Hallo Iedereen!
Rijd nu al een paar maanden met m'n AP schroefset rond, naar alle tevredenheid. Rijdt soepeler dan originele vering.
Nu heb ik er zo'n 2000 km mee gereden en is de set naar mijn mening volledig nagezakt. Heb hem gisteren een paar slagen omhoog gedraaid. Ik heb de hoogte aan achterzijde exact gelijk gehouden, waarbij ik schroefdraad heb gemeten onder de stelring. Nu viel me op dat de auto aan bestuurderszijde 0.5 tot 1 cm lager ligt dan aan passagierszijde. Je ziet het optisch ook wel. Ik meet in dit geval tot de spatbordrand.
Komt jullie dit bekend voor? Mag ik dit optisch bijstellen door achterzijde bijrijderskant nog wat naar beneden te draaien? Of moet ik het aantal CM schroefdraad altijd gelijk houden?
Rijhoogte schroefset afstellen
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
- TGrift
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Rijhoogte schroefset afstellen
Het mooiste is 1 keer helemaal uitwegen/ op hoogte zetten. Dat kost plm 200 maar dan is ie helemaal 25/25/25/25% gelijke druk en hoogte in balans. Beter wordt het niet[THUMBS UP SIGN]
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Nee, ik ben geen kapper....
thanks voor je tip! Stel dat ik daar geen behoefte aan heb, hoe kan ik het dan zelf bijna perfect krijgen?
En dus de hamvraag: Moet ik het aantal CM's schroefdraad onder de stelring altijd gelijk houden?
En dus de hamvraag: Moet ik het aantal CM's schroefdraad onder de stelring altijd gelijk houden?

- TGrift
- Leerling Mini lid
Bericht
Nee dan kun je beter een vast punt die links en rechts gelijk zit ten opzichte van een vlakke ondergrond opmeten dat komt dan aardig dicht in de buurt van uitwegen
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zitten verschillen in de sterkte van de veer, dus het schroefdraad (of de veer) meten is een leuke start maar zoals je nu zelf merkt niet voldoende.
Goed uitwegen doe je trouwens als je zelf in de auto zit, dus met jouw gewicht erbij
Voor straatgebruik zal je het verschil niet heel snel merken, ook omdat hij weer vrij snel niet meer klopt, je moet dus een paar keer per jaar na meten om te kijken of het nog klopt.
Vlakke ondergrond, en vast punt van de auto meten is meestal wel een goede benadering.
Goed uitwegen doe je trouwens als je zelf in de auto zit, dus met jouw gewicht erbij

Vlakke ondergrond, en vast punt van de auto meten is meestal wel een goede benadering.
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Nee, ik ben geen kapper....
Wat zou een mooi vast punt zijn van de auto? De spatbordranden lijken me ook niet helemaal symmetrisch altijd?

- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hmm, spatbordrand wordt veel gebruikt, maar je hebt idd wel een punt dat die ook niet altijd helemaal ok is. Misschien iets onder de auto?
- TGrift
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik zou een punt pakken waar de onderste draagarmen aan het subframe vastzitten zowel voor als achter die zullen links en rechts op gelijke hoogte onder de auto zitten
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar toch ga ik denk kijken of ik hem van het voorjaar niet kan laten uitwegen. Ben wel eens nieuwsgierig wat dat brengt 

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Uitwegen is voor het weggedrag natuurlijk het beste (al vraag ik me af of dit goed merkbaar is bij straatgebruik…), maar voor zover ik begrepen heb wil het niet zeggen de auto dan aan alle 4 de kanten precies op gelijke hoogte staat. Het optische wordt ondergeschikt gesteld aan het functionele. Er wordt omhoog/omlaag geschroefd totdat de druk aan alle 4 de kanten vrijwel gelijk is. De rijhoogte kan dan wel variëren.
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat klopt, er wordt naar de gewichtsverdeling gekeken. Daarom moet je de auto eigenlijk ook uitwegen met de berijder erin. Maar denk wel dat je heeeel zwaar moet zijn wil het duidelijk zichtbaar zijn 

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Uitwegen is, vind ik, alleen echt nodig als je er constant mee op het circuit rijdt en je op jacht bent naar de laatste paar 1000e van een seconde. Voor de rest is het zonde van je geld.
Voor straat en fungebruik volstaat het om 'm optisch op gelijke hoogte te zetten. Dan kan je natuurlijk tot de laatste mm gaan nameten, maar belangrijker is dat 'ie voor het oog rondom op gelijke hoogte staat.
Ik heb ook een keer m'n MINI laten uitwegen, merkte totaal geen verschil en optisch zag het er niet uit. Dus na twee weken de boel weer goed gezet. Puur weggegooid geld.
Voor straat en fungebruik volstaat het om 'm optisch op gelijke hoogte te zetten. Dan kan je natuurlijk tot de laatste mm gaan nameten, maar belangrijker is dat 'ie voor het oog rondom op gelijke hoogte staat.
Ik heb ook een keer m'n MINI laten uitwegen, merkte totaal geen verschil en optisch zag het er niet uit. Dus na twee weken de boel weer goed gezet. Puur weggegooid geld.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Dat dus, wat hier boven staat. Heb hem goed laten uitlijnen bij Beek is in principe voldoende.
Maar hij gaat er niet stuk van dus kwaad kan het niet

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben het wel eens met wat Rob zegt, het is dat ik de mogelijkheden heb, maar zou er zelf ook niet (dik) voor gaan betalen. Paar goede rubbers merk je meer van, die ga ik binnenkort dus allemaal eerst vervangen.
Heb nog wel ergens een uitlijn rapportje van Beek...Casper schreef:Dat dus, wat hier boven staat. Heb hem goed laten uitlijnen bij Beek is in principe voldoende.

Ben het wel eens met wat Rob zegt, het is dat ik de mogelijkheden heb, maar zou er zelf ook niet (dik) voor gaan betalen. Paar goede rubbers merk je meer van, die ga ik binnenkort dus allemaal eerst vervangen.
Onze sponsors