je meer comfort willen overhouden? Voor mij klinkt strak rijden precies als de "kartfeeling" die ik zoek. Betekent dat die evo r comfortabeler is maar daarmee ook dat het minder strak was?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

26 dec 2013, 11:37

nee kart gevoel heb je met alle verlagingen maar het stugge van alleen veren gaat je op den duur erg tegenstaan en waarschijnlijk wil je na een tijdje toch weer wat lager dus betekent dubbel kosten ;)
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”